Condemnat a presó permanent revisable per matar a punyalades als seus pares i al seu germà a Alacant

 

Un home ha sigut condemnat a presó permanent revisable per l’assassinat amb traïdoria a punyalades dels seus pares i el seu germà en el barri de Joan XXIII d’Alacant el 13 de setembre de 2018, en el domicili familiar, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el magistrat president del tribunal del jurat ha dictat condemna de 22 anys i mig per l’assassinat al germà,  21 pel pare i presó permanent revisable en el cas de la mare, en tractar-se del tercer crim comés per l’encausat, segons han confirmat les mateixes fonts.

La sentència, A més, s’ha condemnat a l’home a indemnitzar amb la quantitat de 133.000 euros a la família, en concret, 19.000 euros a cadascun dels seus set oncles. La defensa de l’acusat, exercida per Laureano del Castell, ha confirmat que recorrerà la decisió davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El passat 20 de maig el tribunal popular va declarar culpable a l’home dels tres assassinats després de considerar que havia quedat provat que l’home va matar primer al germà, sense que tinguera capacitat de defensar-se, i després va esperar en el domicili al fet que arribaren els pares, als quals va atacar de manera sorprenent i inesperada i va assestar quasi una vintena de punyalades.

Així mateix, el jurat va concloure que l’acusat era conscient del que feia i el que pretenia i, per tant, no va actuar sota la influència de cap síndrome d’abstinència ni tampoc patia trastorn mental. No obstant això, es va apreciar que no va haver-hi acarnissament amb els pares i sí amb el germà, al qual va assestar 36 punyalades, una d’elles mortal en el cor.

El tribunal popular va valorar que només es van trobar restes de l’ADN de l’acusat i de les seues víctimes, sense rastre de terceres persones, a més que l’acusat assegurava que només recordava haver-se barallat amb el seu germà i res més.

A més, els membres del jurat també van destacar que els veïns van escoltar la mare cridar «socors» i que el fill li va contestar «calma’t, mamà» juntament amb l’opció descartada que patira un brot psicòtic que li impedira ser conscient del que estava fent.

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.