Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Què passarà amb les segones dosis d’AstraZeneca?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que en 100 dies Espanya aconseguirà l’anhelada immunitat de ramat. Un període de tres mesos en què serà necessari agilitar el procés de vacunació del COVID-19 en tot el país.

I en eixe procés de vacunació, en el qual juguen un paper important les diferents vacunes contra el COVID-19, la Unió Europea sembla haver ‘apartat’ a la vacuna d’AstraZeneca i haver apostat definitivament per les dosis de la vacuna de Pfizer.

Des de Brussel·les s’ha decidit no renovar el contracte amb AstraZeneca després dels problemes en el subministrament. El resultat és el de quasi un milió de dosi d’AstraZeneca esperant en les neveres mentre milers de persones (policies, guàrdies civils, bombers i professors) que ja han rebut la primera vacuna, el que esperen és a saber què passarà amb la segona dosi.

Dels quasi 4,5 milions de vacunes d’Astrazeneca administrades a Espanya hui dia, només 357 persones han rebut la pauta completa. Sanitat espera en breu els resultats de l’estudi Combivacs, que prova l’efectivitat d’una segona vacuna de Pfizer després d’una primera d’Astrazeneca.

Mentrestant, moltes comunitats autònomes reclamen que este tipus de vacunes no es queden en les neveres. Demanen que s’amplien les franges d’edat o que qui va rebre ja la primera dosi puga rebre la segona de manera voluntària.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.