Deu anys de presó per a l’home que va provocar el suïcidi d’un menor a Vila-real

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a deu anys de presó per un delicte d’homicidi a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable el mes de juliol passat de provocar el suïcidi d’un menor d’edat.

La sentència, en aplicació del veredicte del jurat, estableix i estableix com a fets provats que l’acusat va contactar l’1 de desembre de 2016 a través de l’aplicació WhatsApp amb la víctima, llavors de 17 anys, i li va enviar més de 119 missatges amb contingut intimidatori i amenaçador en menys de tres hores.

L’adolescent va arribar a demanar reiteradament disculpes al seu interlocutor, li va comunicar que era menor d’edat i li va advertir que si continuava així, s’anava a suïcidar.

No obstant això, l’acusat -precisa la resolució judicial-, sent “plenament sabedor de l’angoixa i del desassossec” que estava generant al xic i de l’“alta probabilitat que es produïra la mort del menor suïcidant-se com li havia anunciat, i acceptant-lo,” va continuar amb l’enviament de missatges.

Finalment, la vesprada d’aqueix mateix 1 de desembre, la víctima va saltar al buit pel pati interior de l’edifici del seu domicili i va morir en l’acte.

La sentència, que pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, fixa indemnitzacions per un total de 173.000 euros a favor dels pares i el germà del mort per danys morals.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.