Planas lamenta les ‘falses polèmiques’ del Consell i assegura que el Govern vol ‘millorar la coordinació’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha criticat este dijous les “falses polèmiques” que, al seu juí, està provocant el Consell, al mateix temps que ha assegurat que el Govern central està assumint la seua responsabilitat i té voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol”, perquè “els afectats per esta dana ho mereixen”.

Planas ha comparegut hui divendres davant dels mitjans de comunicació a València després de visitar durant dos jornades de treballs les obres de reparació de camins rurals, explotacions agràries i xarxes de reg danyades en la dana, a les localitats de Requena, Carlet i Xiva.

En la seua intervenció, el ministre ha insistit que “queda molta tasca per davant” perquè València es recupere de la dana perquè les seues necessitats són “profundes i complexes”, i ha assegurat que el “Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders”.

“Res ens va a detenir, ni les dificultats ni cap falsa polèmica que el Govern d’Espanya no té intenció de provocar”, ha assegurat.

En esta línia, ha subratllat que “tots els afectats per la dana es mereixen que el conjunt de les administracions d’Espanya” facen “tot el que siga necessari perquè es recupere la normalitat”, com ha assegurat que farà el seu departament i el Govern d’Espanya.

“Si algun pretén provocar polèmiques per a distraure la seua responsabilitat, allà ells. El Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders”, ha remarcat.

Per tant, ha assenyalat que “és clau que no distraguem ni un sol minut del nostre esforç per a respondre a la situació en la qual ens trobem”.

EL 83% D’AJUDES DEL GOVERN, EN TRÀMIT

Així, Planas ha subratllat que l’Executiu central ha mobilitzat no sol recursos humans i servicis sinó més de 16.600 milions d’euros en mesures, dels quals el 83% està en tramitació i s’han abonat 1.285 milions d’euros.

“Farem quan faça mancada durant el temps que faça falta, no només per a recuperar la normalitat, sinó també per a aconseguir que esta comunitat autònoma no només siga com és, pròspera econòmicament, sinó també que tinga un pulmó productiu i també social i econòmic que suposa el sector agroalimentari viu i en activitat”, ha agregat.

Preguntat per com estan sent la col·laboració i les converses entre el Govern i la Generalitat, Planas ha ressaltat l'”actitud del Govern d’Espanya”: “En el matí del dia 30 d’octubre vaig cridar al conseller Miguel Barrachina per a dir-li que estic a la seua disposició per a fer el que faça falta. Crec que més clar no puc ser”.

El ministre ha assenyalat que s’han mantingut diferents reunions de coordinació entre ambdues administracions “a voltes amb bon resultat i en altres amb resultat millorable”. Amb tot, “tenim voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol, els afectats per esta dana ho mereixen”.

Preguntat per les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre que el Govern central sol haja concedit un 7% de les ajudes, Planas ha indicat que no va a “entrar en cap polèmica” i s’ha remès a les seues declaracions d’este dimecres a Requena.

“Que cadascun faça el que haja de fer. Si tots fem el que hem de fer, els afectats per la dana es trobaran millor ajudats”, ha postil·lat.

A més, ha afegit que “fer una proposta de Llei perquè els altres es retraten em sembla una pobríssima aportació per als afectats”. “De què els servix?”, ha preguntat, abans d’insistir que “el que ens demanen a tots els que tenim responsabilitat política és que fem passos avant, però que intentem fer-ho fins i tot millor en el mecanisme de suport, no provocar polèmiques”, ha resolt.

Últimes notícies

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.