8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Denuncien la ‘passivitat’ d’Educació davant de calor extrema a les aules durant les oposicions

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT-PV denuncia “la passivitat de la Conselleria d’Educació davant del calor extrema que suporten les aules d’examen i les seus dels tribunals de les oposicions de secundària este estiu“.

UGT ha pogut constatar que les temperatures a l’interior dels centres educatius superen els 30 °C, molt per damunt de la temperatura de confort de 21 °C que han de tindre els llocs de treball, oficines i aules, i de pública concurrència.

UGT recorda que les temperatures extremes “tenen un impacte negatiu en les condicions laborals del professorat i dificulten l’elaboració i el desenvolupament de les proves per part de les persones candidates”.

El sindicat reclama a Educació que “aborde de manera urgent el problema de l’acondicionament dels centres educatius davant de la recurrència d’este tipus d’episodis de temperatures extremes que provoquen danys en la salut de docents i persones opositores“.

Dificultats de concentració, deshidratació, mals de cap, marejos i nàusees, són algunes de les conseqüències sobre la salut derivades de l’exposició a les altes temperatures en espais mal condicionats durant les proves.

Per a UGT estos problemes s’evitarien “si la Conselleria d’Educació haguera abordat la climatització dels centres educatius dins dels plans de sostenibilitat i eficiència energètica que encara estan per desenvolupar als centres docents”.

UGT va presentar a la Junta de Personal Docent de València el passat dia 26 de juny de 2023 una resolució, aprovada per unanimitat, en què s’exigia a Educació “l’adequació dels centres educatius davant de les situacions de calor extrema que estem suportant“.

Com a solució transitòria el sindicat proposa que les proves es duen a terme a edificis proveïts d’aire condicionat com els de les universitats. D’esta manera s’atendria una exigència històrica de participants i professorat que forma part dels tribunals.

Últimes notícies

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.