Pobres i migrants acomiaden el Papa Francisco amb roses blanques

El dissabte 26 d’abril, aproximadament 40 persones de diversos col·lectius vulnerables, incloent pobres, presos, transsexuals, sense sostre i migrants, acompanyaran el fèretre del Papa Francisco fins al seu enterrament a la Basílica de Santa Maria Maggiore. Aquestes persones, que habitualment formen part dels ‘últims’ de la societat, han estat escollides per expressar l’últim adeu al Pontífex, qui sempre ha mostrat una gran proximitat amb ells.

El Vaticà ha confirmat que aquestes persones es reuniran a les escales de la basílica, lloc triat pel Papa per al seu enterrament, per tal de rendir homenatge al seu llegat. A cada un d’ells se’ls proporcionarà una rosa blanca en senyal de respecte i gratitud, simbolitzant la connexió entre el Papa i els més desafavorits.

Com ha expressat la Santa Seu, «els pobres tenen un lloc especial en el cor de Déu.» Aquesta cita reflecteix l’ensenyament del Sant Pare, qui va adoptar el nom de Francisco per recordar constantment la importància dels qui viuen en la marginació. Durant el seu pontificat, el Papa ha estat un defensor dels drets humans i un ferm opositor a les injustícies socials.

Francisco va manifestar el desig que les seves restes mortals reposessin en aquesta basílica, fora del Vaticà, amb un sepulcre senzill i sense adorns, portant només la inscripció de «Franciscus», indicant així la seva humilitat i dedicació a la fe.

Els que comencen a dir «adeu» al Papa no només pronunciaran aquesta paraula, sinó que també expressaran el seu agraïment, ja que per a molts d’ells, Francisco ha estat una figura paternal, un referent de compassió i amor incondicional.

Els actes de comiat culminaran amb l’enterrament del fèretre entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de la Basílica Liberiana, segons el desig exposat pel Papa, posteriors al seu funeral a la Plaça de Sant Pere. La seva vida queda impresa en els cors de tots aquells que, en moments de dificultat, sempre han trobat un aliat en ell.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.