Denuncien la ‘passivitat’ d’Educació davant de calor extrema a les aules durant les oposicions

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT-PV denuncia “la passivitat de la Conselleria d’Educació davant del calor extrema que suporten les aules d’examen i les seus dels tribunals de les oposicions de secundària este estiu“.

UGT ha pogut constatar que les temperatures a l’interior dels centres educatius superen els 30 °C, molt per damunt de la temperatura de confort de 21 °C que han de tindre els llocs de treball, oficines i aules, i de pública concurrència.

UGT recorda que les temperatures extremes “tenen un impacte negatiu en les condicions laborals del professorat i dificulten l’elaboració i el desenvolupament de les proves per part de les persones candidates”.

El sindicat reclama a Educació que “aborde de manera urgent el problema de l’acondicionament dels centres educatius davant de la recurrència d’este tipus d’episodis de temperatures extremes que provoquen danys en la salut de docents i persones opositores“.

Dificultats de concentració, deshidratació, mals de cap, marejos i nàusees, són algunes de les conseqüències sobre la salut derivades de l’exposició a les altes temperatures en espais mal condicionats durant les proves.

Per a UGT estos problemes s’evitarien “si la Conselleria d’Educació haguera abordat la climatització dels centres educatius dins dels plans de sostenibilitat i eficiència energètica que encara estan per desenvolupar als centres docents”.

UGT va presentar a la Junta de Personal Docent de València el passat dia 26 de juny de 2023 una resolució, aprovada per unanimitat, en què s’exigia a Educació “l’adequació dels centres educatius davant de les situacions de calor extrema que estem suportant“.

Com a solució transitòria el sindicat proposa que les proves es duen a terme a edificis proveïts d’aire condicionat com els de les universitats. D’esta manera s’atendria una exigència històrica de participants i professorat que forma part dels tribunals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.