Condemnat a presó permanent revisable per matar a punyalades als seus pares i al seu germà a Alacant

 

Un home ha sigut condemnat a presó permanent revisable per l’assassinat amb traïdoria a punyalades dels seus pares i el seu germà en el barri de Joan XXIII d’Alacant el 13 de setembre de 2018, en el domicili familiar, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el magistrat president del tribunal del jurat ha dictat condemna de 22 anys i mig per l’assassinat al germà,  21 pel pare i presó permanent revisable en el cas de la mare, en tractar-se del tercer crim comés per l’encausat, segons han confirmat les mateixes fonts.

La sentència, A més, s’ha condemnat a l’home a indemnitzar amb la quantitat de 133.000 euros a la família, en concret, 19.000 euros a cadascun dels seus set oncles. La defensa de l’acusat, exercida per Laureano del Castell, ha confirmat que recorrerà la decisió davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El passat 20 de maig el tribunal popular va declarar culpable a l’home dels tres assassinats després de considerar que havia quedat provat que l’home va matar primer al germà, sense que tinguera capacitat de defensar-se, i després va esperar en el domicili al fet que arribaren els pares, als quals va atacar de manera sorprenent i inesperada i va assestar quasi una vintena de punyalades.

Així mateix, el jurat va concloure que l’acusat era conscient del que feia i el que pretenia i, per tant, no va actuar sota la influència de cap síndrome d’abstinència ni tampoc patia trastorn mental. No obstant això, es va apreciar que no va haver-hi acarnissament amb els pares i sí amb el germà, al qual va assestar 36 punyalades, una d’elles mortal en el cor.

El tribunal popular va valorar que només es van trobar restes de l’ADN de l’acusat i de les seues víctimes, sense rastre de terceres persones, a més que l’acusat assegurava que només recordava haver-se barallat amb el seu germà i res més.

A més, els membres del jurat també van destacar que els veïns van escoltar la mare cridar «socors» i que el fill li va contestar «calma’t, mamà» juntament amb l’opció descartada que patira un brot psicòtic que li impedira ser conscient del que estava fent.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.