Deu anys de presó per a l’home que va provocar el suïcidi d’un menor a Vila-real

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a deu anys de presó per un delicte d’homicidi a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable el mes de juliol passat de provocar el suïcidi d’un menor d’edat.

La sentència, en aplicació del veredicte del jurat, estableix i estableix com a fets provats que l’acusat va contactar l’1 de desembre de 2016 a través de l’aplicació WhatsApp amb la víctima, llavors de 17 anys, i li va enviar més de 119 missatges amb contingut intimidatori i amenaçador en menys de tres hores.

L’adolescent va arribar a demanar reiteradament disculpes al seu interlocutor, li va comunicar que era menor d’edat i li va advertir que si continuava així, s’anava a suïcidar.

No obstant això, l’acusat -precisa la resolució judicial-, sent “plenament sabedor de l’angoixa i del desassossec” que estava generant al xic i de l’“alta probabilitat que es produïra la mort del menor suïcidant-se com li havia anunciat, i acceptant-lo,” va continuar amb l’enviament de missatges.

Finalment, la vesprada d’aqueix mateix 1 de desembre, la víctima va saltar al buit pel pati interior de l’edifici del seu domicili i va morir en l’acte.

La sentència, que pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, fixa indemnitzacions per un total de 173.000 euros a favor dels pares i el germà del mort per danys morals.

Últimes notícies

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.