Prop de 400 persones sol·liciten per l’ajuda de la dana de la fundació Amancio Ortega a Picassent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Picassent ha començat a assignar les ajudes de la donació realitzada per la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana que l’han sol·licitat. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el passat 21 de gener, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, s’han registrat 398 peticions d’ajudes per danys en habitatges o vehicles, que optaran a rebre part dels 2,2 milions d’euros assignats a Picassent per a ajudes directes a les persones físiques afectades per la catàstrofe.

En les bases d’estes ajudes es van establir diferents tipus de compensacions econòmiques, que anaven des de 2.000 euros per a persones amb vehicles sinistrats o 1.000 euros si són motocicletes, fins a 10.000 euros per a les persones que han vist afectada el seu habitatge habitual i ha hagut de ser desallotjada, 7.000 euros si l’habitatge habitual ha patit danys greus estructurals o funcionals, 5.000 euros si l’habitatge afectat era segona residència o 2.000 si l’habitatge només necessita petites intervencions.

De les quasi 400 sol·licituds presentades 136 han sigut per afectació en l’habitatge, 253 en cotxes i 9 en motocicletes. Des de l’ajuntament es preveu que en pocs dies es comencen a fer els ingressos de les primeres ajudes, que seran per a aquelles persones que han hagut de ser desallotjades de la seua residència habitual i que rebran 10.000 euros, el màxim establit per persona per la Fundació Amancio Ortega.

A més, una vegada es consignen part dels 2,2 milions que es van a destinar a afectats per l’habitatge o el vehicle, des de l’ajuntament es té previst destinar una important quantitat del sobrant als afectats en explotacions agrícoles, els danys de les quals s’han vingut registrant i recopilant des de l’oficina d’atenció als agricultors que va crear l’ajuntament el passat mes de novembre.

D’altra banda, el Consorci de Compensació d’Assegurances ja ha abonat 1,8 milions d’euros corresponents a 174 ajudes a data de 15 de gener, que han sigut sol·licitades els veïns de Picassent que han vist afectada alguna propietat a causa de la dana del passat 29 d’octubre.

Últimes notícies

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.