Oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons

Fins al 9 de juliol de 2021 romandrà obert el termini de sol·licitud de les oposicions en Institucions Penitenciàries per a ajudants de presons.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) ha publicat l’anunci del procés selectiu per a l’estabilització d’ocupació temporal en el Cos Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Es convoca un total de 141 places d’ocupació pública corresponents al grup C1, amb càrrec als processos d’estabilització de l’ocupació temporal.

Els opositors, entre altres requisits, hauran de tindre el títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.

Concurs oposició i pràctiques

 

Les persones interessades a accedir a esta convocatòria d’ocupació pública per a ajudants de presons hauran de superar les següents proves:

Fase d’oposició: Tindrà una duració de sis mesos i estarà formada per tres exercicis.

D’una banda, els funcionaris interins pertanyents al Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries hauran de respondre per escrit un qüestionari de 100 preguntes.

D’altra banda, la resta d’aspirants hauran de resoldre un qüestionari de 150 preguntes. Les respostes en blanc o errònies no penalitzaran.

El segon exercici consistirà a resoldre per escrit cinc supòsits pràctics sobre el contingut del programa durant el termini màxim d’una hora.

Finalment, el tercer exercici constarà de proves d’aptitud mèdica que es qualificaran en un apte o no apte.

Fase de concurs: Els opositors que superen la fase d’oposició disposaran d’un termini de 20 dies hàbils per a presentar la documentació, certificat de requisits, així com mèrits professionals i acadèmics.

A més, inclourà la superació d’un període de pràctiques en centres penitenciaris, dirigit exclusivament als aspirants que no siguen funcionaris interins en el Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Per a la realització de les pràctiques, els aspirants que hagen superat el procés selectiu seran nomenats funcionaris en pràctiques per l’autoritat convocant.

Este període estarà format per una fase formativa i una fase de pràctiques en centres penitenciaris.

Punxa ací per a formalitzar la inscripció a les oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons.

Últimes notícies

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.