14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Condemnat a presó permanent revisable per matar a punyalades als seus pares i al seu germà a Alacant

 

Un home ha sigut condemnat a presó permanent revisable per l’assassinat amb traïdoria a punyalades dels seus pares i el seu germà en el barri de Joan XXIII d’Alacant el 13 de setembre de 2018, en el domicili familiar, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el magistrat president del tribunal del jurat ha dictat condemna de 22 anys i mig per l’assassinat al germà,  21 pel pare i presó permanent revisable en el cas de la mare, en tractar-se del tercer crim comés per l’encausat, segons han confirmat les mateixes fonts.

La sentència, A més, s’ha condemnat a l’home a indemnitzar amb la quantitat de 133.000 euros a la família, en concret, 19.000 euros a cadascun dels seus set oncles. La defensa de l’acusat, exercida per Laureano del Castell, ha confirmat que recorrerà la decisió davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El passat 20 de maig el tribunal popular va declarar culpable a l’home dels tres assassinats després de considerar que havia quedat provat que l’home va matar primer al germà, sense que tinguera capacitat de defensar-se, i després va esperar en el domicili al fet que arribaren els pares, als quals va atacar de manera sorprenent i inesperada i va assestar quasi una vintena de punyalades.

Així mateix, el jurat va concloure que l’acusat era conscient del que feia i el que pretenia i, per tant, no va actuar sota la influència de cap síndrome d’abstinència ni tampoc patia trastorn mental. No obstant això, es va apreciar que no va haver-hi acarnissament amb els pares i sí amb el germà, al qual va assestar 36 punyalades, una d’elles mortal en el cor.

El tribunal popular va valorar que només es van trobar restes de l’ADN de l’acusat i de les seues víctimes, sense rastre de terceres persones, a més que l’acusat assegurava que només recordava haver-se barallat amb el seu germà i res més.

A més, els membres del jurat també van destacar que els veïns van escoltar la mare cridar “socors” i que el fill li va contestar “calma’t, mamà” juntament amb l’opció descartada que patira un brot psicòtic que li impedira ser conscient del que estava fent.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.