Pequín desplega un conjunt de maniobres militars al voltant de Taiwan

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit xinès ha començat hui dijous uns exercicis militars terrestres, navals i aeris al voltant de Taiwan per «castigar» el recentment elegit president taiwanès, Lai Ching-te, que va instar Pequín a «afrontar l’existència» de l’illa com una entitat completament independent.

«L’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina ha organitzat les forces armades, l’Armada, la Força Aèria, les unitats de coets i d’altres del teatre d’operacions per dur a terme l’exercici Espasa Conjunta-2024A al voltant de l’illa de Taiwan, centrat en qüestions com les patrulles conjuntes navals i aèries de preparació per al combat, la presa conjunta del control integral del camp de batalla i els atacs conjunts contra objectius clau», ha declarat el portaveu del Comandament Oriental, el coronel Li Xi.

A més, ha afegit que aquestes maniobres suposen «un fort càstig a les forces separatistes de Taiwan que busquen la independència», a més d'»un seriós advertiment contra les ingerències i provocacions de forces externes», segons un comunicat del Comandament Oriental.

Les forces xineses estaran presents a l’estret de Taiwan, a més del nord, sud i est del territori i a les illes Kinmen, Matsu, Qiu i Dongyin.

El Ministeri de Defensa taiwanès, per la seua banda, ha condemnat el «comportament provocatiu» de la Xina per posar en risc l’estabilitat regional i ha anunciat el desplegament de les seues forces aèries, navals i terrestres en resposta a aquests exercicis, segons la cadena BCC.

La mateixa cartera ministerial ha publicat a X que ja ha detectat una desena de vaixells de guerra i un caça als voltants de l’illa.

Aquestes accions arriben després que el president electe de Taiwan, Lai Ching-te, va assumir dilluns formalment el càrrec i va instar la Xina a «cooperar» amb l’executiu taiwanès a fi de preservar l’estatus de l’illa com una entitat completament independent de la Xina.

Últimes notícies

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.
FILMOTECA D'ESTIU