Pequín desplega un conjunt de maniobres militars al voltant de Taiwan

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit xinès ha començat hui dijous uns exercicis militars terrestres, navals i aeris al voltant de Taiwan per «castigar» el recentment elegit president taiwanès, Lai Ching-te, que va instar Pequín a «afrontar l’existència» de l’illa com una entitat completament independent.

«L’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina ha organitzat les forces armades, l’Armada, la Força Aèria, les unitats de coets i d’altres del teatre d’operacions per dur a terme l’exercici Espasa Conjunta-2024A al voltant de l’illa de Taiwan, centrat en qüestions com les patrulles conjuntes navals i aèries de preparació per al combat, la presa conjunta del control integral del camp de batalla i els atacs conjunts contra objectius clau», ha declarat el portaveu del Comandament Oriental, el coronel Li Xi.

A més, ha afegit que aquestes maniobres suposen «un fort càstig a les forces separatistes de Taiwan que busquen la independència», a més d'»un seriós advertiment contra les ingerències i provocacions de forces externes», segons un comunicat del Comandament Oriental.

Les forces xineses estaran presents a l’estret de Taiwan, a més del nord, sud i est del territori i a les illes Kinmen, Matsu, Qiu i Dongyin.

El Ministeri de Defensa taiwanès, per la seua banda, ha condemnat el «comportament provocatiu» de la Xina per posar en risc l’estabilitat regional i ha anunciat el desplegament de les seues forces aèries, navals i terrestres en resposta a aquests exercicis, segons la cadena BCC.

La mateixa cartera ministerial ha publicat a X que ja ha detectat una desena de vaixells de guerra i un caça als voltants de l’illa.

Aquestes accions arriben després que el president electe de Taiwan, Lai Ching-te, va assumir dilluns formalment el càrrec i va instar la Xina a «cooperar» amb l’executiu taiwanès a fi de preservar l’estatus de l’illa com una entitat completament independent de la Xina.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.