Pacta Sunt Servanda

Els volia parlar d’una pel·lícula, i he de començar dient que a mi em va avorrir sobiranament, i no perquè ja coneguera el final, perquè també coneixia el final de «La sociedad de la nieve» i és una pel·lícula per a xuplar-se els dits, i el de «Jesucristo Superestar» i encara la taral·larege de tant en tant. Però «Titànic» no. No em va emocionar en cap moment, i trobe un despropòsit majúscul i injustificable que aconseguís els mateixos Òscars que «Ben Hur» o més que «Allò que el vent s’endugué«. En fi. Coses.

Clar que del que jo volia parlar concretament és de l’estèril, però interessant polèmica sobre si Rose li podia haver fet un raconet a Jack, sobre aquella porta que surava en mig d’un mar glaçat. Se n’ha escrit molt, i jo no m’entretindré a fer càlculs geomètrics sobre l’àrea de fusta del rectangle, ni intentaré convéncer ningú que dos cossos que poden fornicar en un Simca 1000 de l’època, que dos cossos que s’ha pogut acoblar en un carruatge romàntic, es poden ben bé acoblar sobre una porta salvadora. Caber, hi cabien.

Una altra cosa és que allò hagués aguantat, i que en lloc de vore a Jack enfonsant-se entre glaceres, hagueren acabat tots dos al fons del mar de l’oblit. I a sobre, no ens enganyem, no feien bona parella, allò no podia durar. Una cosa és un romanç mariner, l’altra intentar crear una vida en comú amb vocació d’eternitat.

Doncs bé, SUMAR va seduir a Compromís, fent-li un retrat afavoridor, mentre Compromís exposava les seues vergonyes nues. I voluntàriament, subratllem-ho, Compromís va decidir participar del ball dels descamisats primer, i entregar-se físicament en entrar a la tartana tirada per dos lleons després. (És bona la metàfora de la Carrera de San Jerónimo, no diguen que no!) Però ja està. Un amor passatger que no arriba, com el Titànic, a bon port, i això que el de València el volen ampliar sense que l’associació amb SUMAR, i la presència d’este al govern de totes les Espanyes, haja estat capaç d’evitar-ho. Jack el seductor no ha pogut aturar l’iceberg.

Podia fer una altra cosa Jack, deixar a Rose tranquil·la en la seua menuda porta i buscar-se’n una per a ell sol. Però sembla que no en quedaven moltes. Jack en va buscar una a Galícia i no n’hi havia. Ara en busca una a Euskadi i no pinta gaire bé. I així les coses, el pobre Jack ho té magre, i és una llàstima, perquè sembla bon xicot… Però siguem sensats, si ens encabotem en compartir porta, la porta ens arrossegarà a tots dos a les més gèlides profunditats abissals. Jack-SUMAR no serà «el rei del món», això és així, i Compromís-Rose mereix una vida autònoma i llarga.

Com la pel·lícula no em va interessar gaire, no recorde si els protagonistes es van desitjar amor etern, però Compromís i SUMAR no. Vam tancar un pacte amb unes condicions determinades, que s’haurien de complir. Com la no concurrència electoral. Que SUMAR s’organitze al País Valencià no implica necessàriament que es presenten a les eleccions, podria ser que només volgueren una plataforma sòlida des d’on negociar llocs a les nostres llistes. No els ho podríem retreure, la perversió que les quotes l’haurien aprés de nosaltres. Però hauríem d’estar més vigilants que el capità del Titànic.

Així i tot, jo crec que «pacta sunt servanda«, els pactes estan per a complir-se, de forma que Compromís ha de ser fidel a la paraula donada, mentre no hi haja una raó específica i greu de trencament, però advertir que l’acord caduca amb la convocatòria de les pròximes generals. I no és egoisme, de fet, jo en aquell moment, a SUMAR li donaria porta.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.