Prop de 400 persones sol·liciten per l’ajuda de la dana de la fundació Amancio Ortega a Picassent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Picassent ha començat a assignar les ajudes de la donació realitzada per la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana que l’han sol·licitat. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el passat 21 de gener, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, s’han registrat 398 peticions d’ajudes per danys en habitatges o vehicles, que optaran a rebre part dels 2,2 milions d’euros assignats a Picassent per a ajudes directes a les persones físiques afectades per la catàstrofe.

En les bases d’estes ajudes es van establir diferents tipus de compensacions econòmiques, que anaven des de 2.000 euros per a persones amb vehicles sinistrats o 1.000 euros si són motocicletes, fins a 10.000 euros per a les persones que han vist afectada el seu habitatge habitual i ha hagut de ser desallotjada, 7.000 euros si l’habitatge habitual ha patit danys greus estructurals o funcionals, 5.000 euros si l’habitatge afectat era segona residència o 2.000 si l’habitatge només necessita petites intervencions.

De les quasi 400 sol·licituds presentades 136 han sigut per afectació en l’habitatge, 253 en cotxes i 9 en motocicletes. Des de l’ajuntament es preveu que en pocs dies es comencen a fer els ingressos de les primeres ajudes, que seran per a aquelles persones que han hagut de ser desallotjades de la seua residència habitual i que rebran 10.000 euros, el màxim establit per persona per la Fundació Amancio Ortega.

A més, una vegada es consignen part dels 2,2 milions que es van a destinar a afectats per l’habitatge o el vehicle, des de l’ajuntament es té previst destinar una important quantitat del sobrant als afectats en explotacions agrícoles, els danys de les quals s’han vingut registrant i recopilant des de l’oficina d’atenció als agricultors que va crear l’ajuntament el passat mes de novembre.

D’altra banda, el Consorci de Compensació d’Assegurances ja ha abonat 1,8 milions d’euros corresponents a 174 ajudes a data de 15 de gener, que han sigut sol·licitades els veïns de Picassent que han vist afectada alguna propietat a causa de la dana del passat 29 d’octubre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.