19.9 C
València
Diumenge, 2 novembre, 2025

La Policia Local de València pot començar a multar als conductors de patinets elèctrics este dilluns

Patinet elèctric

Patinet elèctric | PRnob

 

La Policia Local de València ja pot començar a multar als conductors de patinets elèctrics que no complisquen la nova normativa des d’este dilluns. Després de tres mesos de campanya informativa continuada als usuaris d’este mitjà de transport, la nova ordenança de Mobilitat entra en vigor. 

 

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, i el de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, han presentat este divendres la campanya informativa sobre l’Ordenança de Mobilitat Sostenible i les actuacions per a garantir el seu compliment.

 

L’Ordenança va ser aprovada el passat 8 de juny i s’han repartit unes guies per a «explicar quin és el model de ciutat que estem impulsant: una ciutat que ha de ser amable, segura, respectuosa, cívica i legal», segons Grezzi. La guia didàctica aborda tots els aspectes sobre les regles en qualsevol mitjà de transport, des de vehicle motoritzat, motocicleta, transport públic, carrils bus, bicicleta, patinet, desplaçaments a peu i persones amb mobilitat reduïda.

 

Des del consistori han informat que es difondrà la informació a través de les xarxes socials i la web municipal, amb la finalitat que tota la ciutadania estiga «perfectament informada del nou marc normatiu». «Hem fet un gran esforç de difusió per a que tots i totes coneguen les regles, de manera que es complisquen», ha afirmat Grezzi.

 

Per part seua, Aarón Cano ha subratllat el treball d’informació i difusió que han fet els agents de la Policia Local als usuaris de patinets elèctrics, atés que són un element nou en l’esquema de mobilitat, que ha d’integrar-se com la resta de mitjans de transport, amb els seus drets i obligacions.

 

 

Entre les conductes no subjectes a la normativa estan les temeràries, el fet de no portar casc o la circulació per llocs no permesos. Cano ha destacat que és important complir les ordenances perquè el trànsit rodat és «un element fonamental en la convivència en la ciutat de València, i cal saber integrar-ho».

 

Els regidors han informat de la pròxima creació d’una Comissió Tècnica de Mobilitat i Policia, que serà aprovada en breu per la Junta de Govern Local, i que treballarà de forma conjunta en relació al desenvolupament del Pla de Seguretat Viària, vigent fins a 2023. La presència de tècnics de les dos delegacions s’ampliarà a unes altres, com per exemple Espai Públic o Cultura Festiva, en moments especials en els que siga necessari, com les Falles.

 

Les multes que s’inclouen en la nova normativa oscil·len entre els 100 euros si sçon sancions lleus i els 500 euros si son molt greus. Pots consultar l’Ordenança completa ací, concretament en la pàgina 37.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gayà admet la mala ratxa del València després del 4-0 i confia a revertir-la

El capità del València va reconéixer la dinàmica negativa després del 4-0 en el Santiago Bernabéu i va assegurar que l'equip pot donar-li la volta com la passada temporada.

Reial Madrid va atropellar 4-0 al València en la festa de Mbappé

El Reial Madrid va golejar 4-0 al València en un Bernabéu de celebració. Mbappé va marcar dos, va cedir un penal que va fallar Vinícius, i Bellingham i Carreras van completar el compte.

El Reial Madrid goleja al València al descans amb doblet de Mbappé (3-0)

Mbappé va firmar un doblet i Bellingham va afegir el tercer per a un 3-0 al descans; Vinícius va fallar un penal en una primera part de clar domini blanc.

El Bernabéu guarda un minut de silenci per Ochotorena i per l’àvia de Carvajal

Abans del Reial Madrid-València es va guardar un minut de silenci per José Manuel Ochotorena i per l'àvia de Dani Carvajal. Els equips van lluir braçalets negres i el capità blanc va presenciar l'acte des d'una llotja.

Vinícius repetix titularitat davant el València i Mastantuono entra per Camavinga

Reial Madrid manté a Vinícius i torna al 4-3-3; Valverde seguix de lateral i no hi ha rotacions malgrat Liverpool. Al València, Javi Guerra és suplent.

Maribel Vilaplana, a l’hospital per una indisposició; va estar amb Mazón el dia de la dana

La periodista Maribel Vilaplana ha patit una indisposició i ha sigut traslladada a un hospital, on està sent atesa. Està citada a declarar este dilluns com a testimoni per la gestió de la dana de València.

Vinícius, titular davant el València; Mastantuono per Camavinga i Javi Guerra, suplent

Xabi Alonso manté a Vinícius després de les seues disculpes per l'enuig en el clàssic i només introduïx a Mastantuono per Camavinga; Javi Guerra es queda en la banqueta.

Compromís censura les lluites internes del PP i exigix la dimissió de Mazón

Baldoví ha denunciat un espectacle lamentable en el PP per les seues pugnes internes i ha reclamat la dimissió immediata de Mazón per a obrir la via a eleccions.