Pobres i migrants acomiaden el Papa Francisco amb roses blanques

El dissabte 26 d’abril, aproximadament 40 persones de diversos col·lectius vulnerables, incloent pobres, presos, transsexuals, sense sostre i migrants, acompanyaran el fèretre del Papa Francisco fins al seu enterrament a la Basílica de Santa Maria Maggiore. Aquestes persones, que habitualment formen part dels ‘últims’ de la societat, han estat escollides per expressar l’últim adeu al Pontífex, qui sempre ha mostrat una gran proximitat amb ells.

El Vaticà ha confirmat que aquestes persones es reuniran a les escales de la basílica, lloc triat pel Papa per al seu enterrament, per tal de rendir homenatge al seu llegat. A cada un d’ells se’ls proporcionarà una rosa blanca en senyal de respecte i gratitud, simbolitzant la connexió entre el Papa i els més desafavorits.

Com ha expressat la Santa Seu, “els pobres tenen un lloc especial en el cor de Déu.” Aquesta cita reflecteix l’ensenyament del Sant Pare, qui va adoptar el nom de Francisco per recordar constantment la importància dels qui viuen en la marginació. Durant el seu pontificat, el Papa ha estat un defensor dels drets humans i un ferm opositor a les injustícies socials.

Francisco va manifestar el desig que les seves restes mortals reposessin en aquesta basílica, fora del Vaticà, amb un sepulcre senzill i sense adorns, portant només la inscripció de “Franciscus”, indicant així la seva humilitat i dedicació a la fe.

Els que comencen a dir “adeu” al Papa no només pronunciaran aquesta paraula, sinó que també expressaran el seu agraïment, ja que per a molts d’ells, Francisco ha estat una figura paternal, un referent de compassió i amor incondicional.

Els actes de comiat culminaran amb l’enterrament del fèretre entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de la Basílica Liberiana, segons el desig exposat pel Papa, posteriors al seu funeral a la Plaça de Sant Pere. La seva vida queda impresa en els cors de tots aquells que, en moments de dificultat, sempre han trobat un aliat en ell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.