Paiporta intensifica els treballs de desinfecció per a reobrir els col·legis esta setmana

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Paiporta, en col·laboració amb les Forces Armades i ESPAI, ha intensificat les tasques de desinfecció i adequació en els centres educatius del municipi durant el cap de setmana, amb l’objectiu de garantir la seua reobertura esta mateixa setmana, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Els directors dels col·legis de Paiporta s’han reunit hui amb la regidora d’Educació, Susana Moreno, i representants de la UME i les Forces Armades per a avaluar l’estat dels treballs realitzats i coordinar les accions pendents.

Al respecte, la regidora d’Educació ha explicat que «ara només falta que l’empresa Tragsa, de la Conselleria, certifique la salubritat dels centres que hem endreçat amb els nostres recursos, ESPAI i l’ajuda de les Forces Armades des del començament de l’emergència.»

En paral·lel, el departament de Benestar Social i Salut Pública del consistori ha començat a rebre els primers resultats de les analítiques de patògens, els quals confirmen que els paràmetres estan «dins de la normalitat». La regidora de Salut Pública, Sari Ortí, ha assenyalat que «des de l’Ajuntament es realitzaran aquest tipus d’analítiques de manera periòdica durant els pròxims mesos per a garantir la seguretat en els centres educatius».

Per la seua banda, el regidor d’Urbanisme de Paiporta, Alejandro Sánchez, ha assenyalat que des de l’ajuntament «exigim a Conselleria que autoritze la continuïtat del Pla Edificant per a accelerar la construcció dels nous CEIP L’Horta i l’IES La Sénia».

Últimes notícies

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.