Planas lamenta les ‘falses polèmiques’ del Consell i assegura que el Govern vol ‘millorar la coordinació’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha criticat este dijous les «falses polèmiques» que, al seu juí, està provocant el Consell, al mateix temps que ha assegurat que el Govern central està assumint la seua responsabilitat i té voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol», perquè «els afectats per esta dana ho mereixen».

Planas ha comparegut hui divendres davant dels mitjans de comunicació a València després de visitar durant dos jornades de treballs les obres de reparació de camins rurals, explotacions agràries i xarxes de reg danyades en la dana, a les localitats de Requena, Carlet i Xiva.

En la seua intervenció, el ministre ha insistit que «queda molta tasca per davant» perquè València es recupere de la dana perquè les seues necessitats són «profundes i complexes», i ha assegurat que el «Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders».

«Res ens va a detenir, ni les dificultats ni cap falsa polèmica que el Govern d’Espanya no té intenció de provocar», ha assegurat.

En esta línia, ha subratllat que «tots els afectats per la dana es mereixen que el conjunt de les administracions d’Espanya» facen «tot el que siga necessari perquè es recupere la normalitat», com ha assegurat que farà el seu departament i el Govern d’Espanya.

«Si algun pretén provocar polèmiques per a distraure la seua responsabilitat, allà ells. El Govern d’Espanya té clara la seua responsabilitat i l’assumix responent a les necessitats de la societat valenciana i, particularment, dels agricultors i ramaders», ha remarcat.

Per tant, ha assenyalat que «és clau que no distraguem ni un sol minut del nostre esforç per a respondre a la situació en la qual ens trobem».

EL 83% D’AJUDES DEL GOVERN, EN TRÀMIT

Així, Planas ha subratllat que l’Executiu central ha mobilitzat no sol recursos humans i servicis sinó més de 16.600 milions d’euros en mesures, dels quals el 83% està en tramitació i s’han abonat 1.285 milions d’euros.

«Farem quan faça mancada durant el temps que faça falta, no només per a recuperar la normalitat, sinó també per a aconseguir que esta comunitat autònoma no només siga com és, pròspera econòmicament, sinó també que tinga un pulmó productiu i també social i econòmic que suposa el sector agroalimentari viu i en activitat», ha agregat.

Preguntat per com estan sent la col·laboració i les converses entre el Govern i la Generalitat, Planas ha ressaltat l'»actitud del Govern d’Espanya»: «En el matí del dia 30 d’octubre vaig cridar al conseller Miguel Barrachina per a dir-li que estic a la seua disposició per a fer el que faça falta. Crec que més clar no puc ser».

El ministre ha assenyalat que s’han mantingut diferents reunions de coordinació entre ambdues administracions «a voltes amb bon resultat i en altres amb resultat millorable». Amb tot, «tenim voluntat de millorar la coordinació si la Generalitat vol, els afectats per esta dana ho mereixen».

Preguntat per les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre que el Govern central sol haja concedit un 7% de les ajudes, Planas ha indicat que no va a «entrar en cap polèmica» i s’ha remès a les seues declaracions d’este dimecres a Requena.

«Que cadascun faça el que haja de fer. Si tots fem el que hem de fer, els afectats per la dana es trobaran millor ajudats», ha postil·lat.

A més, ha afegit que «fer una proposta de Llei perquè els altres es retraten em sembla una pobríssima aportació per als afectats». «De què els servix?», ha preguntat, abans d’insistir que «el que ens demanen a tots els que tenim responsabilitat política és que fem passos avant, però que intentem fer-ho fins i tot millor en el mecanisme de suport, no provocar polèmiques», ha resolt.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.