Paiporta inicia la seva primera trobada ciutadana per a la reconstrucció i regeneració post-dana

VALÈNCIA, 17

L’Ajuntament de Paiporta ha convocat la primera trobada ciutadana per a la reconstrucció i regeneració després dels efectes devastadors de la dana. Aquesta reunió és oberta a tota la ciutadania, incloent associacions, comitès i col·lectius locals, amb la finalitat de compartir preocupacions, resoldre dubtes i aportar propostes en un espai d’escolta activa, diàleg i construcció conjunta.

La trobada se celebrarà el dimarts, 22, de 19 a 21.30 hores, al Museu de la Rajoleria, i comptarà amb la participació de la corporació municipal i personal tècnic. Aquest espai ha estat dissenyat com un ambient «íntim i respectuós» on els paiportins puguen *expressar-se amb llibertat* i *contribuir a definir el present i futur* del seu municipi.

«Paiporta és cosa de totes i tots. Volem que aquesta siga la primera de moltes trobades on puguem assentar-nos amb la ciutadania, escoltar les seues idees, resoldre inquietuds i construir solucions juntes. Este és el camí cap a una recuperació justa, participada i transformadora,» ha manifestat l’alcaldessa, Maribel Albalat.

Aquesta primera trobada forma part d’una estratègia més àmplia de participació ciutadana que ha engegat el consistori per afrontar els nous reptes urbanístics, socials i mediambientals que es presenten al municipi després de la dana.

Des de l’Ajuntament de Paiporta es fa una crida a tota la població: «Acudix, participa i difon. Veu amb ganes de construir el futur de Paiporta!»

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.