Deu anys de presó per a l’home que va provocar el suïcidi d’un menor a Vila-real

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a deu anys de presó per un delicte d’homicidi a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable el mes de juliol passat de provocar el suïcidi d’un menor d’edat.

La sentència, en aplicació del veredicte del jurat, estableix i estableix com a fets provats que l’acusat va contactar l’1 de desembre de 2016 a través de l’aplicació WhatsApp amb la víctima, llavors de 17 anys, i li va enviar més de 119 missatges amb contingut intimidatori i amenaçador en menys de tres hores.

L’adolescent va arribar a demanar reiteradament disculpes al seu interlocutor, li va comunicar que era menor d’edat i li va advertir que si continuava així, s’anava a suïcidar.

No obstant això, l’acusat -precisa la resolució judicial-, sent “plenament sabedor de l’angoixa i del desassossec” que estava generant al xic i de l’“alta probabilitat que es produïra la mort del menor suïcidant-se com li havia anunciat, i acceptant-lo,” va continuar amb l’enviament de missatges.

Finalment, la vesprada d’aqueix mateix 1 de desembre, la víctima va saltar al buit pel pati interior de l’edifici del seu domicili i va morir en l’acte.

La sentència, que pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, fixa indemnitzacions per un total de 173.000 euros a favor dels pares i el germà del mort per danys morals.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.