17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Pla de 2,5 milions d’euros per a garantir l’aigua a les ramaderies de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha presentat un pla de 2,5 milions d’euros per a garantir el subministrament d’aigua a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha realitzat aquest anunci durant la seua visita a la localitat castellonenca de Forcall, on es durà a terme la construcció d’un nou dipòsit d’aigua destinat a les ramaderies de la zona.

Barrachina ha explicat que el dipòsit “es construirà en la partida de Les Ombries i permetrà emmagatzemar fins a 1.243 metres cúbics d’aigua, suficients per a cobrir les necessitats hídriques de les explotacions ramaderes del municipi en cas d’emergència”.

“L’objectiu és assegurar el subministrament hídic a la ramaderia i fer-ho de manera eficient, planificada i sostenible. Aquestes inversions permeten no només millorar infraestructures, sinó protegir l’activitat ramadera davant dels efectes de la sequera“, ha assegurat Barrachina.

L’obra compta amb una inversió de 180.000 euros i serà executada en un termini estimat de sis mesos.

A més d’aquesta actuació, “la Conselleria, dins del pla, està redactant projectes per a tres noves basses ramaderes a Morella, Cinctorres i Castellfort, reforçant així el compromís amb la comarca dels Ports”, ha dit el conseller.

AJUDES A LA SEQUERA

Durant la seua intervenció, el conseller ha recordat que, després del període de sequera de l’any passat, “la Conselleria va subministrar més de 5,2 milions de litres d’aigua mitjançant camions cuba per a atendre 44 explotacions ramaderes de la comarca”.

“En el marc de l’ordre d’ajudes per valor de 17 milions d’euros impulsada per la Conselleria per a mitigar els efectes de la sequera, la comarca dels Ports va rebre 640.343 euros, que van beneficiar 1.900 agricultors i ramaders. D’aquest total, 529.000 euros es van destinar directament al sector ramader”, ha subratllat Barrachina.

D’altra banda, el conseller ha apuntat que s’està desenvolupant una nova ordre que establirà el format i contingut del llibre de registre d’explotacions ramaderes, amb l’objectiu de simplificar i unificar la documentació exigida als ramaders.

“Volem facilitar el dia a dia dels professionals del camp, eliminant duplicitats i reduint la càrrega burocràtica. Aquesta nova ordre permetrà que cada ramader puga adaptar el llibre de registre a la seua realitat, sense perdre rigor ni exigències legals”, ha assenyalat Barrachina.

La futura ordre permetrà utilitzar un únic document que arreplegue totes les dades exigides per la normativa comunitària, nacional i autonòmica per a cada espècie ramadera. La Conselleria oferirà models descarregables a través de l’Oficina Virtual Veterinària, encara que els ramaders també podran usar els seus propis formats sempre que compleixin amb el contingut mínim establit.

“A més, si les dades ja consten en bases de dades oficials o si el titular conserva les receptes, albarans o factures degudament arxivats, no serà necessari transcriure aquesta informació al llibre. Això representa un estalvi de temps molt significatiu per a les nostres explotacions ramaderes”, ha destacat el conseller.

Últimes notícies

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd

Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.