Denuncien la ‘passivitat’ d’Educació davant de calor extrema a les aules durant les oposicions

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT-PV denuncia “la passivitat de la Conselleria d’Educació davant del calor extrema que suporten les aules d’examen i les seus dels tribunals de les oposicions de secundària este estiu«.

UGT ha pogut constatar que les temperatures a l’interior dels centres educatius superen els 30 °C, molt per damunt de la temperatura de confort de 21 °C que han de tindre els llocs de treball, oficines i aules, i de pública concurrència.

UGT recorda que les temperatures extremes “tenen un impacte negatiu en les condicions laborals del professorat i dificulten l’elaboració i el desenvolupament de les proves per part de les persones candidates”.

El sindicat reclama a Educació que “aborde de manera urgent el problema de l’acondicionament dels centres educatius davant de la recurrència d’este tipus d’episodis de temperatures extremes que provoquen danys en la salut de docents i persones opositores«.

Dificultats de concentració, deshidratació, mals de cap, marejos i nàusees, són algunes de les conseqüències sobre la salut derivades de l’exposició a les altes temperatures en espais mal condicionats durant les proves.

Per a UGT estos problemes s’evitarien “si la Conselleria d’Educació haguera abordat la climatització dels centres educatius dins dels plans de sostenibilitat i eficiència energètica que encara estan per desenvolupar als centres docents”.

UGT va presentar a la Junta de Personal Docent de València el passat dia 26 de juny de 2023 una resolució, aprovada per unanimitat, en què s’exigia a Educació “l’adequació dels centres educatius davant de les situacions de calor extrema que estem suportant«.

Com a solució transitòria el sindicat proposa que les proves es duen a terme a edificis proveïts d’aire condicionat com els de les universitats. D’esta manera s’atendria una exigència històrica de participants i professorat que forma part dels tribunals.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU