Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit este diumenge que ‘eixirà tot bé’ en ser preguntat per les converses amb Vox a la Comunitat Valenciana. El líder del PP ha buscat transmetre calma i evitar detalls mentres acudia al congrés del PP andalús.

A la seua arribada al conclave, al costat del recentment reelegit Juanma Moreno, ha resumit la seua postura amb una frase: ‘Anem al congrés del PP d’Andalusia, eixirà tot bé’. Amb eixe missatge ha assenyalat que la prioritat immediata era l’acte intern del partit i que la negociació seguix el seu curs.

Relleu després de la dimissió de Mazón

PP i Vox han iniciat els contactes per a negociar el relleu de Carlos Mazón en la Presidència de la Generalitat Valenciana, quatre dies després que el ja expresident anunciara la seua dimissió. Les converses es troben en una fase inicial i s’orienten a fixar el procediment per a la substitució i garantir una transició ordenada en el Govern valencià.

El to de confiança exhibit per Feijóo suggerix que la direcció popular confia a canalitzar un acord amb el seu interlocutor. Sense oferir terminis ni noms, el missatge pretén reduir la incertesa i projectar normalitat mentres es definix el pròxim pas institucional.

Amb els contactes recentment oberts, les pròximes jornades serviran per a concretar el calendari i els termes del relleu en la Generalitat, una vegada que les dos formacions tanquen els aspectes polítics necessaris.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.