Pobres i migrants acomiaden el Papa Francisco amb roses blanques

El dissabte 26 d’abril, aproximadament 40 persones de diversos col·lectius vulnerables, incloent pobres, presos, transsexuals, sense sostre i migrants, acompanyaran el fèretre del Papa Francisco fins al seu enterrament a la Basílica de Santa Maria Maggiore. Aquestes persones, que habitualment formen part dels ‘últims’ de la societat, han estat escollides per expressar l’últim adeu al Pontífex, qui sempre ha mostrat una gran proximitat amb ells.

El Vaticà ha confirmat que aquestes persones es reuniran a les escales de la basílica, lloc triat pel Papa per al seu enterrament, per tal de rendir homenatge al seu llegat. A cada un d’ells se’ls proporcionarà una rosa blanca en senyal de respecte i gratitud, simbolitzant la connexió entre el Papa i els més desafavorits.

Com ha expressat la Santa Seu, «els pobres tenen un lloc especial en el cor de Déu.» Aquesta cita reflecteix l’ensenyament del Sant Pare, qui va adoptar el nom de Francisco per recordar constantment la importància dels qui viuen en la marginació. Durant el seu pontificat, el Papa ha estat un defensor dels drets humans i un ferm opositor a les injustícies socials.

Francisco va manifestar el desig que les seves restes mortals reposessin en aquesta basílica, fora del Vaticà, amb un sepulcre senzill i sense adorns, portant només la inscripció de «Franciscus», indicant així la seva humilitat i dedicació a la fe.

Els que comencen a dir «adeu» al Papa no només pronunciaran aquesta paraula, sinó que també expressaran el seu agraïment, ja que per a molts d’ells, Francisco ha estat una figura paternal, un referent de compassió i amor incondicional.

Els actes de comiat culminaran amb l’enterrament del fèretre entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de la Basílica Liberiana, segons el desig exposat pel Papa, posteriors al seu funeral a la Plaça de Sant Pere. La seva vida queda impresa en els cors de tots aquells que, en moments de dificultat, sempre han trobat un aliat en ell.

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.