6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Convent Jerusalem guanya el Primer Premi Especial Infantil de les Falles 2025

a comissió fallera Convent Jerusalem ha guanyat el Primer Premi Especial Infantil de les Falles 2025 amb el monument titulat ‘Ensenyant Aprendràs’, obra del reconegut artista faller Iván Tortajada. Aquest premi reafirma les expectatives que posicionaven aquesta obra com una de les preferides i reforça l’èxit recent de la comissió dins del món faller valencià.

Una escena emotiva i didàctica

El monument infantil guanyador destaca per una representació molt emotiva: un xiquet que ensenya al seu iaio a utilitzar Internet. Aquest moment simbolitza la capacitat que tenen les noves generacions per ensenyar als més majors. El missatge, senzill però potent, ha captivat tant el públic com el jurat, posicionant l’obra per damunt dels seus rivals.

Iván Tortajada, artista reconegut pel seu talent des que va començar en el món de les falles com a “xiquet prodigi”, torna amb força al panorama faller després d’un període allunyat dels grans concursos. Aquest premi especial consolida el seu renom com un dels grans creadors actuals.

Doblet d’èxit per a Convent Jerusalem

Aquest reconeixement arriba poques hores després d’haver aconseguit també el Ninot Indultat, convertint aquest dissabte en un dia històric per a la comissió. Francisco Segura, president de Convent Jerusalem, ha expressat la seua satisfacció i ha ressaltat la dificultat de la competició en la Secció Especial Infantil, així com l’excel·lència del treball realitzat per Iván Tortajada.

La fallera major infantil, Marina Songer, i el president infantil, Álvaro de la Mano, han recalcat el missatge d’aprenentatge mutu que transmet la falla guanyadora, i han celebrat especialment aquest premi després d’un any marcat per les dificultats derivades de la dana.

Visites institucionals i suport tradicional

Seguint la tradició fallera, l’alcaldessa María José Catalá, juntament amb la Cort Infantil, ha visitat la comissió per felicitar-los personalment pel premi. També s’han sumat a les celebracions la vicepresidenta Susana Camarero i diversos regidors municipals, destacant així el suport institucional al món faller valencià.

Amb aquest guardó, Convent Jerusalem es posiciona clarament com una de les comissions més destacades de les Falles 2025, amb grans expectatives per als pròxims concursos i premis.

Últimes notícies

Vaga mèdica el 14 i 15 de gener per a exigir estatut propi i millores

Els metges de la Comunitat Valenciana han sigut convocats a una vaga el 14 i 15 de gener per a exigir un estatut propi i millors condicions. La protesta s'emmarca en una mobilització coordinada en diverses comunitats i en Atenció Primària de tot el país.

Els reis visitaran a València una exposició de Las Provincias i el projecte de la UPV que salva fotos danyades per la dana

Els monarques coneixeran en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i, en la UPV, el projecte 'Salvem els Fotos UPV / Recuperar les memòries', centrat en rescatar imatges danyades per la dana de 2024.

Cel poc nuvolós, temperatures sense canvis i vent fluix este dimarts en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cels poc nuvolosos i vent fluix; les temperatures a penes variaran. S'avança un dimecres similar i es detalla l'estat de la mar.

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.