El preu de l’habitatge de lloguer puja un 7% de mitjana en la Comunitat

 

L’habitatge de lloguer a la Comunitat valenciana ha pujat de preu un 7%. Així ho planteja l’últim informe de preus immobiliaris realitzat pel portal Idealista. El preu mitjà per metre quadrat es va fixar en 7,3 euros, mentre que en taxa trimestral els preus es van reduir un 4,2% en l’últim quart de l’any.

En el conjunt de l’estat, el preu de l’habitatge de lloguer va acabar l’any en 10,6 euros per metre quadrat, és a dir, un increment del 9,3%. Aquestes dades contrasten amb l’ascens del preu d’un 18,4% de l’any anterior.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.