Pobres i migrants acomiaden el Papa Francisco amb roses blanques

El dissabte 26 d’abril, aproximadament 40 persones de diversos col·lectius vulnerables, incloent pobres, presos, transsexuals, sense sostre i migrants, acompanyaran el fèretre del Papa Francisco fins al seu enterrament a la Basílica de Santa Maria Maggiore. Aquestes persones, que habitualment formen part dels ‘últims’ de la societat, han estat escollides per expressar l’últim adeu al Pontífex, qui sempre ha mostrat una gran proximitat amb ells.

El Vaticà ha confirmat que aquestes persones es reuniran a les escales de la basílica, lloc triat pel Papa per al seu enterrament, per tal de rendir homenatge al seu llegat. A cada un d’ells se’ls proporcionarà una rosa blanca en senyal de respecte i gratitud, simbolitzant la connexió entre el Papa i els més desafavorits.

Com ha expressat la Santa Seu, «els pobres tenen un lloc especial en el cor de Déu.» Aquesta cita reflecteix l’ensenyament del Sant Pare, qui va adoptar el nom de Francisco per recordar constantment la importància dels qui viuen en la marginació. Durant el seu pontificat, el Papa ha estat un defensor dels drets humans i un ferm opositor a les injustícies socials.

Francisco va manifestar el desig que les seves restes mortals reposessin en aquesta basílica, fora del Vaticà, amb un sepulcre senzill i sense adorns, portant només la inscripció de «Franciscus», indicant així la seva humilitat i dedicació a la fe.

Els que comencen a dir «adeu» al Papa no només pronunciaran aquesta paraula, sinó que també expressaran el seu agraïment, ja que per a molts d’ells, Francisco ha estat una figura paternal, un referent de compassió i amor incondicional.

Els actes de comiat culminaran amb l’enterrament del fèretre entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de la Basílica Liberiana, segons el desig exposat pel Papa, posteriors al seu funeral a la Plaça de Sant Pere. La seva vida queda impresa en els cors de tots aquells que, en moments de dificultat, sempre han trobat un aliat en ell.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.