La Policia Nacional deté a dos homes in fraganti després de robar amb violència un rellotge valorat en 26.000 euros a una turista

Agents de la Policia Nacional han detingut en el districte Centre de València a dos homes in fraganti, de 24 i 29 anys, d’origen algerià, com a presumptes autors dels delictes de robatori amb violència i intimidació, lesions i danys, després d’assaltar a una turista per a apoderar-se del seu rellotge valorat en 26.000 euros i dos polseres d’or. Els detinguts seleccionaven prèviament a les seues víctimes, generalment dones de mitjana edat i turistes, no dubtant a emprar la violència per a arrabassar-los els efectes valuosos. Alguns vianants van retindre als lladres fins a la ràpida arribada de la patrulla policial que va aconseguir la recuperació de les joies sostretes. Un dels agressors va mossegar al braç a un ciutadà per a intentar alliberar-se.

Els fets van succeir dimarts passat 23 d’abril a la vesprada, quan agents del Grup Operatiu de Resposta (GOR) de la Comissaria de Districte Centre van ser comissionats per la Sala 091 perquè es dirigiren a la Plaça del Patriarca, on pel que sembla s’acabava de perpetrar un robatori amb violència i intimidació.

Van escometre contra els agents i els testimonis per a evitar ser detinguts

Després de desplaçar-se ràpidament al lloc, van observar a una multitud de persones que tenien retinguts a dos individus. Gràcies a la ràpida actuació policial i amb l’ajuda de diversos ciutadans que van eixir en ajuda de la dona que va demanar auxili després de patir el robatori amb violència, es va aconseguir interceptar a tots dos assaltants, els quals van escometre contra els agents per a evitar ser immobilitzats. A més van ferir a un vianant intentant alliberar-se després de ser mossegat en un braç. Seguidament van ser reduïts pels agents, trobant-los durant l’escorcoll de seguretat, un rellotge d’alta gamma i dos polseres d’or, per la qual cosa van ser detinguts.

Una vegada entrevistats amb la víctima, els policies van esbrinar que moments abans es trobava passejant en companyia d’una amiga, quan sobtadament va ser abordada per estos dos homes. Un d’ells la va agarrar violentament del braç i la va tirar contra el sòl, arrancant-li del braç el rellotge que portava, valorat en 26.000 euros, així com dos polseres amb un cost de 6.000 euros. Estes joies van ser recuperades i retornades a la seua propietària, oferint-li assistència i informant-la dels passos a seguir per a la interposició de la corresponent denúncia, observant així mateix que el rellotge presentava danys a conseqüència de l’agressió.

Les gestions posteriors d’investigació van ser assumides per part d’agents de la Policia Judicial de la Comissaria de Centre, esbrinant després de l’acarament de dades que els detinguts podrien ser reincidents. Estos seleccionaven prèviament a les seues víctimes, generalment dones de mitjana edat i turistes, no dubtant a fer ús de la violència per a apoderar-se d’efectes de valor.

Tots dos detinguts, amb antecedents, van ser posats a disposició judicial com a presumptes autors dels delictes de robatori amb violència i intimidació, lesions i danys.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.