16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

PSOE recorrerà la sentència que va absoldre a Camps de presumptes adjudicacions irregulars a una empresa de la Gürtel

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha comunicat la presentació d’un recurs de cassació contra la sentència de l’Audiència Nacional que el passat mes de maig va absoldre a l’expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps del delicte de tràfic d’influències en concurs ideal amb prevaricació del que havia sigut acusat en el juí del ‘cas Gürtel’ relacionat amb els contractes adjudicats a l’empresa Orange Market, pertanyent a la trama, segons han confirmat a Europa Press fonts socialistes. L’anunci del recurs es va oficialitzar este dilluns davant de la sala.

Amb esta resolució de l’Audiència Nacional, l’expresident de la Generalitat acabava un periple judicial sense haver sigut condemnat en cap de les diverses causes en les quals ha sigut investigat i jutjat. La sala en va canviar sí que va condemnar al líder de la Gürtel, Francisco Correa, a el seu ‘número dos’, Pablo Crespo, i al responsable d’Orange Market, Álvaro Pérez ‘El Bigotes’, a dos anys i tres mesos de presó després de l’acord de conformitat amb l’escrit d’acusació de la Fiscalia.

Els magistrats també van condemnar a altres huit acusats a penes d’entre deu mesos de presó, com la imposada al cap del gabinet tècnic de la Societat de Seguretat i Promoció Industrial Valenciana (Sepiva) Enrique Bort, fins als huit anys de presó, com la qual va recaure sobre el gerent d’Orange Market Cándido Herrero.

Per contra, el tribunal va absoldre també a diversos consellers i funcionaris de la Generalitat valenciana per les contractacions públiques que es van estendre durant els anys 2004 a 2009, entre les quals destacaven les relacionades amb l’Open de Tennis i els contractes dels Grans Esdeveniments de la Generalitat Valenciana per a la seua exposició en Fitur.

En el cas de Camps, la sentència assenyalava que “no s’ha acreditat per prova alguna vàlida” que l’expresident “exercira pressió, suggestió, recomanació o insinuació alguna en la conducta” de l’exdirectora general de Promoció Institucional Dora Ibars o en els òrgans de gestió de les societats expositores en el stand de Grans Esdeveniments de la Fira de Fitur del 2009.

“Però és més, no existix testimoni, escrit o comunicació alguna entre tots dos en este període, la qual cosa allunya qualsevol prova o indici amb transcendència penal”, indicava la resolució, incidint que no hi havia “registre algun que acredite conversa alguna sobre este tema amb Ibars –a qui el tribunal absol– o qualsevol dels organismes i societats expositores”.

La resolució també es referia a un dels elements nuclears del judici: les relacions de Pérez amb Camps. En concret, els magistrats assenyalen que “no pot deduir-se en absolut que Camps fóra responsable de tots els actes de Pérez o que afavorira les activitats del mateix dins de l’àmbit de la contractació pública”.

Tot això, continuen, “més enllà de l’opinió de terceres persones i de les escasses escoltes telefòniques entre tots dos durant Nadal, i que el propi Camps fora a actes de celebració personals” de ‘El Bigotes’, com les noces de la seua filla.

L’expresident va ser jutjat en aquesta peça de ‘Gürtel’ i pel conegut com a cas dels vestits, en el qual va ser absolt per un jurat popular. Així mateix, ha sigut investigat en altres causes, com la visita del Papa a València o la construcció del circuit de Fórmula 1 a València, que van ser arxivades.

Últimes notícies

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.