Denuncien la ‘passivitat’ d’Educació davant de calor extrema a les aules durant les oposicions

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT-PV denuncia “la passivitat de la Conselleria d’Educació davant del calor extrema que suporten les aules d’examen i les seus dels tribunals de les oposicions de secundària este estiu«.

UGT ha pogut constatar que les temperatures a l’interior dels centres educatius superen els 30 °C, molt per damunt de la temperatura de confort de 21 °C que han de tindre els llocs de treball, oficines i aules, i de pública concurrència.

UGT recorda que les temperatures extremes “tenen un impacte negatiu en les condicions laborals del professorat i dificulten l’elaboració i el desenvolupament de les proves per part de les persones candidates”.

El sindicat reclama a Educació que “aborde de manera urgent el problema de l’acondicionament dels centres educatius davant de la recurrència d’este tipus d’episodis de temperatures extremes que provoquen danys en la salut de docents i persones opositores«.

Dificultats de concentració, deshidratació, mals de cap, marejos i nàusees, són algunes de les conseqüències sobre la salut derivades de l’exposició a les altes temperatures en espais mal condicionats durant les proves.

Per a UGT estos problemes s’evitarien “si la Conselleria d’Educació haguera abordat la climatització dels centres educatius dins dels plans de sostenibilitat i eficiència energètica que encara estan per desenvolupar als centres docents”.

UGT va presentar a la Junta de Personal Docent de València el passat dia 26 de juny de 2023 una resolució, aprovada per unanimitat, en què s’exigia a Educació “l’adequació dels centres educatius davant de les situacions de calor extrema que estem suportant«.

Com a solució transitòria el sindicat proposa que les proves es duen a terme a edificis proveïts d’aire condicionat com els de les universitats. D’esta manera s’atendria una exigència històrica de participants i professorat que forma part dels tribunals.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.