Oriola suspèn classes d’infantil en dues CEIPs per una fugida de gasoil després del robatori de canonades de coure

Personal especialitzat inicia la retirada de 2.000 litres de gasoil del forjat sanitari i es preveu reprendre l’activitat lectiva aquest dijous

ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Oriola ha decretat la suspensió de les classes d’educació infantil en els CEIPs Fernado de Loaces i Josefina Manresa fins al dijous a causa d’una fugida de gasoil, després del robatori de les canonades de coure de la caldera del CEIP Fernando de Loaces.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que, a conseqüència del «vandalisme» patit durant el cap de setmana del 18 al 19 de maig en els citats centres, s’ha produït una fugida de gasoil del dipòsit al forjat sanitari d’un dels mòduls d’educació infantil.

Per això, l’Ajuntament d’Oriola està gestionant l’incident «de manera urgent mitjançant les vies que li permet la legislació». Des de la Regidoria d’Emergències, que dirigeix Víctor Valverde, s’ha sol·licitat a una empresa especialitzada l’absorció i retirada del gasoil del mòdul abocat.

Una vegada concloguen aquests treballs es procedirà a la neteja del forjat sanitari, amb l’objecte de retirar la totalitat de les restes d’olor i gasos. Per a la realització d’aquests treballs és necessària l’absència de persones en aquest àrea, tant personal del centre com a usuaris, a els qui no poden exposar «als riscos derivats de fugides de gasoil intoxicació per inhalació de gasos».

Per això, les aules de 2, 3 i 4 anys del CEIP Josefina Manresa, així com les aules de 3 i 4 anys del CEIP Fernando de Loazes han de romandre sense ús i tancades al personal no especialitzat en retirada de fugides de gasoil durant els dies 21 i 22 de maig, amb l’objectiu de reprendre les classes el dia 23 de maig.

L’alcalde d’Oriola, Pepe Vegara, junt amb els regidors d’Educació i Emergències, Vicente Pina i Víctor Valverde, respectivament, s’ha personat en els centres educatius per a conèixer el succeït. «Sortosament no hem de lamentar danys personals, però per culpa d’aquests vàndals ens veiem obligats a suspendre les classes durant 48 hores i reubicar als alumnes», ha lamentat.

«Hem actuat immediatament i adoptat amb caràcter d’emergència totes les mesures que siguen i vagen a ser necessàries per a retornar la normalitat en tots dos centres», ha recalcat Vegara.

2.000 LITRES DE GASOIL VESSATS

Per la seua banda, l’edil d’Emergències ha explicat que han començat a retirar els 2.000 litres de gasoil vessats en el forjat sanitari de l’edifici d’infantil. «Una vegada retirat aquest carburant, procedirem a la neteja de tota la neteja de la zona afectada. Per a això, hem contactat amb empreses especialitzades per a actuar immediatament amb el procediment més adequat. Aquest vesse no té perill de combustió però si desprèn gasos tòxics», ha detallat.

Els operaris municipals estan traslladant el mobiliari i material de les aules afectades a altres zones dels centres on reubicaran als alumnes.

En aquest sentit, el regidor d’Educació ha lamentat els «actes vandàlics», que no només poden causar dany a l’alumnat i professorat, «sinó que ocasionen trastorns a les famílies». «L’Ajuntament d’Oriola està en contacte amb els directors dels dos centres situats en el Palmerar i ens hem posat a la seua disposició per a tot el que necessiten. Estem treballant per a retornar la normalitat al més prompte possible», ha afirmat.

L’Ajuntament ha assenyalat que se sospita que els vàndals van saltar la tanca i van arrancar les canonades de coure situades en la façana, encara que «van haver de veure’s sorpresos», perquè van deixar restes de les mateixes en el pati. Fins al lloc s’han personat efectius de Protecció Civil i Emergències, especialistes del cos de Bombers, Policia Local i Policia Nacional, que estan investigant els fets i intentant localitzar als autors.

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.