La petició de l’OMS als països rics: 10 milions de vacunes per als més necessitats

El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha demanat als països donar «immediatament» 10 milions de dosis de vacunes contra el coronavirus al mecanisme Covax per a que 20 països puguen començar a vacunar en les pròximes dos setmanes. Actualment, 177 regions han començat a administrar vacunes a la població, mentres que 36 continuen esperant l'arribada de dosis. En aquest sentit, 16 d'estos començaran a rebre vaccins en les pròximes dos setmanes, mentres que la vintena restant no saben encara quan arribaran.

 

 

En este sentit, Tedros ha assenyalat que  «el mecanisme Covax està llest, però no podem donar vacunes que no tenim». Per això, el director general de l'OMS ha criticat que els acords bilaterals, les prohibicions d'exportació, el nacionalisme de les vacunes o la diplomàcia de les mateixes han «distorsionat» el mercat i han provocat «grans desigualtats» en l'oferta i la demanda.

 

«En els pròxims mesos necessitarem centenars de milions de dosis»

Tedros ha assegurat que «10 milions de dosis no és molt, ni suficient, però és un inici. Necessitarem centenars de milions de dosis més per als pròxims mesos». El director general de l'OMS ha lamentat que molts països que van invertir en el mecanisme Covax «de bona fe» han acabat frustrats després de conèixer els acords bilaterals que s'han registrat en molts casos.

 

Per tot això, ha demanat als països que tenen suficients vacunes que donen el «màxim número de dosis» perquè les puguen rebre els països més necessitats. «Hi ha multitud de països que es poden comprometre a facilitar estes dosis sense afectar els seus plans de vacunació. Com més dosis donen, més en tindrem per a poder compartir-les», ha insistit el director general de l'OMS.

 

L'OMS, l'OIT i tres organitzacions més reclamen prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions

D'altra banda, l'OMS, l'Organització d'Aviació Civil Internacional, l'Organització Internacional del Treball, l'Organització Marítima Internacional i l'Organització Internacional per a la Migració han reclamat este divendres prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions. En un manifest conjunt, les cinc organitzacions apunten que el transport marítim i aeri són «activitats essencials» per al comerç global i la mobilitat i que, per tant, són «clau» per a la recuperació de l'economia.

 

En el text, els signants apunten que el 80% del comerç mundial es fa per via marítima i que hi ha dos milions de mariners que operen en estos vaixells i uns 400.000 que treballen a vaixells comercials. Pel que fa al transport aeri, el manifest subratlla que hi treballen prop de 900.000 persones i que les restriccions han «obstaculitzat» les connexions, han afegit «complexitat operacional» i «un cost significatiu».

Últimes notícies

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.