Pla de 2,5 milions d’euros per a garantir l’aigua a les ramaderies de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha presentat un pla de 2,5 milions d’euros per a garantir el subministrament d’aigua a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha realitzat aquest anunci durant la seua visita a la localitat castellonenca de Forcall, on es durà a terme la construcció d’un nou dipòsit d’aigua destinat a les ramaderies de la zona.

Barrachina ha explicat que el dipòsit “es construirà en la partida de Les Ombries i permetrà emmagatzemar fins a 1.243 metres cúbics d’aigua, suficients per a cobrir les necessitats hídriques de les explotacions ramaderes del municipi en cas d’emergència”.

“L’objectiu és assegurar el subministrament hídic a la ramaderia i fer-ho de manera eficient, planificada i sostenible. Aquestes inversions permeten no només millorar infraestructures, sinó protegir l’activitat ramadera davant dels efectes de la sequera“, ha assegurat Barrachina.

L’obra compta amb una inversió de 180.000 euros i serà executada en un termini estimat de sis mesos.

A més d’aquesta actuació, “la Conselleria, dins del pla, està redactant projectes per a tres noves basses ramaderes a Morella, Cinctorres i Castellfort, reforçant així el compromís amb la comarca dels Ports”, ha dit el conseller.

AJUDES A LA SEQUERA

Durant la seua intervenció, el conseller ha recordat que, després del període de sequera de l’any passat, “la Conselleria va subministrar més de 5,2 milions de litres d’aigua mitjançant camions cuba per a atendre 44 explotacions ramaderes de la comarca”.

“En el marc de l’ordre d’ajudes per valor de 17 milions d’euros impulsada per la Conselleria per a mitigar els efectes de la sequera, la comarca dels Ports va rebre 640.343 euros, que van beneficiar 1.900 agricultors i ramaders. D’aquest total, 529.000 euros es van destinar directament al sector ramader”, ha subratllat Barrachina.

D’altra banda, el conseller ha apuntat que s’està desenvolupant una nova ordre que establirà el format i contingut del llibre de registre d’explotacions ramaderes, amb l’objectiu de simplificar i unificar la documentació exigida als ramaders.

“Volem facilitar el dia a dia dels professionals del camp, eliminant duplicitats i reduint la càrrega burocràtica. Aquesta nova ordre permetrà que cada ramader puga adaptar el llibre de registre a la seua realitat, sense perdre rigor ni exigències legals”, ha assenyalat Barrachina.

La futura ordre permetrà utilitzar un únic document que arreplegue totes les dades exigides per la normativa comunitària, nacional i autonòmica per a cada espècie ramadera. La Conselleria oferirà models descarregables a través de l’Oficina Virtual Veterinària, encara que els ramaders també podran usar els seus propis formats sempre que compleixin amb el contingut mínim establit.

“A més, si les dades ja consten en bases de dades oficials o si el titular conserva les receptes, albarans o factures degudament arxivats, no serà necessari transcriure aquesta informació al llibre. Això representa un estalvi de temps molt significatiu per a les nostres explotacions ramaderes”, ha destacat el conseller.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.