Parcs i Jardins inicia la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha iniciat la retirada de taronges de 8.819 arbres ornamentals de la ciutat. Per a la campanya actual es destina un total de 20 operaris, 16 mitjans mecànics i es continua amb la implementació de la tècnica de retirada pel sistema de vibració.

El regidor delegat de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha informat que des del 17 de desembre del 2024 i fins a final del pròxim mes de març, «es procedirà a la retirada del fruit dels 8.819 exemplars de taronger ornamental de la ciutat existent en els escocells del viari de la ciutat».

La retirada del fruit d’estos exemplars s’efectuarà d’acord amb les planificacions tècniques elaborades, organitzada per districtes municipals i tenint en compte els diferents condicionants de cada emplaçament.

Per a la campanya actual treballen un total de 20 operaris i es destinen 16 mitjans mecànics, entre els quals destaquen 2 tractors amb aperos especialitzats per a esta tasca, a més de camions i furgonetes per a la retirada a la planta de tractament de l’EMTRE per al seu compostatge, i així introduir este compost en l’agricultura de proximitat.

Els treballs s’inclouen entre les labors previstes en el plec de prescripcions tècniques que regix l’actual contracte de gestió i manteniment dels espais enjardinats i arbrat viari de la ciutat, no suposant un cost addicional al servici.

Segons ha explicat Badenas, «el taronger, arbre per excel·lència de la nostra ciutat, és un símbol de la nostra identitat i tradició. Gràcies a la cura constant dels operaris i professionals de la Regidoria de Parcs i Jardins els veïns podem gaudir durant tot l’any de la frescor i bellesa que caracteritza als carrers i als jardins de València».

Així mateix, el regidor ha assenyalat que els exemplars arboris de tarongers, Citrus aurantium, «contribueixen a millorar l’habitabilitat de la ciutat amb el seu color verd durant tot l’any, la seua agradable aroma a flor del taronger i els seus colorits fruits a l’hivern».

La producció de tots aquests tarongers s’estima entre 400.000 i 460.000 quilograms l’any, que es destina principalment al compostatge en les plantes de tractaments de residus corresponents per a la seua posterior reutilització i usos agrícoles de proximitat.

Per a la campanya 2025, està previst continuar amb la implementació de la tècnica de retirada mecanitzada pel sistema de vibració, en obtenir-se uns rendiments «notablement superiors» als obtinguts per mitjans únicament manuals, protegint i respectant la integritat de l’arbrat mitjançant l’ús d’aquesta tècnica. No obstant això, en aquells emplaçaments inaccessibles per a la recollida mecanitzada, es realitza la retirada de manera manual.

Últimes notícies

Investigen a Benidorm l’assassinat d’una dona com a possible crim masclista

Una dona ha sigut assassinada amb arma blanca a Benidorm i la Policia Nacional investiga el cas com un possible crim masclista, mentres la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género arreplega dades.

Les universitats espanyoles preparen el primer llibre blanc sobre l’ús de la IA

La CRUE està elaborant el primer llibre blanc sobre intel·ligència artificial en la universitat per a orientar el seu ús i abaratir l’accés a aquestes plataformes, amb la UPV en un paper clau.

Així serà l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat d’esta legislatura

Les Corts Valencianes enceten dilluns l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat de la legislatura, amb el primer discurs de Juanfran Pérez Llorca en este format. El ple s’allargarà fins dimecres, quan es votaran les propostes dels grups.

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.

Pradas i Mompó tornen al Congrés per la investigació de la DANA a València

Salomé Pradas i Vicente Mompó compareixeran este dilluns per segona vegada davant la comissió del Congrés que investiga la DANA del 29 d’octubre de 2024, que va causar 232 morts a València. Les declaracions arriben després de la nova compareixença de Carlos Mazón i en plena investigació judicial.

Cel nubolós i ruixats de vesprada en l’interior de València i Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dilluns de cel nuvolós, descens lleu de les màximes i ruixats amb tronada, més intensos a l’interior de València i Castelló. Dimarts l’oratge continuarà inestable, tot i que amb tendència a millorar al matí.

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.