PSOE recorrerà la sentència que va absoldre a Camps de presumptes adjudicacions irregulars a una empresa de la Gürtel

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha comunicat la presentació d’un recurs de cassació contra la sentència de l’Audiència Nacional que el passat mes de maig va absoldre a l’expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps del delicte de tràfic d’influències en concurs ideal amb prevaricació del que havia sigut acusat en el juí del ‘cas Gürtel’ relacionat amb els contractes adjudicats a l’empresa Orange Market, pertanyent a la trama, segons han confirmat a Europa Press fonts socialistes. L’anunci del recurs es va oficialitzar este dilluns davant de la sala.

Amb esta resolució de l’Audiència Nacional, l’expresident de la Generalitat acabava un periple judicial sense haver sigut condemnat en cap de les diverses causes en les quals ha sigut investigat i jutjat. La sala en va canviar sí que va condemnar al líder de la Gürtel, Francisco Correa, a el seu ‘número dos’, Pablo Crespo, i al responsable d’Orange Market, Álvaro Pérez ‘El Bigotes’, a dos anys i tres mesos de presó després de l’acord de conformitat amb l’escrit d’acusació de la Fiscalia.

Els magistrats també van condemnar a altres huit acusats a penes d’entre deu mesos de presó, com la imposada al cap del gabinet tècnic de la Societat de Seguretat i Promoció Industrial Valenciana (Sepiva) Enrique Bort, fins als huit anys de presó, com la qual va recaure sobre el gerent d’Orange Market Cándido Herrero.

Per contra, el tribunal va absoldre també a diversos consellers i funcionaris de la Generalitat valenciana per les contractacions públiques que es van estendre durant els anys 2004 a 2009, entre les quals destacaven les relacionades amb l’Open de Tennis i els contractes dels Grans Esdeveniments de la Generalitat Valenciana per a la seua exposició en Fitur.

En el cas de Camps, la sentència assenyalava que «no s’ha acreditat per prova alguna vàlida» que l’expresident «exercira pressió, suggestió, recomanació o insinuació alguna en la conducta» de l’exdirectora general de Promoció Institucional Dora Ibars o en els òrgans de gestió de les societats expositores en el stand de Grans Esdeveniments de la Fira de Fitur del 2009.

«Però és més, no existix testimoni, escrit o comunicació alguna entre tots dos en este període, la qual cosa allunya qualsevol prova o indici amb transcendència penal», indicava la resolució, incidint que no hi havia «registre algun que acredite conversa alguna sobre este tema amb Ibars –a qui el tribunal absol– o qualsevol dels organismes i societats expositores».

La resolució també es referia a un dels elements nuclears del judici: les relacions de Pérez amb Camps. En concret, els magistrats assenyalen que «no pot deduir-se en absolut que Camps fóra responsable de tots els actes de Pérez o que afavorira les activitats del mateix dins de l’àmbit de la contractació pública».

Tot això, continuen, «més enllà de l’opinió de terceres persones i de les escasses escoltes telefòniques entre tots dos durant Nadal, i que el propi Camps fora a actes de celebració personals» de ‘El Bigotes’, com les noces de la seua filla.

L’expresident va ser jutjat en aquesta peça de ‘Gürtel’ i pel conegut com a cas dels vestits, en el qual va ser absolt per un jurat popular. Així mateix, ha sigut investigat en altres causes, com la visita del Papa a València o la construcció del circuit de Fórmula 1 a València, que van ser arxivades.

Últimes notícies

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.
FILMOTECA D'ESTIU