Prop de 400 persones sol·liciten per l’ajuda de la dana de la fundació Amancio Ortega a Picassent

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament de Picassent ha començat a assignar ajudes de la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana. S'hi destinaran 2,2 milions d'euros amb compensacions que van fins a 10.000 euros per a persones desallotjades, amb els primers ingressos imminents.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Picassent ha començat a assignar les ajudes de la donació realitzada per la Fundació Amancio Ortega per als 398 damnificats per la dana que l’han sol·licitat. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el passat 21 de gener, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, s’han registrat 398 peticions d’ajudes per danys en habitatges o vehicles, que optaran a rebre part dels 2,2 milions d’euros assignats a Picassent per a ajudes directes a les persones físiques afectades per la catàstrofe.

En les bases d’estes ajudes es van establir diferents tipus de compensacions econòmiques, que anaven des de 2.000 euros per a persones amb vehicles sinistrats o 1.000 euros si són motocicletes, fins a 10.000 euros per a les persones que han vist afectada el seu habitatge habitual i ha hagut de ser desallotjada, 7.000 euros si l’habitatge habitual ha patit danys greus estructurals o funcionals, 5.000 euros si l’habitatge afectat era segona residència o 2.000 si l’habitatge només necessita petites intervencions.

De les quasi 400 sol·licituds presentades 136 han sigut per afectació en l’habitatge, 253 en cotxes i 9 en motocicletes. Des de l’ajuntament es preveu que en pocs dies es comencen a fer els ingressos de les primeres ajudes, que seran per a aquelles persones que han hagut de ser desallotjades de la seua residència habitual i que rebran 10.000 euros, el màxim establit per persona per la Fundació Amancio Ortega.

A més, una vegada es consignen part dels 2,2 milions que es van a destinar a afectats per l’habitatge o el vehicle, des de l’ajuntament es té previst destinar una important quantitat del sobrant als afectats en explotacions agrícoles, els danys de les quals s’han vingut registrant i recopilant des de l’oficina d’atenció als agricultors que va crear l’ajuntament el passat mes de novembre.

D’altra banda, el Consorci de Compensació d’Assegurances ja ha abonat 1,8 milions d’euros corresponents a 174 ajudes a data de 15 de gener, que han sigut sol·licitades els veïns de Picassent que han vist afectada alguna propietat a causa de la dana del passat 29 d’octubre.

Últimes notícies

Detingut el menor creador del canal ‘Blocus Vlc’ que incitava a saquejar a València

El menor de 17 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de diversos delictes i creador dels canals Blocus Vlc, en els quals instigava a saquejar comerços de València el dissabte 31.

Oratge estable este dijous a la Comunitat, amb un ascens de les màximes a l’interior

Este dijous predominarà el cel poc ennuvolat, amb boirines i bancs de boira matinals a l’interior de Valencia i Alicante. Les màximes pujaran a l’interior de Valencia; divendres s’esperen pluges al litoral.

El centre de control no avisa cap dels dos trens que l’AVE avança cap a l’Iryo detingut

Les gravacions recullen l’ordre de continuar amb normalitat després de la fallada del sistema de seguretat i els avisos de la maquinista de l’Iryo, que continuava detinguda

La Conselleria de Justícia passa a denominar-se Conselleria de Serveis Socials i Justícia

La Conselleria de Justícia ha assumit Serveis Socials i passa a tindre quatre secretaries autonòmiques. El Consell queda amb deu conselleries.

La vivenda puja un 18,2 % a la Comunitat Valenciana i les compravendes cauen un 14 %

El preu de la vivenda ha pujat un 18,2 % a l’agost a la Comunitat Valenciana, mentre les compravendes han caigut un 14 % i les hipoteques, un 2,3 %.

Dos anys després de la dana, València recorda les 233 víctimes i els danys

La dana del 29 d’octubre de 2024 va deixar 233 morts a la província de València i danys materials milionaris. Les associacions han convocat actes de record i reivindicació.

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.