Prop de 400 persones sol·liciten per l’ajuda de la dana de la fundació Amancio Ortega a Picassent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Picassent ha començat a assignar les ajudes de la donació realitzada per la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana que l’han sol·licitat. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el passat 21 de gener, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, s’han registrat 398 peticions d’ajudes per danys en habitatges o vehicles, que optaran a rebre part dels 2,2 milions d’euros assignats a Picassent per a ajudes directes a les persones físiques afectades per la catàstrofe.

En les bases d’estes ajudes es van establir diferents tipus de compensacions econòmiques, que anaven des de 2.000 euros per a persones amb vehicles sinistrats o 1.000 euros si són motocicletes, fins a 10.000 euros per a les persones que han vist afectada el seu habitatge habitual i ha hagut de ser desallotjada, 7.000 euros si l’habitatge habitual ha patit danys greus estructurals o funcionals, 5.000 euros si l’habitatge afectat era segona residència o 2.000 si l’habitatge només necessita petites intervencions.

De les quasi 400 sol·licituds presentades 136 han sigut per afectació en l’habitatge, 253 en cotxes i 9 en motocicletes. Des de l’ajuntament es preveu que en pocs dies es comencen a fer els ingressos de les primeres ajudes, que seran per a aquelles persones que han hagut de ser desallotjades de la seua residència habitual i que rebran 10.000 euros, el màxim establit per persona per la Fundació Amancio Ortega.

A més, una vegada es consignen part dels 2,2 milions que es van a destinar a afectats per l’habitatge o el vehicle, des de l’ajuntament es té previst destinar una important quantitat del sobrant als afectats en explotacions agrícoles, els danys de les quals s’han vingut registrant i recopilant des de l’oficina d’atenció als agricultors que va crear l’ajuntament el passat mes de novembre.

D’altra banda, el Consorci de Compensació d’Assegurances ja ha abonat 1,8 milions d’euros corresponents a 174 ajudes a data de 15 de gener, que han sigut sol·licitades els veïns de Picassent que han vist afectada alguna propietat a causa de la dana del passat 29 d’octubre.

Últimes notícies

Així afectarà l’episodi de pluges extremes a l’aeroport de Castelló i al prelitoral

Les pluges i tempestes previstes des d’esta vesprada a la Comunitat Valenciana poden deixar fins a 300 l/m² a l’aeroport de Castelló i en zones del prelitoral, i es demana molta precaució per l’augment de cabal en rambles i barrancs.

Mig centenar de municipis valencians suspenen les classes per l’avís roig per pluges

Mig centenar de municipis de la Comunitat Valenciana, entre ells València i Castelló, han suspés les classes per l’avís roig per pluges intenses a partir de la vesprada. Les universitats públiques també han activat protocols d’emergència i han cancel·lat docència presencial i activitats a l’aire lliure.

Ford Almussafes atura torns per l’alerta roja per pluges intenses

La planta de Ford a Almussafes ha decidit suspendre els torns d’esta vesprada, nit i demà divendres per l’activació d’alertes per fortes pluges, que passaran de nivell taronja a roig.

Detingut el suposat autor de l’incendi de Tuéjar que va calcinar 835 hectàrees

La Guàrdia Civil ha detingut un home com a presumpte responsable de l’incendi forestal intencionat de Tuéjar, que al setembre va cremar 835 hectàrees dins de la reserva de la biosfera de l’Alt Túria.

Desarticulada una trama que va defraudar més de 2 milions amb hidrocarburs

Sis persones han sigut detingudes i huit investigades per una organització radicada a Múrcia que ha defraudat més de dos milions d’euros en la distribució i venda de carburants al marge del control fiscal.

Castelló reforça els bombers davant les fortes pluges i l’alerta roja

La Diputació de Castelló ha activat un dispositiu especial del Consorci Provincial de Bombers per l’episodi de pluges molt fortes previst dijous, amb alerta roja al litoral i interior nord des de les 18.00 hores.

Castelló tanca escoles, parcs i platges per l’avís roig per pluges intenses

Castelló suspén les classes des de les 14.00 hores de dijous i durant tot el divendres, i tanca parcs, instal·lacions municipals i platges per l’avís roig per pluges i tempestes emés per Aemet.

València suspén les classes des de les 15.00 hores per l’alerta roja de pluges

L’Ajuntament de València ha ordenat el tancament de tots els centres educatius des de les 15.00 hores d’este dijous i durant divendres per l’alerta roja per pluges i tempestes al litoral.