Planas lamenta les ‘falses polèmiques’ del Consell i assegura que el Govern vol ‘millorar la coordinació’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha criticat este dijous les «falses polèmiques» que, al seu juí, està provocant el Consell, al mateix temps que ha assegurat que el Govern central està assumint la seua responsabilitat i té voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol», perquè «els afectats per esta dana ho mereixen».

Planas ha comparegut hui divendres davant dels mitjans de comunicació a València després de visitar durant dos jornades de treballs les obres de reparació de camins rurals, explotacions agràries i xarxes de reg danyades en la dana, a les localitats de Requena, Carlet i Xiva.

En la seua intervenció, el ministre ha insistit que «queda molta tasca per davant» perquè València es recupere de la dana perquè les seues necessitats són «profundes i complexes», i ha assegurat que el «Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders».

«Res ens va a detenir, ni les dificultats ni cap falsa polèmica que el Govern d’Espanya no té intenció de provocar», ha assegurat.

En esta línia, ha subratllat que «tots els afectats per la dana es mereixen que el conjunt de les administracions d’Espanya» facen «tot el que siga necessari perquè es recupere la normalitat», com ha assegurat que farà el seu departament i el Govern d’Espanya.

«Si algun pretén provocar polèmiques per a distraure la seua responsabilitat, allà ells. El Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders», ha remarcat.

Per tant, ha assenyalat que «és clau que no distraguem ni un sol minut del nostre esforç per a respondre a la situació en la qual ens trobem».

EL 83% D’AJUDES DEL GOVERN, EN TRÀMIT

Així, Planas ha subratllat que l’Executiu central ha mobilitzat no sol recursos humans i servicis sinó més de 16.600 milions d’euros en mesures, dels quals el 83% està en tramitació i s’han abonat 1.285 milions d’euros.

«Farem quan faça mancada durant el temps que faça falta, no només per a recuperar la normalitat, sinó també per a aconseguir que esta comunitat autònoma no només siga com és, pròspera econòmicament, sinó també que tinga un pulmó productiu i també social i econòmic que suposa el sector agroalimentari viu i en activitat», ha agregat.

Preguntat per com estan sent la col·laboració i les converses entre el Govern i la Generalitat, Planas ha ressaltat l'»actitud del Govern d’Espanya»: «En el matí del dia 30 d’octubre vaig cridar al conseller Miguel Barrachina per a dir-li que estic a la seua disposició per a fer el que faça falta. Crec que més clar no puc ser».

El ministre ha assenyalat que s’han mantingut diferents reunions de coordinació entre ambdues administracions «a voltes amb bon resultat i en altres amb resultat millorable». Amb tot, «tenim voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol, els afectats per esta dana ho mereixen».

Preguntat per les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre que el Govern central sol haja concedit un 7% de les ajudes, Planas ha indicat que no va a «entrar en cap polèmica» i s’ha remès a les seues declaracions d’este dimecres a Requena.

«Que cadascun faça el que haja de fer. Si tots fem el que hem de fer, els afectats per la dana es trobaran millor ajudats», ha postil·lat.

A més, ha afegit que «fer una proposta de Llei perquè els altres es retraten em sembla una pobríssima aportació per als afectats». «De què els servix?», ha preguntat, abans d’insistir que «el que ens demanen a tots els que tenim responsabilitat política és que fem passos avant, però que intentem fer-ho fins i tot millor en el mecanisme de suport, no provocar polèmiques», ha resolt.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.