Planas lamenta les ‘falses polèmiques’ del Consell i assegura que el Govern vol ‘millorar la coordinació’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha criticat este dijous les «falses polèmiques» que, al seu juí, està provocant el Consell, al mateix temps que ha assegurat que el Govern central està assumint la seua responsabilitat i té voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol», perquè «els afectats per esta dana ho mereixen».

Planas ha comparegut hui divendres davant dels mitjans de comunicació a València després de visitar durant dos jornades de treballs les obres de reparació de camins rurals, explotacions agràries i xarxes de reg danyades en la dana, a les localitats de Requena, Carlet i Xiva.

En la seua intervenció, el ministre ha insistit que «queda molta tasca per davant» perquè València es recupere de la dana perquè les seues necessitats són «profundes i complexes», i ha assegurat que el «Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders».

«Res ens va a detenir, ni les dificultats ni cap falsa polèmica que el Govern d’Espanya no té intenció de provocar», ha assegurat.

En esta línia, ha subratllat que «tots els afectats per la dana es mereixen que el conjunt de les administracions d’Espanya» facen «tot el que siga necessari perquè es recupere la normalitat», com ha assegurat que farà el seu departament i el Govern d’Espanya.

«Si algun pretén provocar polèmiques per a distraure la seua responsabilitat, allà ells. El Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders», ha remarcat.

Per tant, ha assenyalat que «és clau que no distraguem ni un sol minut del nostre esforç per a respondre a la situació en la qual ens trobem».

EL 83% D’AJUDES DEL GOVERN, EN TRÀMIT

Així, Planas ha subratllat que l’Executiu central ha mobilitzat no sol recursos humans i servicis sinó més de 16.600 milions d’euros en mesures, dels quals el 83% està en tramitació i s’han abonat 1.285 milions d’euros.

«Farem quan faça mancada durant el temps que faça falta, no només per a recuperar la normalitat, sinó també per a aconseguir que esta comunitat autònoma no només siga com és, pròspera econòmicament, sinó també que tinga un pulmó productiu i també social i econòmic que suposa el sector agroalimentari viu i en activitat», ha agregat.

Preguntat per com estan sent la col·laboració i les converses entre el Govern i la Generalitat, Planas ha ressaltat l'»actitud del Govern d’Espanya»: «En el matí del dia 30 d’octubre vaig cridar al conseller Miguel Barrachina per a dir-li que estic a la seua disposició per a fer el que faça falta. Crec que més clar no puc ser».

El ministre ha assenyalat que s’han mantingut diferents reunions de coordinació entre ambdues administracions «a voltes amb bon resultat i en altres amb resultat millorable». Amb tot, «tenim voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol, els afectats per esta dana ho mereixen».

Preguntat per les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre que el Govern central sol haja concedit un 7% de les ajudes, Planas ha indicat que no va a «entrar en cap polèmica» i s’ha remès a les seues declaracions d’este dimecres a Requena.

«Que cadascun faça el que haja de fer. Si tots fem el que hem de fer, els afectats per la dana es trobaran millor ajudats», ha postil·lat.

A més, ha afegit que «fer una proposta de Llei perquè els altres es retraten em sembla una pobríssima aportació per als afectats». «De què els servix?», ha preguntat, abans d’insistir que «el que ens demanen a tots els que tenim responsabilitat política és que fem passos avant, però que intentem fer-ho fins i tot millor en el mecanisme de suport, no provocar polèmiques», ha resolt.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.