Pérez Llorca carrega contra el Govern central per finançar trasvasaments a Marroc i negar-los a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Juanfran Pérez Llorca denuncia que el Govern d’Espanya bloqueja trasvasaments a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars a Marroc, al qual qualifica de gran competidor agrícola.

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha denunciat que el Govern d’Espanya frena els trasvasaments d’aigua a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars en altres països com Marroc, al qual ha definit com un gran competidor agrícola.

El cap del Consell ha fet estes declaracions a la seu de la Confederación Empresarial Valenciana (CEV), on ha assistit a la IV edició de la jornada ‘Comunitat Valenciana hacia el futuro’. L’acte l’ha organitzat l’agència de notícies Europa Press i ha reunit representants institucionals i empresarials.

Crítica a la política d’aigua del Govern central

Pérez Llorca ha sigut preguntat pels periodistes sobre la decisió de l’Executiu central de finançar trasvasaments a Marroc mentres manté els retalls al trasvasament Tajo-Segura. Davant d’esta comparació, ha qualificat la situació d’ incomprensible i ha remarcat la seua preocupació pels efectes en el sector agrari valencià.

El president ha remarcat que no pensa entrar en detalls sobre la política exterior espanyola. Tot i això, ha assenyalat que no pot ‘entendre que ante un gran competidor de la hortaliza, las frutas y las verduras de España y de la Comunitat Valenciana, como es Marruecos, allí sí se financien los trasvases y aquí no’.

Segons ha explicat, l’escassetat d’aigua continua sent un problema estructural a Espanya, especialment en zones agrícoles del llevant. Per això ha reivindicat que cal una política hidràulica que tinga en compte totes les autonomies i no deixe fora territoris especialment dependents del regadiu.

‘En España hay un problema con el agua, hay regiones que no la tenemos y que necesitamos la solidaridad de otros territorios. Y para eso tenemos que tener un Gobierno que piense en todos, que no piense en estrategias electorales, sino que piense en el bien común, que es todo el país’, ha afirmat.

El president ha insistit que, en la seua opinió, la gestió de l’aigua no ha d’estar condicionada per interessos partidistes. Ha defensat que les decisions sobre trasvasaments han de basar-se en criteris tècnics, ambientals i econòmics, amb una visió de país i no de curt termini.

València i Alacant, dependents de l’aigua trasvasada

Pérez Llorca ha recordat que sectors com l’agricultura intensiva o el turisme depenen de l’aigua trasvasada en comarques de la Comunitat Valenciana. Ha advertit que el manteniment dels retalls al Tajo-Segura pot afectar la competitivitat de moltes empreses agroalimentàries.

En este sentit, ha posat l’accent en l’impacte sobre els productors d’hortalisses, fruites i verdures. Ha subratllat que Marroc és un ‘gran competidor’ directe d’Espanya i de la Comunitat Valenciana en estos cultius, tant en mercats estatals com internacionals.

A més, ha remarcat que les decisions sobre trasvasaments tenen conseqüències econòmiques directes per a agricultors, cooperatives i empreses exportadores. Segons ha apuntat, la falta d’aigua pot limitar noves inversions i frenar la generació de faena en zones regades gràcies al Tajo-Segura.

Pioners en la reutilització d’aigua

El president ha volgut destacar també l’esforç de la Comunitat Valenciana en la gestió eficient dels recursos hídrics. Ha afirmat que la Comunitat és ‘pionera en la reutilización del agua’, i ha indicat que ‘casi la mitad del agua que se recicla en España se recicla’ en este territori.

Ha especificat que ‘especialmente en la provincia Alicante’ hi ha un ús intensiu de l’aigua regenerada, tant per al reg agrícola com per a altres usos. Per això ha defensat que la Comunitat oferix garanties de sostenibilitat en la utilització dels recursos hídrics.

‘Somos muy eficientes, los más eficientes de Europa y por lo tanto, qué mejor garantía para un buen uso del agua que invertir en nuestra tierra y en la provincia de Alicante’, ha manifestat.

Amb estes dades, Pérez Llorca ha volgut reforçar el missatge que la Comunitat Valenciana fa un ús responsable de l’aigua. Segons ha remarcat, això hauria de ser un argument a favor d’ampliar o mantindre els trasvasaments, i no de reduir-los.

En conjunt, el president ha plantejat que una política d’aigua que combine trasvasaments, reutilització i estalvi és clau per a garantir el futur de l’agricultura valenciana. També ha apuntat que esta combinació de mesures pot ajudar a minimitzar l’impacte mediambiental, sense renunciar al desenvolupament econòmic de territoris com València i Alacant.

Últimes notícies

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.

Valencia y Villarreal buscan puntos clave en el derbi de Mestalla

El Valencia busca su primer triunfo como local con Javier Aguirre, mientras el Villarreal quiere recuperar el acierto goleador. Íñigo Pérez ha destacado la importancia del duelo.

La dana deixa 10.000 euros per empresa i fins a 15.000 per vehicle

El Consell ha aprovat 20 milions d’euros per a empreses afectades i vehicles sinistrats per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre de 2026 a l’1 de febrer de 2027.