Oriola suspèn classes d’infantil en dues CEIPs per una fugida de gasoil després del robatori de canonades de coure

Personal especialitzat inicia la retirada de 2.000 litres de gasoil del forjat sanitari i es preveu reprendre l’activitat lectiva aquest dijous

ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Oriola ha decretat la suspensió de les classes d’educació infantil en els CEIPs Fernado de Loaces i Josefina Manresa fins al dijous a causa d’una fugida de gasoil, després del robatori de les canonades de coure de la caldera del CEIP Fernando de Loaces.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que, a conseqüència del “vandalisme” patit durant el cap de setmana del 18 al 19 de maig en els citats centres, s’ha produït una fugida de gasoil del dipòsit al forjat sanitari d’un dels mòduls d’educació infantil.

Per això, l’Ajuntament d’Oriola està gestionant l’incident “de manera urgent mitjançant les vies que li permet la legislació”. Des de la Regidoria d’Emergències, que dirigeix Víctor Valverde, s’ha sol·licitat a una empresa especialitzada l’absorció i retirada del gasoil del mòdul abocat.

Una vegada concloguen aquests treballs es procedirà a la neteja del forjat sanitari, amb l’objecte de retirar la totalitat de les restes d’olor i gasos. Per a la realització d’aquests treballs és necessària l’absència de persones en aquest àrea, tant personal del centre com a usuaris, a els qui no poden exposar “als riscos derivats de fugides de gasoil intoxicació per inhalació de gasos”.

Per això, les aules de 2, 3 i 4 anys del CEIP Josefina Manresa, així com les aules de 3 i 4 anys del CEIP Fernando de Loazes han de romandre sense ús i tancades al personal no especialitzat en retirada de fugides de gasoil durant els dies 21 i 22 de maig, amb l’objectiu de reprendre les classes el dia 23 de maig.

L’alcalde d’Oriola, Pepe Vegara, junt amb els regidors d’Educació i Emergències, Vicente Pina i Víctor Valverde, respectivament, s’ha personat en els centres educatius per a conèixer el succeït. “Sortosament no hem de lamentar danys personals, però per culpa d’aquests vàndals ens veiem obligats a suspendre les classes durant 48 hores i reubicar als alumnes”, ha lamentat.

“Hem actuat immediatament i adoptat amb caràcter d’emergència totes les mesures que siguen i vagen a ser necessàries per a retornar la normalitat en tots dos centres”, ha recalcat Vegara.

2.000 LITRES DE GASOIL VESSATS

Per la seua banda, l’edil d’Emergències ha explicat que han començat a retirar els 2.000 litres de gasoil vessats en el forjat sanitari de l’edifici d’infantil. “Una vegada retirat aquest carburant, procedirem a la neteja de tota la neteja de la zona afectada. Per a això, hem contactat amb empreses especialitzades per a actuar immediatament amb el procediment més adequat. Aquest vesse no té perill de combustió però si desprèn gasos tòxics”, ha detallat.

Els operaris municipals estan traslladant el mobiliari i material de les aules afectades a altres zones dels centres on reubicaran als alumnes.

En aquest sentit, el regidor d’Educació ha lamentat els “actes vandàlics”, que no només poden causar dany a l’alumnat i professorat, “sinó que ocasionen trastorns a les famílies”. “L’Ajuntament d’Oriola està en contacte amb els directors dels dos centres situats en el Palmerar i ens hem posat a la seua disposició per a tot el que necessiten. Estem treballant per a retornar la normalitat al més prompte possible”, ha afirmat.

L’Ajuntament ha assenyalat que se sospita que els vàndals van saltar la tanca i van arrancar les canonades de coure situades en la façana, encara que “van haver de veure’s sorpresos”, perquè van deixar restes de les mateixes en el pati. Fins al lloc s’han personat efectius de Protecció Civil i Emergències, especialistes del cos de Bombers, Policia Local i Policia Nacional, que estan investigant els fets i intentant localitzar als autors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.