Pla de 2,5 milions d’euros per a garantir l’aigua a les ramaderies de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha presentat un pla de 2,5 milions d’euros per a garantir el subministrament d’aigua a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha realitzat aquest anunci durant la seua visita a la localitat castellonenca de Forcall, on es durà a terme la construcció d’un nou dipòsit d’aigua destinat a les ramaderies de la zona.

Barrachina ha explicat que el dipòsit «es construirà en la partida de Les Ombries i permetrà emmagatzemar fins a 1.243 metres cúbics d’aigua, suficients per a cobrir les necessitats hídriques de les explotacions ramaderes del municipi en cas d’emergència».

«L’objectiu és assegurar el subministrament hídic a la ramaderia i fer-ho de manera eficient, planificada i sostenible. Aquestes inversions permeten no només millorar infraestructures, sinó protegir l’activitat ramadera davant dels efectes de la sequera«, ha assegurat Barrachina.

L’obra compta amb una inversió de 180.000 euros i serà executada en un termini estimat de sis mesos.

A més d’aquesta actuació, «la Conselleria, dins del pla, està redactant projectes per a tres noves basses ramaderes a Morella, Cinctorres i Castellfort, reforçant així el compromís amb la comarca dels Ports», ha dit el conseller.

AJUDES A LA SEQUERA

Durant la seua intervenció, el conseller ha recordat que, després del període de sequera de l’any passat, «la Conselleria va subministrar més de 5,2 milions de litres d’aigua mitjançant camions cuba per a atendre 44 explotacions ramaderes de la comarca».

«En el marc de l’ordre d’ajudes per valor de 17 milions d’euros impulsada per la Conselleria per a mitigar els efectes de la sequera, la comarca dels Ports va rebre 640.343 euros, que van beneficiar 1.900 agricultors i ramaders. D’aquest total, 529.000 euros es van destinar directament al sector ramader», ha subratllat Barrachina.

D’altra banda, el conseller ha apuntat que s’està desenvolupant una nova ordre que establirà el format i contingut del llibre de registre d’explotacions ramaderes, amb l’objectiu de simplificar i unificar la documentació exigida als ramaders.

«Volem facilitar el dia a dia dels professionals del camp, eliminant duplicitats i reduint la càrrega burocràtica. Aquesta nova ordre permetrà que cada ramader puga adaptar el llibre de registre a la seua realitat, sense perdre rigor ni exigències legals», ha assenyalat Barrachina.

La futura ordre permetrà utilitzar un únic document que arreplegue totes les dades exigides per la normativa comunitària, nacional i autonòmica per a cada espècie ramadera. La Conselleria oferirà models descarregables a través de l’Oficina Virtual Veterinària, encara que els ramaders també podran usar els seus propis formats sempre que compleixin amb el contingut mínim establit.

«A més, si les dades ja consten en bases de dades oficials o si el titular conserva les receptes, albarans o factures degudament arxivats, no serà necessari transcriure aquesta informació al llibre. Això representa un estalvi de temps molt significatiu per a les nostres explotacions ramaderes», ha destacat el conseller.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.