Parcs i Jardins inicia la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha iniciat la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals de la ciutat. Per a la campanya actual es destina un total de 20 operaris, 16 mitjans mecànics i es continua amb la implementació de la tècnica de retirada pel sistema de vibració.

El regidor delegat de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha informat que des del 17 de desembre del 2024 i fins a final del pròxim mes de març, “es procedirà a la retirada del fruit dels 8.819 exemplars de taronger ornamental de la ciutat existent en els escocells del viari de la ciutat”.

La retirada del fruit d’estos exemplars s’efectuarà d’acord amb les planificacions tècniques elaborades, organitzada per districtes municipals i tenint en compte els diferents condicionants de cada emplaçament.

Per a la campanya actual treballen un total de 20 operaris i es destinen 16 mitjans mecànics, entre els quals destaquen 2 tractors amb aperos especialitzats per a esta tasca, a més de camions i furgonetes per a la retirada a la planta de tractament de l’EMTRE per al seu compostatge, i així introduir este compost en l’agricultura de proximitat.

Els treballs s’inclouen entre les labors previstes en el plec de prescripcions tècniques que regix l’actual contracte de gestió i manteniment dels espais enjardinats i arbrat viari de la ciutat, no suposant un cost addicional al servici.

Segons ha explicat Badenas, “el taronger, arbre per excel·lència de la nostra ciutat, és un símbol de la nostra identitat i tradició. Gràcies a la cura constant dels operaris i professionals de la Regidoria de Parcs i Jardins els veïns podem gaudir durant tot l’any de la frescor i bellesa que caracteritza als carrers i als jardins de València”.

Així mateix, el regidor ha assenyalat que els exemplars arboris de tarongers, Citrus aurantium, “contribueixen a millorar l’habitabilitat de la ciutat amb el seu color verd durant tot l’any, la seua agradable aroma a flor del taronger i els seus colorits fruits a l’hivern”.

La producció de tots aquests tarongers s’estima entre 400.000 i 460.000 quilograms l’any, que es destina principalment al compostatge en les plantes de tractaments de residus corresponents per a la seua posterior reutilització i usos agrícoles de proximitat.

Per a la campanya 2025, està previst continuar amb la implementació de la tècnica de retirada mecanitzada pel sistema de vibració, en obtenir-se uns rendiments “notablement superiors” als obtinguts per mitjans únicament manuals, protegint i respectant la integritat de l’arbrat mitjançant l’ús d’aquesta tècnica. No obstant això, en aquells emplaçaments inaccessibles per a la recollida mecanitzada, es realitza la retirada de manera manual.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.