Parcs i Jardins inicia la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha iniciat la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals de la ciutat. Per a la campanya actual es destina un total de 20 operaris, 16 mitjans mecànics i es continua amb la implementació de la tècnica de retirada pel sistema de vibració.

El regidor delegat de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha informat que des del 17 de desembre del 2024 i fins a final del pròxim mes de març, «es procedirà a la retirada del fruit dels 8.819 exemplars de taronger ornamental de la ciutat existent en els escocells del viari de la ciutat».

La retirada del fruit d’estos exemplars s’efectuarà d’acord amb les planificacions tècniques elaborades, organitzada per districtes municipals i tenint en compte els diferents condicionants de cada emplaçament.

Per a la campanya actual treballen un total de 20 operaris i es destinen 16 mitjans mecànics, entre els quals destaquen 2 tractors amb aperos especialitzats per a esta tasca, a més de camions i furgonetes per a la retirada a la planta de tractament de l’EMTRE per al seu compostatge, i així introduir este compost en l’agricultura de proximitat.

Els treballs s’inclouen entre les labors previstes en el plec de prescripcions tècniques que regix l’actual contracte de gestió i manteniment dels espais enjardinats i arbrat viari de la ciutat, no suposant un cost addicional al servici.

Segons ha explicat Badenas, «el taronger, arbre per excel·lència de la nostra ciutat, és un símbol de la nostra identitat i tradició. Gràcies a la cura constant dels operaris i professionals de la Regidoria de Parcs i Jardins els veïns podem gaudir durant tot l’any de la frescor i bellesa que caracteritza als carrers i als jardins de València».

Així mateix, el regidor ha assenyalat que els exemplars arboris de tarongers, Citrus aurantium, «contribueixen a millorar l’habitabilitat de la ciutat amb el seu color verd durant tot l’any, la seua agradable aroma a flor del taronger i els seus colorits fruits a l’hivern».

La producció de tots aquests tarongers s’estima entre 400.000 i 460.000 quilograms l’any, que es destina principalment al compostatge en les plantes de tractaments de residus corresponents per a la seua posterior reutilització i usos agrícoles de proximitat.

Per a la campanya 2025, està previst continuar amb la implementació de la tècnica de retirada mecanitzada pel sistema de vibració, en obtenir-se uns rendiments «notablement superiors» als obtinguts per mitjans únicament manuals, protegint i respectant la integritat de l’arbrat mitjançant l’ús d’aquesta tècnica. No obstant això, en aquells emplaçaments inaccessibles per a la recollida mecanitzada, es realitza la retirada de manera manual.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.