Pequín desplega un conjunt de maniobres militars al voltant de Taiwan

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit xinès ha començat hui dijous uns exercicis militars terrestres, navals i aeris al voltant de Taiwan per “castigar” el recentment elegit president taiwanès, Lai Ching-te, que va instar Pequín a “afrontar l’existència” de l’illa com una entitat completament independent.

“L’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina ha organitzat les forces armades, l’Armada, la Força Aèria, les unitats de coets i d’altres del teatre d’operacions per dur a terme l’exercici Espasa Conjunta-2024A al voltant de l’illa de Taiwan, centrat en qüestions com les patrulles conjuntes navals i aèries de preparació per al combat, la presa conjunta del control integral del camp de batalla i els atacs conjunts contra objectius clau”, ha declarat el portaveu del Comandament Oriental, el coronel Li Xi.

A més, ha afegit que aquestes maniobres suposen “un fort càstig a les forces separatistes de Taiwan que busquen la independència”, a més d'”un seriós advertiment contra les ingerències i provocacions de forces externes”, segons un comunicat del Comandament Oriental.

Les forces xineses estaran presents a l’estret de Taiwan, a més del nord, sud i est del territori i a les illes Kinmen, Matsu, Qiu i Dongyin.

El Ministeri de Defensa taiwanès, per la seua banda, ha condemnat el “comportament provocatiu” de la Xina per posar en risc l’estabilitat regional i ha anunciat el desplegament de les seues forces aèries, navals i terrestres en resposta a aquests exercicis, segons la cadena BCC.

La mateixa cartera ministerial ha publicat a X que ja ha detectat una desena de vaixells de guerra i un caça als voltants de l’illa.

Aquestes accions arriben després que el president electe de Taiwan, Lai Ching-te, va assumir dilluns formalment el càrrec i va instar la Xina a “cooperar” amb l’executiu taiwanès a fi de preservar l’estatus de l’illa com una entitat completament independent de la Xina.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.