Pla de 2,5 milions d’euros per a garantir l’aigua a les ramaderies de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha presentat un pla de 2,5 milions d’euros per a garantir el subministrament d’aigua a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha realitzat aquest anunci durant la seua visita a la localitat castellonenca de Forcall, on es durà a terme la construcció d’un nou dipòsit d’aigua destinat a les ramaderies de la zona.

Barrachina ha explicat que el dipòsit «es construirà en la partida de Les Ombries i permetrà emmagatzemar fins a 1.243 metres cúbics d’aigua, suficients per a cobrir les necessitats hídriques de les explotacions ramaderes del municipi en cas d’emergència».

«L’objectiu és assegurar el subministrament hídic a la ramaderia i fer-ho de manera eficient, planificada i sostenible. Aquestes inversions permeten no només millorar infraestructures, sinó protegir l’activitat ramadera davant dels efectes de la sequera«, ha assegurat Barrachina.

L’obra compta amb una inversió de 180.000 euros i serà executada en un termini estimat de sis mesos.

A més d’aquesta actuació, «la Conselleria, dins del pla, està redactant projectes per a tres noves basses ramaderes a Morella, Cinctorres i Castellfort, reforçant així el compromís amb la comarca dels Ports», ha dit el conseller.

AJUDES A LA SEQUERA

Durant la seua intervenció, el conseller ha recordat que, després del període de sequera de l’any passat, «la Conselleria va subministrar més de 5,2 milions de litres d’aigua mitjançant camions cuba per a atendre 44 explotacions ramaderes de la comarca».

«En el marc de l’ordre d’ajudes per valor de 17 milions d’euros impulsada per la Conselleria per a mitigar els efectes de la sequera, la comarca dels Ports va rebre 640.343 euros, que van beneficiar 1.900 agricultors i ramaders. D’aquest total, 529.000 euros es van destinar directament al sector ramader», ha subratllat Barrachina.

D’altra banda, el conseller ha apuntat que s’està desenvolupant una nova ordre que establirà el format i contingut del llibre de registre d’explotacions ramaderes, amb l’objectiu de simplificar i unificar la documentació exigida als ramaders.

«Volem facilitar el dia a dia dels professionals del camp, eliminant duplicitats i reduint la càrrega burocràtica. Aquesta nova ordre permetrà que cada ramader puga adaptar el llibre de registre a la seua realitat, sense perdre rigor ni exigències legals», ha assenyalat Barrachina.

La futura ordre permetrà utilitzar un únic document que arreplegue totes les dades exigides per la normativa comunitària, nacional i autonòmica per a cada espècie ramadera. La Conselleria oferirà models descarregables a través de l’Oficina Virtual Veterinària, encara que els ramaders també podran usar els seus propis formats sempre que compleixin amb el contingut mínim establit.

«A més, si les dades ja consten en bases de dades oficials o si el titular conserva les receptes, albarans o factures degudament arxivats, no serà necessari transcriure aquesta informació al llibre. Això representa un estalvi de temps molt significatiu per a les nostres explotacions ramaderes», ha destacat el conseller.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.