Denuncien la ‘passivitat’ d’Educació davant de calor extrema a les aules durant les oposicions

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT-PV denuncia “la passivitat de la Conselleria d’Educació davant del calor extrema que suporten les aules d’examen i les seus dels tribunals de les oposicions de secundària este estiu«.

UGT ha pogut constatar que les temperatures a l’interior dels centres educatius superen els 30 °C, molt per damunt de la temperatura de confort de 21 °C que han de tindre els llocs de treball, oficines i aules, i de pública concurrència.

UGT recorda que les temperatures extremes “tenen un impacte negatiu en les condicions laborals del professorat i dificulten l’elaboració i el desenvolupament de les proves per part de les persones candidates”.

El sindicat reclama a Educació que “aborde de manera urgent el problema de l’acondicionament dels centres educatius davant de la recurrència d’este tipus d’episodis de temperatures extremes que provoquen danys en la salut de docents i persones opositores«.

Dificultats de concentració, deshidratació, mals de cap, marejos i nàusees, són algunes de les conseqüències sobre la salut derivades de l’exposició a les altes temperatures en espais mal condicionats durant les proves.

Per a UGT estos problemes s’evitarien “si la Conselleria d’Educació haguera abordat la climatització dels centres educatius dins dels plans de sostenibilitat i eficiència energètica que encara estan per desenvolupar als centres docents”.

UGT va presentar a la Junta de Personal Docent de València el passat dia 26 de juny de 2023 una resolució, aprovada per unanimitat, en què s’exigia a Educació “l’adequació dels centres educatius davant de les situacions de calor extrema que estem suportant«.

Com a solució transitòria el sindicat proposa que les proves es duen a terme a edificis proveïts d’aire condicionat com els de les universitats. D’esta manera s’atendria una exigència històrica de participants i professorat que forma part dels tribunals.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.