10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Pla de 2,5 milions d’euros per a garantir l’aigua a les ramaderies de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha presentat un pla de 2,5 milions d’euros per a garantir el subministrament d’aigua a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha realitzat aquest anunci durant la seua visita a la localitat castellonenca de Forcall, on es durà a terme la construcció d’un nou dipòsit d’aigua destinat a les ramaderies de la zona.

Barrachina ha explicat que el dipòsit “es construirà en la partida de Les Ombries i permetrà emmagatzemar fins a 1.243 metres cúbics d’aigua, suficients per a cobrir les necessitats hídriques de les explotacions ramaderes del municipi en cas d’emergència”.

“L’objectiu és assegurar el subministrament hídic a la ramaderia i fer-ho de manera eficient, planificada i sostenible. Aquestes inversions permeten no només millorar infraestructures, sinó protegir l’activitat ramadera davant dels efectes de la sequera“, ha assegurat Barrachina.

L’obra compta amb una inversió de 180.000 euros i serà executada en un termini estimat de sis mesos.

A més d’aquesta actuació, “la Conselleria, dins del pla, està redactant projectes per a tres noves basses ramaderes a Morella, Cinctorres i Castellfort, reforçant així el compromís amb la comarca dels Ports”, ha dit el conseller.

AJUDES A LA SEQUERA

Durant la seua intervenció, el conseller ha recordat que, després del període de sequera de l’any passat, “la Conselleria va subministrar més de 5,2 milions de litres d’aigua mitjançant camions cuba per a atendre 44 explotacions ramaderes de la comarca”.

“En el marc de l’ordre d’ajudes per valor de 17 milions d’euros impulsada per la Conselleria per a mitigar els efectes de la sequera, la comarca dels Ports va rebre 640.343 euros, que van beneficiar 1.900 agricultors i ramaders. D’aquest total, 529.000 euros es van destinar directament al sector ramader”, ha subratllat Barrachina.

D’altra banda, el conseller ha apuntat que s’està desenvolupant una nova ordre que establirà el format i contingut del llibre de registre d’explotacions ramaderes, amb l’objectiu de simplificar i unificar la documentació exigida als ramaders.

“Volem facilitar el dia a dia dels professionals del camp, eliminant duplicitats i reduint la càrrega burocràtica. Aquesta nova ordre permetrà que cada ramader puga adaptar el llibre de registre a la seua realitat, sense perdre rigor ni exigències legals”, ha assenyalat Barrachina.

La futura ordre permetrà utilitzar un únic document que arreplegue totes les dades exigides per la normativa comunitària, nacional i autonòmica per a cada espècie ramadera. La Conselleria oferirà models descarregables a través de l’Oficina Virtual Veterinària, encara que els ramaders també podran usar els seus propis formats sempre que compleixin amb el contingut mínim establit.

“A més, si les dades ja consten en bases de dades oficials o si el titular conserva les receptes, albarans o factures degudament arxivats, no serà necessari transcriure aquesta informació al llibre. Això representa un estalvi de temps molt significatiu per a les nostres explotacions ramaderes”, ha destacat el conseller.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.