12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

PSOE recorrerà la sentència que va absoldre a Camps de presumptes adjudicacions irregulars a una empresa de la Gürtel

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha comunicat la presentació d’un recurs de cassació contra la sentència de l’Audiència Nacional que el passat mes de maig va absoldre a l’expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps del delicte de tràfic d’influències en concurs ideal amb prevaricació del que havia sigut acusat en el juí del ‘cas Gürtel’ relacionat amb els contractes adjudicats a l’empresa Orange Market, pertanyent a la trama, segons han confirmat a Europa Press fonts socialistes. L’anunci del recurs es va oficialitzar este dilluns davant de la sala.

Amb esta resolució de l’Audiència Nacional, l’expresident de la Generalitat acabava un periple judicial sense haver sigut condemnat en cap de les diverses causes en les quals ha sigut investigat i jutjat. La sala en va canviar sí que va condemnar al líder de la Gürtel, Francisco Correa, a el seu ‘número dos’, Pablo Crespo, i al responsable d’Orange Market, Álvaro Pérez ‘El Bigotes’, a dos anys i tres mesos de presó després de l’acord de conformitat amb l’escrit d’acusació de la Fiscalia.

Els magistrats també van condemnar a altres huit acusats a penes d’entre deu mesos de presó, com la imposada al cap del gabinet tècnic de la Societat de Seguretat i Promoció Industrial Valenciana (Sepiva) Enrique Bort, fins als huit anys de presó, com la qual va recaure sobre el gerent d’Orange Market Cándido Herrero.

Per contra, el tribunal va absoldre també a diversos consellers i funcionaris de la Generalitat valenciana per les contractacions públiques que es van estendre durant els anys 2004 a 2009, entre les quals destacaven les relacionades amb l’Open de Tennis i els contractes dels Grans Esdeveniments de la Generalitat Valenciana per a la seua exposició en Fitur.

En el cas de Camps, la sentència assenyalava que “no s’ha acreditat per prova alguna vàlida” que l’expresident “exercira pressió, suggestió, recomanació o insinuació alguna en la conducta” de l’exdirectora general de Promoció Institucional Dora Ibars o en els òrgans de gestió de les societats expositores en el stand de Grans Esdeveniments de la Fira de Fitur del 2009.

“Però és més, no existix testimoni, escrit o comunicació alguna entre tots dos en este període, la qual cosa allunya qualsevol prova o indici amb transcendència penal”, indicava la resolució, incidint que no hi havia “registre algun que acredite conversa alguna sobre este tema amb Ibars –a qui el tribunal absol– o qualsevol dels organismes i societats expositores”.

La resolució també es referia a un dels elements nuclears del judici: les relacions de Pérez amb Camps. En concret, els magistrats assenyalen que “no pot deduir-se en absolut que Camps fóra responsable de tots els actes de Pérez o que afavorira les activitats del mateix dins de l’àmbit de la contractació pública”.

Tot això, continuen, “més enllà de l’opinió de terceres persones i de les escasses escoltes telefòniques entre tots dos durant Nadal, i que el propi Camps fora a actes de celebració personals” de ‘El Bigotes’, com les noces de la seua filla.

L’expresident va ser jutjat en aquesta peça de ‘Gürtel’ i pel conegut com a cas dels vestits, en el qual va ser absolt per un jurat popular. Així mateix, ha sigut investigat en altres causes, com la visita del Papa a València o la construcció del circuit de Fórmula 1 a València, que van ser arxivades.

Últimes notícies

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.