14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Oriola suspèn classes d’infantil en dues CEIPs per una fugida de gasoil després del robatori de canonades de coure

Personal especialitzat inicia la retirada de 2.000 litres de gasoil del forjat sanitari i es preveu reprendre l’activitat lectiva aquest dijous

ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Oriola ha decretat la suspensió de les classes d’educació infantil en els CEIPs Fernado de Loaces i Josefina Manresa fins al dijous a causa d’una fugida de gasoil, després del robatori de les canonades de coure de la caldera del CEIP Fernando de Loaces.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que, a conseqüència del “vandalisme” patit durant el cap de setmana del 18 al 19 de maig en els citats centres, s’ha produït una fugida de gasoil del dipòsit al forjat sanitari d’un dels mòduls d’educació infantil.

Per això, l’Ajuntament d’Oriola està gestionant l’incident “de manera urgent mitjançant les vies que li permet la legislació”. Des de la Regidoria d’Emergències, que dirigeix Víctor Valverde, s’ha sol·licitat a una empresa especialitzada l’absorció i retirada del gasoil del mòdul abocat.

Una vegada concloguen aquests treballs es procedirà a la neteja del forjat sanitari, amb l’objecte de retirar la totalitat de les restes d’olor i gasos. Per a la realització d’aquests treballs és necessària l’absència de persones en aquest àrea, tant personal del centre com a usuaris, a els qui no poden exposar “als riscos derivats de fugides de gasoil intoxicació per inhalació de gasos”.

Per això, les aules de 2, 3 i 4 anys del CEIP Josefina Manresa, així com les aules de 3 i 4 anys del CEIP Fernando de Loazes han de romandre sense ús i tancades al personal no especialitzat en retirada de fugides de gasoil durant els dies 21 i 22 de maig, amb l’objectiu de reprendre les classes el dia 23 de maig.

L’alcalde d’Oriola, Pepe Vegara, junt amb els regidors d’Educació i Emergències, Vicente Pina i Víctor Valverde, respectivament, s’ha personat en els centres educatius per a conèixer el succeït. “Sortosament no hem de lamentar danys personals, però per culpa d’aquests vàndals ens veiem obligats a suspendre les classes durant 48 hores i reubicar als alumnes”, ha lamentat.

“Hem actuat immediatament i adoptat amb caràcter d’emergència totes les mesures que siguen i vagen a ser necessàries per a retornar la normalitat en tots dos centres”, ha recalcat Vegara.

2.000 LITRES DE GASOIL VESSATS

Per la seua banda, l’edil d’Emergències ha explicat que han començat a retirar els 2.000 litres de gasoil vessats en el forjat sanitari de l’edifici d’infantil. “Una vegada retirat aquest carburant, procedirem a la neteja de tota la neteja de la zona afectada. Per a això, hem contactat amb empreses especialitzades per a actuar immediatament amb el procediment més adequat. Aquest vesse no té perill de combustió però si desprèn gasos tòxics”, ha detallat.

Els operaris municipals estan traslladant el mobiliari i material de les aules afectades a altres zones dels centres on reubicaran als alumnes.

En aquest sentit, el regidor d’Educació ha lamentat els “actes vandàlics”, que no només poden causar dany a l’alumnat i professorat, “sinó que ocasionen trastorns a les famílies”. “L’Ajuntament d’Oriola està en contacte amb els directors dels dos centres situats en el Palmerar i ens hem posat a la seua disposició per a tot el que necessiten. Estem treballant per a retornar la normalitat al més prompte possible”, ha afirmat.

L’Ajuntament ha assenyalat que se sospita que els vàndals van saltar la tanca i van arrancar les canonades de coure situades en la façana, encara que “van haver de veure’s sorpresos”, perquè van deixar restes de les mateixes en el pati. Fins al lloc s’han personat efectius de Protecció Civil i Emergències, especialistes del cos de Bombers, Policia Local i Policia Nacional, que estan investigant els fets i intentant localitzar als autors.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.