Oriola suspèn classes d’infantil en dues CEIPs per una fugida de gasoil després del robatori de canonades de coure

Personal especialitzat inicia la retirada de 2.000 litres de gasoil del forjat sanitari i es preveu reprendre l’activitat lectiva aquest dijous

ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Oriola ha decretat la suspensió de les classes d’educació infantil en els CEIPs Fernado de Loaces i Josefina Manresa fins al dijous a causa d’una fugida de gasoil, després del robatori de les canonades de coure de la caldera del CEIP Fernando de Loaces.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que, a conseqüència del “vandalisme” patit durant el cap de setmana del 18 al 19 de maig en els citats centres, s’ha produït una fugida de gasoil del dipòsit al forjat sanitari d’un dels mòduls d’educació infantil.

Per això, l’Ajuntament d’Oriola està gestionant l’incident “de manera urgent mitjançant les vies que li permet la legislació”. Des de la Regidoria d’Emergències, que dirigeix Víctor Valverde, s’ha sol·licitat a una empresa especialitzada l’absorció i retirada del gasoil del mòdul abocat.

Una vegada concloguen aquests treballs es procedirà a la neteja del forjat sanitari, amb l’objecte de retirar la totalitat de les restes d’olor i gasos. Per a la realització d’aquests treballs és necessària l’absència de persones en aquest àrea, tant personal del centre com a usuaris, a els qui no poden exposar “als riscos derivats de fugides de gasoil intoxicació per inhalació de gasos”.

Per això, les aules de 2, 3 i 4 anys del CEIP Josefina Manresa, així com les aules de 3 i 4 anys del CEIP Fernando de Loazes han de romandre sense ús i tancades al personal no especialitzat en retirada de fugides de gasoil durant els dies 21 i 22 de maig, amb l’objectiu de reprendre les classes el dia 23 de maig.

L’alcalde d’Oriola, Pepe Vegara, junt amb els regidors d’Educació i Emergències, Vicente Pina i Víctor Valverde, respectivament, s’ha personat en els centres educatius per a conèixer el succeït. “Sortosament no hem de lamentar danys personals, però per culpa d’aquests vàndals ens veiem obligats a suspendre les classes durant 48 hores i reubicar als alumnes”, ha lamentat.

“Hem actuat immediatament i adoptat amb caràcter d’emergència totes les mesures que siguen i vagen a ser necessàries per a retornar la normalitat en tots dos centres”, ha recalcat Vegara.

2.000 LITRES DE GASOIL VESSATS

Per la seua banda, l’edil d’Emergències ha explicat que han començat a retirar els 2.000 litres de gasoil vessats en el forjat sanitari de l’edifici d’infantil. “Una vegada retirat aquest carburant, procedirem a la neteja de tota la neteja de la zona afectada. Per a això, hem contactat amb empreses especialitzades per a actuar immediatament amb el procediment més adequat. Aquest vesse no té perill de combustió però si desprèn gasos tòxics”, ha detallat.

Els operaris municipals estan traslladant el mobiliari i material de les aules afectades a altres zones dels centres on reubicaran als alumnes.

En aquest sentit, el regidor d’Educació ha lamentat els “actes vandàlics”, que no només poden causar dany a l’alumnat i professorat, “sinó que ocasionen trastorns a les famílies”. “L’Ajuntament d’Oriola està en contacte amb els directors dels dos centres situats en el Palmerar i ens hem posat a la seua disposició per a tot el que necessiten. Estem treballant per a retornar la normalitat al més prompte possible”, ha afirmat.

L’Ajuntament ha assenyalat que se sospita que els vàndals van saltar la tanca i van arrancar les canonades de coure situades en la façana, encara que “van haver de veure’s sorpresos”, perquè van deixar restes de les mateixes en el pati. Fins al lloc s’han personat efectius de Protecció Civil i Emergències, especialistes del cos de Bombers, Policia Local i Policia Nacional, que estan investigant els fets i intentant localitzar als autors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.