La petició de l’OMS als països rics: 10 milions de vacunes per als més necessitats

El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha demanat als països donar «immediatament» 10 milions de dosis de vacunes contra el coronavirus al mecanisme Covax per a que 20 països puguen començar a vacunar en les pròximes dos setmanes. Actualment, 177 regions han començat a administrar vacunes a la població, mentres que 36 continuen esperant l'arribada de dosis. En aquest sentit, 16 d'estos començaran a rebre vaccins en les pròximes dos setmanes, mentres que la vintena restant no saben encara quan arribaran.

 

 

En este sentit, Tedros ha assenyalat que  «el mecanisme Covax està llest, però no podem donar vacunes que no tenim». Per això, el director general de l'OMS ha criticat que els acords bilaterals, les prohibicions d'exportació, el nacionalisme de les vacunes o la diplomàcia de les mateixes han «distorsionat» el mercat i han provocat «grans desigualtats» en l'oferta i la demanda.

 

«En els pròxims mesos necessitarem centenars de milions de dosis»

Tedros ha assegurat que «10 milions de dosis no és molt, ni suficient, però és un inici. Necessitarem centenars de milions de dosis més per als pròxims mesos». El director general de l'OMS ha lamentat que molts països que van invertir en el mecanisme Covax «de bona fe» han acabat frustrats després de conèixer els acords bilaterals que s'han registrat en molts casos.

 

Per tot això, ha demanat als països que tenen suficients vacunes que donen el «màxim número de dosis» perquè les puguen rebre els països més necessitats. «Hi ha multitud de països que es poden comprometre a facilitar estes dosis sense afectar els seus plans de vacunació. Com més dosis donen, més en tindrem per a poder compartir-les», ha insistit el director general de l'OMS.

 

L'OMS, l'OIT i tres organitzacions més reclamen prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions

D'altra banda, l'OMS, l'Organització d'Aviació Civil Internacional, l'Organització Internacional del Treball, l'Organització Marítima Internacional i l'Organització Internacional per a la Migració han reclamat este divendres prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions. En un manifest conjunt, les cinc organitzacions apunten que el transport marítim i aeri són «activitats essencials» per al comerç global i la mobilitat i que, per tant, són «clau» per a la recuperació de l'economia.

 

En el text, els signants apunten que el 80% del comerç mundial es fa per via marítima i que hi ha dos milions de mariners que operen en estos vaixells i uns 400.000 que treballen a vaixells comercials. Pel que fa al transport aeri, el manifest subratlla que hi treballen prop de 900.000 persones i que les restriccions han «obstaculitzat» les connexions, han afegit «complexitat operacional» i «un cost significatiu».

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.