14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Parcs i Jardins inicia la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha iniciat la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals de la ciutat. Per a la campanya actual es destina un total de 20 operaris, 16 mitjans mecànics i es continua amb la implementació de la tècnica de retirada pel sistema de vibració.

El regidor delegat de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha informat que des del 17 de desembre del 2024 i fins a final del pròxim mes de març, “es procedirà a la retirada del fruit dels 8.819 exemplars de taronger ornamental de la ciutat existent en els escocells del viari de la ciutat”.

La retirada del fruit d’estos exemplars s’efectuarà d’acord amb les planificacions tècniques elaborades, organitzada per districtes municipals i tenint en compte els diferents condicionants de cada emplaçament.

Per a la campanya actual treballen un total de 20 operaris i es destinen 16 mitjans mecànics, entre els quals destaquen 2 tractors amb aperos especialitzats per a esta tasca, a més de camions i furgonetes per a la retirada a la planta de tractament de l’EMTRE per al seu compostatge, i així introduir este compost en l’agricultura de proximitat.

Els treballs s’inclouen entre les labors previstes en el plec de prescripcions tècniques que regix l’actual contracte de gestió i manteniment dels espais enjardinats i arbrat viari de la ciutat, no suposant un cost addicional al servici.

Segons ha explicat Badenas, “el taronger, arbre per excel·lència de la nostra ciutat, és un símbol de la nostra identitat i tradició. Gràcies a la cura constant dels operaris i professionals de la Regidoria de Parcs i Jardins els veïns podem gaudir durant tot l’any de la frescor i bellesa que caracteritza als carrers i als jardins de València”.

Així mateix, el regidor ha assenyalat que els exemplars arboris de tarongers, Citrus aurantium, “contribueixen a millorar l’habitabilitat de la ciutat amb el seu color verd durant tot l’any, la seua agradable aroma a flor del taronger i els seus colorits fruits a l’hivern”.

La producció de tots aquests tarongers s’estima entre 400.000 i 460.000 quilograms l’any, que es destina principalment al compostatge en les plantes de tractaments de residus corresponents per a la seua posterior reutilització i usos agrícoles de proximitat.

Per a la campanya 2025, està previst continuar amb la implementació de la tècnica de retirada mecanitzada pel sistema de vibració, en obtenir-se uns rendiments “notablement superiors” als obtinguts per mitjans únicament manuals, protegint i respectant la integritat de l’arbrat mitjançant l’ús d’aquesta tècnica. No obstant això, en aquells emplaçaments inaccessibles per a la recollida mecanitzada, es realitza la retirada de manera manual.

Últimes notícies

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.