La petició de l’OMS als països rics: 10 milions de vacunes per als més necessitats

El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha demanat als països donar «immediatament» 10 milions de dosis de vacunes contra el coronavirus al mecanisme Covax per a que 20 països puguen començar a vacunar en les pròximes dos setmanes. Actualment, 177 regions han començat a administrar vacunes a la població, mentres que 36 continuen esperant l'arribada de dosis. En aquest sentit, 16 d'estos començaran a rebre vaccins en les pròximes dos setmanes, mentres que la vintena restant no saben encara quan arribaran.

 

 

En este sentit, Tedros ha assenyalat que  «el mecanisme Covax està llest, però no podem donar vacunes que no tenim». Per això, el director general de l'OMS ha criticat que els acords bilaterals, les prohibicions d'exportació, el nacionalisme de les vacunes o la diplomàcia de les mateixes han «distorsionat» el mercat i han provocat «grans desigualtats» en l'oferta i la demanda.

 

«En els pròxims mesos necessitarem centenars de milions de dosis»

Tedros ha assegurat que «10 milions de dosis no és molt, ni suficient, però és un inici. Necessitarem centenars de milions de dosis més per als pròxims mesos». El director general de l'OMS ha lamentat que molts països que van invertir en el mecanisme Covax «de bona fe» han acabat frustrats després de conèixer els acords bilaterals que s'han registrat en molts casos.

 

Per tot això, ha demanat als països que tenen suficients vacunes que donen el «màxim número de dosis» perquè les puguen rebre els països més necessitats. «Hi ha multitud de països que es poden comprometre a facilitar estes dosis sense afectar els seus plans de vacunació. Com més dosis donen, més en tindrem per a poder compartir-les», ha insistit el director general de l'OMS.

 

L'OMS, l'OIT i tres organitzacions més reclamen prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions

D'altra banda, l'OMS, l'Organització d'Aviació Civil Internacional, l'Organització Internacional del Treball, l'Organització Marítima Internacional i l'Organització Internacional per a la Migració han reclamat este divendres prioritzar la vacunació de mariners i tripulació d'avions. En un manifest conjunt, les cinc organitzacions apunten que el transport marítim i aeri són «activitats essencials» per al comerç global i la mobilitat i que, per tant, són «clau» per a la recuperació de l'economia.

 

En el text, els signants apunten que el 80% del comerç mundial es fa per via marítima i que hi ha dos milions de mariners que operen en estos vaixells i uns 400.000 que treballen a vaixells comercials. Pel que fa al transport aeri, el manifest subratlla que hi treballen prop de 900.000 persones i que les restriccions han «obstaculitzat» les connexions, han afegit «complexitat operacional» i «un cost significatiu».

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.