El preu de l’habitatge de lloguer puja un 7% de mitjana en la Comunitat

 

L’habitatge de lloguer a la Comunitat valenciana ha pujat de preu un 7%. Així ho planteja l’últim informe de preus immobiliaris realitzat pel portal Idealista. El preu mitjà per metre quadrat es va fixar en 7,3 euros, mentre que en taxa trimestral els preus es van reduir un 4,2% en l’últim quart de l’any.

En el conjunt de l’estat, el preu de l’habitatge de lloguer va acabar l’any en 10,6 euros per metre quadrat, és a dir, un increment del 9,3%. Aquestes dades contrasten amb l’ascens del preu d’un 18,4% de l’any anterior.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.