És l’hora de les Festes

Com diu el refrany, per Sant Antoni, un pas de dimoni. Una dita que explica l’allargada del dia en aquest temps hivernal. Fa uns anys vaig fer una recopilació de les festes popular a Morvedre i una de les curiositats que vaig veure és que la de Sant Antoni era la festa que més se celebrava a la capital i pobles del Camp de Morvedre.

Rebuscant vaig veure que a nivell del País Valencià també ho era – us recomane el llibre anomenat ‘Les nostres festes’, escrit per Sergi Durbà que va publicar la GVA.

Pense que les festes, totes les festes, s’han de mirar des d’una perspectiva tant cultural, social com turístic, i hem de ficar el focus en aquelles que uneixen tot el territori.

Som molt de festes de foc, falles, dimonis, fogueres, així com de festes religioses com la Mare de Déu de la Salut, Misteri d’Elx, Setmana Santa, moltes d’elles reconegudes a nivell internacional, estatal i nacional, així com de bous al carrer.

Festes on hem de complir i fer complir la legalitat vigent intentant fer-la millor. Hem de tindre clar que no sempre plou a gust de totes i tots, i que una de les accions polítiques que hem de fer és intentar, dins del que podem, és potenciar tots els aspectes de les festes i tota l’economia que hi ha al voltant d’elles.

Tots aquests aspectes s’han de tindre en compte i això actualment en el Botànic pareix que ho tenen clar. Però pot ser que tinguem que veure no sols l’aspecte turístic, que és el que actualment es valore, i també valorar altres aspectes com el cultural i social, i que altres Conselleries prenguen part de les decisions perquè les festes son Patrimoni Cultural Immaterial i aquesta catalogació parteix des de Cultura.

I què és Patrimoni Cultural Immaterial?, els usos, representacions, expressions, coneixements i tècniques que les comunitats, els grups i en alguns casos els individus reconeguen com a part integrant del seu patrimoni cultural. Un patrimoni que es transmet de generació en generació i que des de les institucions hem de protegir per a no perdre’l.

#eslhora #festes

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.