17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La petició de l’OMS als països rics: 10 milions de vacunes per als més necessitats

El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha demanat als països donar «immediatament» 10 milions de dosis de vacunes contra el coronavirus al mecanisme Covax per a que 20 països puguen començar a vacunar en les pròximes dos setmanes. Actualment, 177 regions han començat a administrar vacunes a la població, mentres que 36 continuen esperant l'arribada de dosis. En aquest sentit, 16 d'estos començaran a rebre vaccins en les pròximes dos setmanes, mentres que la vintena restant no saben encara quan arribaran.

 

 

En este sentit, Tedros ha assenyalat que  «el mecanisme Covax està llest, però no podem donar vacunes que no tenim». Per això, el director general de l'OMS ha criticat que els acords bilaterals, les prohibicions d'exportació, el nacionalisme de les vacunes o la diplomàcia de les mateixes han «distorsionat» el mercat i han provocat «grans desigualtats» en l'oferta i la demanda.

 

«En els pròxims mesos necessitarem centenars de milions de dosis»

Tedros ha assegurat que «10 milions de dosis no és molt, ni suficient, però és un inici. Necessitarem centenars de milions de dosis més per als pròxims mesos». El director general de l'OMS ha lamentat que molts països que van invertir en el mecanisme Covax «de bona fe» han acabat frustrats després de conèixer els acords bilaterals que s'han registrat en molts casos.

 

Per tot això, ha demanat als països que tenen suficients vacunes que donen el «màxim número de dosis» perquè les puguen rebre els països més necessitats. «Hi ha multitud de països que es poden comprometre a facilitar estes dosis sense afectar els seus plans de vacunació. Com més dosis donen, més en tindrem per a poder compartir-les», ha insistit el director general de l'OMS.

 

L'OMS, l'OIT i tres organitzacions més reclamen prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions

D'altra banda, l'OMS, l'Organització d'Aviació Civil Internacional, l'Organització Internacional del Treball, l'Organització Marítima Internacional i l'Organització Internacional per a la Migració han reclamat este divendres prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions. En un manifest conjunt, les cinc organitzacions apunten que el transport marítim i aeri són «activitats essencials» per al comerç global i la mobilitat i que, per tant, són «clau» per a la recuperació de l'economia.

 

En el text, els signants apunten que el 80% del comerç mundial es fa per via marítima i que hi ha dos milions de mariners que operen en estos vaixells i uns 400.000 que treballen a vaixells comercials. Pel que fa al transport aeri, el manifest subratlla que hi treballen prop de 900.000 persones i que les restriccions han «obstaculitzat» les connexions, han afegit «complexitat operacional» i «un cost significatiu».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.