Parcs i Jardins inicia la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha iniciat la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals de la ciutat. Per a la campanya actual es destina un total de 20 operaris, 16 mitjans mecànics i es continua amb la implementació de la tècnica de retirada pel sistema de vibració.

El regidor delegat de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha informat que des del 17 de desembre del 2024 i fins a final del pròxim mes de març, «es procedirà a la retirada del fruit dels 8.819 exemplars de taronger ornamental de la ciutat existent en els escocells del viari de la ciutat».

La retirada del fruit d’estos exemplars s’efectuarà d’acord amb les planificacions tècniques elaborades, organitzada per districtes municipals i tenint en compte els diferents condicionants de cada emplaçament.

Per a la campanya actual treballen un total de 20 operaris i es destinen 16 mitjans mecànics, entre els quals destaquen 2 tractors amb aperos especialitzats per a esta tasca, a més de camions i furgonetes per a la retirada a la planta de tractament de l’EMTRE per al seu compostatge, i així introduir este compost en l’agricultura de proximitat.

Els treballs s’inclouen entre les labors previstes en el plec de prescripcions tècniques que regix l’actual contracte de gestió i manteniment dels espais enjardinats i arbrat viari de la ciutat, no suposant un cost addicional al servici.

Segons ha explicat Badenas, «el taronger, arbre per excel·lència de la nostra ciutat, és un símbol de la nostra identitat i tradició. Gràcies a la cura constant dels operaris i professionals de la Regidoria de Parcs i Jardins els veïns podem gaudir durant tot l’any de la frescor i bellesa que caracteritza als carrers i als jardins de València».

Així mateix, el regidor ha assenyalat que els exemplars arboris de tarongers, Citrus aurantium, «contribueixen a millorar l’habitabilitat de la ciutat amb el seu color verd durant tot l’any, la seua agradable aroma a flor del taronger i els seus colorits fruits a l’hivern».

La producció de tots aquests tarongers s’estima entre 400.000 i 460.000 quilograms l’any, que es destina principalment al compostatge en les plantes de tractaments de residus corresponents per a la seua posterior reutilització i usos agrícoles de proximitat.

Per a la campanya 2025, està previst continuar amb la implementació de la tècnica de retirada mecanitzada pel sistema de vibració, en obtenir-se uns rendiments «notablement superiors» als obtinguts per mitjans únicament manuals, protegint i respectant la integritat de l’arbrat mitjançant l’ús d’aquesta tècnica. No obstant això, en aquells emplaçaments inaccessibles per a la recollida mecanitzada, es realitza la retirada de manera manual.

Últimes notícies

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.