Paiporta intensifica els treballs de desinfecció per a reobrir els col·legis esta setmana

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Paiporta, en col·laboració amb les Forces Armades i ESPAI, ha intensificat les tasques de desinfecció i adequació en els centres educatius del municipi durant el cap de setmana, amb l’objectiu de garantir la seua reobertura esta mateixa setmana, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Els directors dels col·legis de Paiporta s’han reunit hui amb la regidora d’Educació, Susana Moreno, i representants de la UME i les Forces Armades per a avaluar l’estat dels treballs realitzats i coordinar les accions pendents.

Al respecte, la regidora d’Educació ha explicat que «ara només falta que l’empresa Tragsa, de la Conselleria, certifique la salubritat dels centres que hem endreçat amb els nostres recursos, ESPAI i l’ajuda de les Forces Armades des del començament de l’emergència.»

En paral·lel, el departament de Benestar Social i Salut Pública del consistori ha començat a rebre els primers resultats de les analítiques de patògens, els quals confirmen que els paràmetres estan «dins de la normalitat». La regidora de Salut Pública, Sari Ortí, ha assenyalat que «des de l’Ajuntament es realitzaran aquest tipus d’analítiques de manera periòdica durant els pròxims mesos per a garantir la seguretat en els centres educatius».

Per la seua banda, el regidor d’Urbanisme de Paiporta, Alejandro Sánchez, ha assenyalat que des de l’ajuntament «exigim a Conselleria que autoritze la continuïtat del Pla Edificant per a accelerar la construcció dels nous CEIP L’Horta i l’IES La Sénia».

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.