Condemnat a presó permanent revisable per matar a punyalades als seus pares i al seu germà a Alacant

 

Un home ha sigut condemnat a presó permanent revisable per l’assassinat amb traïdoria a punyalades dels seus pares i el seu germà en el barri de Joan XXIII d’Alacant el 13 de setembre de 2018, en el domicili familiar, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el magistrat president del tribunal del jurat ha dictat condemna de 22 anys i mig per l’assassinat al germà,  21 pel pare i presó permanent revisable en el cas de la mare, en tractar-se del tercer crim comés per l’encausat, segons han confirmat les mateixes fonts.

La sentència, A més, s’ha condemnat a l’home a indemnitzar amb la quantitat de 133.000 euros a la família, en concret, 19.000 euros a cadascun dels seus set oncles. La defensa de l’acusat, exercida per Laureano del Castell, ha confirmat que recorrerà la decisió davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El passat 20 de maig el tribunal popular va declarar culpable a l’home dels tres assassinats després de considerar que havia quedat provat que l’home va matar primer al germà, sense que tinguera capacitat de defensar-se, i després va esperar en el domicili al fet que arribaren els pares, als quals va atacar de manera sorprenent i inesperada i va assestar quasi una vintena de punyalades.

Així mateix, el jurat va concloure que l’acusat era conscient del que feia i el que pretenia i, per tant, no va actuar sota la influència de cap síndrome d’abstinència ni tampoc patia trastorn mental. No obstant això, es va apreciar que no va haver-hi acarnissament amb els pares i sí amb el germà, al qual va assestar 36 punyalades, una d’elles mortal en el cor.

El tribunal popular va valorar que només es van trobar restes de l’ADN de l’acusat i de les seues víctimes, sense rastre de terceres persones, a més que l’acusat assegurava que només recordava haver-se barallat amb el seu germà i res més.

A més, els membres del jurat també van destacar que els veïns van escoltar la mare cridar “socors” i que el fill li va contestar “calma’t, mamà” juntament amb l’opció descartada que patira un brot psicòtic que li impedira ser conscient del que estava fent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Març, oportunitat del Vila-real per a amarrar la Champions davant Elx, Alabés i Reial Societat

El Vila-real afronta al març tres partits —dos a casa— davant Elx, Alabés i Reial Societat per a encarrilar el seu bitllet a la pròxima Lliga de Campions. Els nou punts en joc i el bon rendiment en La Ceràmica convertixen el mes en una oportunitat decisiva.

L’impacte de Carlos Espí: els seus deu gols de lliga amb el Llevant van arribar des de la banqueta

Doble enfront de l'Alabés després d'eixir en el 58 (gols en el 88 i 97) que reforça el seu paper de revulsiu: els seus deu tants de lliga amb el Llevant van ser com suplent. Ara suma tres esta temporada i és el tercer màxim anotador granota

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts preguntes per escàndols, la dana de 2024 i la immigració

El president respondrà este dijous en Les Corts a qüestions sobre els últims escàndols, la gestió de la dana de 2024 i la immigració. Serà la seua segona sessió de control en el segon ple de l'any.

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.