11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Sis anys i tres mesos de presó per obligar a exercir la prostitució

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys i tres mesos de presó, per un delicte de tràfic d’éssers humans en concurs amb un delicte d’explotació sexual i per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, a una dona per portar a Espanya a tres persones des de països sud-americans i obligar-los a exercir la prostitució en pisos d’Elx, Dénia i Benidorm perquè saldaren un suposat deute que havien contret amb ella i la seua “organització”.

La sentència l’ha absolta en canvi per falta de proves d’altres dos delictes de tràfic d’éssers humans en concurs amb explotació sexual i dels delictes de pertinença a grup criminal i contra la salut pública, dels quals també estava acusada.

D’altra banda, la Sala ha imposat quatre mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers a una altra dona, amiga d’una de les víctimes, que va posar a aquesta en contacte amb la principal processada i va ajudar a traslladar-la des de l’aeroport de Madrid fins a Benidorm.

Els fets van succeir l’octubre de 2018, quan les perjudicades, un home i una dona procedents de Colòmbia i una altra dona de nacionalitat veneçolana, van entrar en contacte amb la condemnada, qui els va indicar com arribar a Espanya, els va enviar el bitllet d’avió i els va facilitar una quantitat econòmica perquè pogueren justificar que viatjaven com a turistes.

Una vegada a Benidorm, la proxeneta els anunciava que havien contret un deute amb la seua organització, d’entre 7.000 i 7.500 euros, que els havien de retornar mitjançant l’exercici de la prostitució en el pis en el qual els havia acollit, i en altres residències d’Elx i de Dénia. A almenys una de les víctimes li va llevar el passaport, no la va deixar abandonar l’habitatge i li va amenaçar de fer-li mal, a ella o a la seua família, si no complia amb aquestes exigències.

El 29 d’octubre de la Policia Nacional va realitzar una entrada i registre en el pis de Benidorm on les víctimes els van relatar aquesta situació. Els agents es van confiscar a més de set grams i mig de cocaïna a la sala d’estar de l’habitatge, dels quals no s’ha pogut acreditar el seu origen.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.