Prop de 400 persones sol·liciten per l’ajuda de la dana de la fundació Amancio Ortega a Picassent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Picassent ha començat a assignar les ajudes de la donació realitzada per la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana que l’han sol·licitat. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el passat 21 de gener, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, s’han registrat 398 peticions d’ajudes per danys en habitatges o vehicles, que optaran a rebre part dels 2,2 milions d’euros assignats a Picassent per a ajudes directes a les persones físiques afectades per la catàstrofe.

En les bases d’estes ajudes es van establir diferents tipus de compensacions econòmiques, que anaven des de 2.000 euros per a persones amb vehicles sinistrats o 1.000 euros si són motocicletes, fins a 10.000 euros per a les persones que han vist afectada el seu habitatge habitual i ha hagut de ser desallotjada, 7.000 euros si l’habitatge habitual ha patit danys greus estructurals o funcionals, 5.000 euros si l’habitatge afectat era segona residència o 2.000 si l’habitatge només necessita petites intervencions.

De les quasi 400 sol·licituds presentades 136 han sigut per afectació en l’habitatge, 253 en cotxes i 9 en motocicletes. Des de l’ajuntament es preveu que en pocs dies es comencen a fer els ingressos de les primeres ajudes, que seran per a aquelles persones que han hagut de ser desallotjades de la seua residència habitual i que rebran 10.000 euros, el màxim establit per persona per la Fundació Amancio Ortega.

A més, una vegada es consignen part dels 2,2 milions que es van a destinar a afectats per l’habitatge o el vehicle, des de l’ajuntament es té previst destinar una important quantitat del sobrant als afectats en explotacions agrícoles, els danys de les quals s’han vingut registrant i recopilant des de l’oficina d’atenció als agricultors que va crear l’ajuntament el passat mes de novembre.

D’altra banda, el Consorci de Compensació d’Assegurances ja ha abonat 1,8 milions d’euros corresponents a 174 ajudes a data de 15 de gener, que han sigut sol·licitades els veïns de Picassent que han vist afectada alguna propietat a causa de la dana del passat 29 d’octubre.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.