9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Policia científica investiga les causes de l’incendi de la cotxera de l’EMT

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha informat este dissabte que la policia científica investiga les circumstàncies de l’incendi declarat en la cotxera de l’EMT en Sant Isidre i ha afirmat que els autobusos afectats eren antics.

 

El primer edil i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, s’han desplaçat este dissabte a les instal·lacions de l’EMT en Sant Isidre per a comprovar de primera mà la situació.

 

En declaracions als mitjans, Ribó ha assenyalat que la Policia científica investiga les causes d’un incendi que ha qualificat d’important. Ha indicat que esta situació no afectarà el funcionament del servici. A demés, ha posat en valor que no hi haja hagut cap persona afectada.

 

L’alcalde ha explicat que els autobusos eren d’edat molt elevada, la majoria pendents que l’any que ve es retiraren de la xarxa. A demés, considera que el succeït és un indicador de la necessitat de renovació de la flota.

De la mateixa manera, ha afirmat que els autobusos havien passat la ITV, estaven assegurats i amb els mecanismes de seguretat en regla. «Les normes de seguretat han estat funcionat de manera adequada», ha remarcat.

 

Es desconeixen les causes

Segons l’alcalde, encara que ha indicat que es desconeixen les causes del foc, al principi una explosió inicial hauria sigut l’origen de les flames, que s’han propagat amb molta facilitat perquè els autobusos pròxims són de gas.

 

En la mateixa línia, Grezzi ha reconegut que l’incendi ha sigut bastant aparatós i molt vistós, però ha posat en valor que els sistemes de seguretat s’han mobilitzat de seguida, tant els interns de l’EMT com els bombers i forces de seguretat.

 

L’edil ha detallat que la Policia Local ha arribat de seguida i que els bombers han pogut connectar les seues mànegues al sistema de reg propi de les instal·lacions, que ha funcionat i s’havia canviat fa dos mesos. En este sentit, ha afirmat que l’incendi s’ha declarat passades les 17 hores i una hora després ja s’havia acabat.

 

Compra massiva de vehicles

En la mateixa línia que l’alcalde, Grezzi ha explicat que alguns dels autobusos afectats eren bastant antics i hi havia algun que tenia 22 anys i s’anava a retirar després de la compra massiva de vehicles amb l’última tecnologia que ha emprés el consistori.

 

«El problema quan estan en cotxera, si estan uns al costat d’uns altres i hi ha una espurna o un foc, més si són busos de gas, és que es propaga fàcilment» i és molt difícil controlar-ho.

 

El regidor ha posat en valor que treballadors de l’EMT s’han oferit voluntàriament a ajudar i a traslladar autobusos de la cotxera. Per això, ha agraït el compromís amb la cosa pública de tota la plantilla.

Últimes notícies

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.