Pobres i migrants acomiaden el Papa Francisco amb roses blanques

El dissabte 26 d’abril, aproximadament 40 persones de diversos col·lectius vulnerables, incloent pobres, presos, transsexuals, sense sostre i migrants, acompanyaran el fèretre del Papa Francisco fins al seu enterrament a la Basílica de Santa Maria Maggiore. Aquestes persones, que habitualment formen part dels ‘últims’ de la societat, han estat escollides per expressar l’últim adeu al Pontífex, qui sempre ha mostrat una gran proximitat amb ells.

El Vaticà ha confirmat que aquestes persones es reuniran a les escales de la basílica, lloc triat pel Papa per al seu enterrament, per tal de rendir homenatge al seu llegat. A cada un d’ells se’ls proporcionarà una rosa blanca en senyal de respecte i gratitud, simbolitzant la connexió entre el Papa i els més desafavorits.

Com ha expressat la Santa Seu, «els pobres tenen un lloc especial en el cor de Déu.» Aquesta cita reflecteix l’ensenyament del Sant Pare, qui va adoptar el nom de Francisco per recordar constantment la importància dels qui viuen en la marginació. Durant el seu pontificat, el Papa ha estat un defensor dels drets humans i un ferm opositor a les injustícies socials.

Francisco va manifestar el desig que les seves restes mortals reposessin en aquesta basílica, fora del Vaticà, amb un sepulcre senzill i sense adorns, portant només la inscripció de «Franciscus», indicant així la seva humilitat i dedicació a la fe.

Els que comencen a dir «adeu» al Papa no només pronunciaran aquesta paraula, sinó que també expressaran el seu agraïment, ja que per a molts d’ells, Francisco ha estat una figura paternal, un referent de compassió i amor incondicional.

Els actes de comiat culminaran amb l’enterrament del fèretre entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de la Basílica Liberiana, segons el desig exposat pel Papa, posteriors al seu funeral a la Plaça de Sant Pere. La seva vida queda impresa en els cors de tots aquells que, en moments de dificultat, sempre han trobat un aliat en ell.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.