És l’hora de les Festes

Com diu el refrany, per Sant Antoni, un pas de dimoni. Una dita que explica l’allargada del dia en aquest temps hivernal. Fa uns anys vaig fer una recopilació de les festes popular a Morvedre i una de les curiositats que vaig veure és que la de Sant Antoni era la festa que més se celebrava a la capital i pobles del Camp de Morvedre.

Rebuscant vaig veure que a nivell del País Valencià també ho era – us recomane el llibre anomenat ‘Les nostres festes’, escrit per Sergi Durbà que va publicar la GVA.

Pense que les festes, totes les festes, s’han de mirar des d’una perspectiva tant cultural, social com turístic, i hem de ficar el focus en aquelles que uneixen tot el territori.

Som molt de festes de foc, falles, dimonis, fogueres, així com de festes religioses com la Mare de Déu de la Salut, Misteri d’Elx, Setmana Santa, moltes d’elles reconegudes a nivell internacional, estatal i nacional, així com de bous al carrer.

Festes on hem de complir i fer complir la legalitat vigent intentant fer-la millor. Hem de tindre clar que no sempre plou a gust de totes i tots, i que una de les accions polítiques que hem de fer és intentar, dins del que podem, és potenciar tots els aspectes de les festes i tota l’economia que hi ha al voltant d’elles.

Tots aquests aspectes s’han de tindre en compte i això actualment en el Botànic pareix que ho tenen clar. Però pot ser que tinguem que veure no sols l’aspecte turístic, que és el que actualment es valore, i també valorar altres aspectes com el cultural i social, i que altres Conselleries prenguen part de les decisions perquè les festes son Patrimoni Cultural Immaterial i aquesta catalogació parteix des de Cultura.

I què és Patrimoni Cultural Immaterial?, els usos, representacions, expressions, coneixements i tècniques que les comunitats, els grups i en alguns casos els individus reconeguen com a part integrant del seu patrimoni cultural. Un patrimoni que es transmet de generació en generació i que des de les institucions hem de protegir per a no perdre’l.

#eslhora #festes

Últimes notícies

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.