La petició de l’OMS als països rics: 10 milions de vacunes per als més necessitats

El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha demanat als països donar «immediatament» 10 milions de dosis de vacunes contra el coronavirus al mecanisme Covax per a que 20 països puguen començar a vacunar en les pròximes dos setmanes. Actualment, 177 regions han començat a administrar vacunes a la població, mentres que 36 continuen esperant l'arribada de dosis. En aquest sentit, 16 d'estos començaran a rebre vaccins en les pròximes dos setmanes, mentres que la vintena restant no saben encara quan arribaran.

 

 

En este sentit, Tedros ha assenyalat que  «el mecanisme Covax està llest, però no podem donar vacunes que no tenim». Per això, el director general de l'OMS ha criticat que els acords bilaterals, les prohibicions d'exportació, el nacionalisme de les vacunes o la diplomàcia de les mateixes han «distorsionat» el mercat i han provocat «grans desigualtats» en l'oferta i la demanda.

 

«En els pròxims mesos necessitarem centenars de milions de dosis»

Tedros ha assegurat que «10 milions de dosis no és molt, ni suficient, però és un inici. Necessitarem centenars de milions de dosis més per als pròxims mesos». El director general de l'OMS ha lamentat que molts països que van invertir en el mecanisme Covax «de bona fe» han acabat frustrats després de conèixer els acords bilaterals que s'han registrat en molts casos.

 

Per tot això, ha demanat als països que tenen suficients vacunes que donen el «màxim número de dosis» perquè les puguen rebre els països més necessitats. «Hi ha multitud de països que es poden comprometre a facilitar estes dosis sense afectar els seus plans de vacunació. Com més dosis donen, més en tindrem per a poder compartir-les», ha insistit el director general de l'OMS.

 

L'OMS, l'OIT i tres organitzacions més reclamen prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions

D'altra banda, l'OMS, l'Organització d'Aviació Civil Internacional, l'Organització Internacional del Treball, l'Organització Marítima Internacional i l'Organització Internacional per a la Migració han reclamat este divendres prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions. En un manifest conjunt, les cinc organitzacions apunten que el transport marítim i aeri són «activitats essencials» per al comerç global i la mobilitat i que, per tant, són «clau» per a la recuperació de l'economia.

 

En el text, els signants apunten que el 80% del comerç mundial es fa per via marítima i que hi ha dos milions de mariners que operen en estos vaixells i uns 400.000 que treballen a vaixells comercials. Pel que fa al transport aeri, el manifest subratlla que hi treballen prop de 900.000 persones i que les restriccions han «obstaculitzat» les connexions, han afegit «complexitat operacional» i «un cost significatiu».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.