Planas lamenta les ‘falses polèmiques’ del Consell i assegura que el Govern vol ‘millorar la coordinació’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha criticat este dijous les “falses polèmiques” que, al seu juí, està provocant el Consell, al mateix temps que ha assegurat que el Govern central està assumint la seua responsabilitat i té voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol”, perquè “els afectats per esta dana ho mereixen”.

Planas ha comparegut hui divendres davant dels mitjans de comunicació a València després de visitar durant dos jornades de treballs les obres de reparació de camins rurals, explotacions agràries i xarxes de reg danyades en la dana, a les localitats de Requena, Carlet i Xiva.

En la seua intervenció, el ministre ha insistit que “queda molta tasca per davant” perquè València es recupere de la dana perquè les seues necessitats són “profundes i complexes”, i ha assegurat que el “Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders”.

“Res ens va a detenir, ni les dificultats ni cap falsa polèmica que el Govern d’Espanya no té intenció de provocar”, ha assegurat.

En esta línia, ha subratllat que “tots els afectats per la dana es mereixen que el conjunt de les administracions d’Espanya” facen “tot el que siga necessari perquè es recupere la normalitat”, com ha assegurat que farà el seu departament i el Govern d’Espanya.

“Si algun pretén provocar polèmiques per a distraure la seua responsabilitat, allà ells. El Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders”, ha remarcat.

Per tant, ha assenyalat que “és clau que no distraguem ni un sol minut del nostre esforç per a respondre a la situació en la qual ens trobem”.

EL 83% D’AJUDES DEL GOVERN, EN TRÀMIT

Així, Planas ha subratllat que l’Executiu central ha mobilitzat no sol recursos humans i servicis sinó més de 16.600 milions d’euros en mesures, dels quals el 83% està en tramitació i s’han abonat 1.285 milions d’euros.

“Farem quan faça mancada durant el temps que faça falta, no només per a recuperar la normalitat, sinó també per a aconseguir que esta comunitat autònoma no només siga com és, pròspera econòmicament, sinó també que tinga un pulmó productiu i també social i econòmic que suposa el sector agroalimentari viu i en activitat”, ha agregat.

Preguntat per com estan sent la col·laboració i les converses entre el Govern i la Generalitat, Planas ha ressaltat l'”actitud del Govern d’Espanya”: “En el matí del dia 30 d’octubre vaig cridar al conseller Miguel Barrachina per a dir-li que estic a la seua disposició per a fer el que faça falta. Crec que més clar no puc ser”.

El ministre ha assenyalat que s’han mantingut diferents reunions de coordinació entre ambdues administracions “a voltes amb bon resultat i en altres amb resultat millorable”. Amb tot, “tenim voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol, els afectats per esta dana ho mereixen”.

Preguntat per les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre que el Govern central sol haja concedit un 7% de les ajudes, Planas ha indicat que no va a “entrar en cap polèmica” i s’ha remès a les seues declaracions d’este dimecres a Requena.

“Que cadascun faça el que haja de fer. Si tots fem el que hem de fer, els afectats per la dana es trobaran millor ajudats”, ha postil·lat.

A més, ha afegit que “fer una proposta de Llei perquè els altres es retraten em sembla una pobríssima aportació per als afectats”. “De què els servix?”, ha preguntat, abans d’insistir que “el que ens demanen a tots els que tenim responsabilitat política és que fem passos avant, però que intentem fer-ho fins i tot millor en el mecanisme de suport, no provocar polèmiques”, ha resolt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.