Pequín desplega un conjunt de maniobres militars al voltant de Taiwan

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit xinès ha començat hui dijous uns exercicis militars terrestres, navals i aeris al voltant de Taiwan per “castigar” el recentment elegit president taiwanès, Lai Ching-te, que va instar Pequín a “afrontar l’existència” de l’illa com una entitat completament independent.

“L’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina ha organitzat les forces armades, l’Armada, la Força Aèria, les unitats de coets i d’altres del teatre d’operacions per dur a terme l’exercici Espasa Conjunta-2024A al voltant de l’illa de Taiwan, centrat en qüestions com les patrulles conjuntes navals i aèries de preparació per al combat, la presa conjunta del control integral del camp de batalla i els atacs conjunts contra objectius clau”, ha declarat el portaveu del Comandament Oriental, el coronel Li Xi.

A més, ha afegit que aquestes maniobres suposen “un fort càstig a les forces separatistes de Taiwan que busquen la independència”, a més d'”un seriós advertiment contra les ingerències i provocacions de forces externes”, segons un comunicat del Comandament Oriental.

Les forces xineses estaran presents a l’estret de Taiwan, a més del nord, sud i est del territori i a les illes Kinmen, Matsu, Qiu i Dongyin.

El Ministeri de Defensa taiwanès, per la seua banda, ha condemnat el “comportament provocatiu” de la Xina per posar en risc l’estabilitat regional i ha anunciat el desplegament de les seues forces aèries, navals i terrestres en resposta a aquests exercicis, segons la cadena BCC.

La mateixa cartera ministerial ha publicat a X que ja ha detectat una desena de vaixells de guerra i un caça als voltants de l’illa.

Aquestes accions arriben després que el president electe de Taiwan, Lai Ching-te, va assumir dilluns formalment el càrrec i va instar la Xina a “cooperar” amb l’executiu taiwanès a fi de preservar l’estatus de l’illa com una entitat completament independent de la Xina.

Últimes notícies

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.