PSOE recorrerà la sentència que va absoldre a Camps de presumptes adjudicacions irregulars a una empresa de la Gürtel

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha comunicat la presentació d’un recurs de cassació contra la sentència de l’Audiència Nacional que el passat mes de maig va absoldre a l’expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps del delicte de tràfic d’influències en concurs ideal amb prevaricació del que havia sigut acusat en el juí del ‘cas Gürtel’ relacionat amb els contractes adjudicats a l’empresa Orange Market, pertanyent a la trama, segons han confirmat a Europa Press fonts socialistes. L’anunci del recurs es va oficialitzar este dilluns davant de la sala.

Amb esta resolució de l’Audiència Nacional, l’expresident de la Generalitat acabava un periple judicial sense haver sigut condemnat en cap de les diverses causes en les quals ha sigut investigat i jutjat. La sala en va canviar sí que va condemnar al líder de la Gürtel, Francisco Correa, a el seu ‘número dos’, Pablo Crespo, i al responsable d’Orange Market, Álvaro Pérez ‘El Bigotes’, a dos anys i tres mesos de presó després de l’acord de conformitat amb l’escrit d’acusació de la Fiscalia.

Els magistrats també van condemnar a altres huit acusats a penes d’entre deu mesos de presó, com la imposada al cap del gabinet tècnic de la Societat de Seguretat i Promoció Industrial Valenciana (Sepiva) Enrique Bort, fins als huit anys de presó, com la qual va recaure sobre el gerent d’Orange Market Cándido Herrero.

Per contra, el tribunal va absoldre també a diversos consellers i funcionaris de la Generalitat valenciana per les contractacions públiques que es van estendre durant els anys 2004 a 2009, entre les quals destacaven les relacionades amb l’Open de Tennis i els contractes dels Grans Esdeveniments de la Generalitat Valenciana per a la seua exposició en Fitur.

En el cas de Camps, la sentència assenyalava que “no s’ha acreditat per prova alguna vàlida” que l’expresident “exercira pressió, suggestió, recomanació o insinuació alguna en la conducta” de l’exdirectora general de Promoció Institucional Dora Ibars o en els òrgans de gestió de les societats expositores en el stand de Grans Esdeveniments de la Fira de Fitur del 2009.

“Però és més, no existix testimoni, escrit o comunicació alguna entre tots dos en este període, la qual cosa allunya qualsevol prova o indici amb transcendència penal”, indicava la resolució, incidint que no hi havia “registre algun que acredite conversa alguna sobre este tema amb Ibars –a qui el tribunal absol– o qualsevol dels organismes i societats expositores”.

La resolució també es referia a un dels elements nuclears del judici: les relacions de Pérez amb Camps. En concret, els magistrats assenyalen que “no pot deduir-se en absolut que Camps fóra responsable de tots els actes de Pérez o que afavorira les activitats del mateix dins de l’àmbit de la contractació pública”.

Tot això, continuen, “més enllà de l’opinió de terceres persones i de les escasses escoltes telefòniques entre tots dos durant Nadal, i que el propi Camps fora a actes de celebració personals” de ‘El Bigotes’, com les noces de la seua filla.

L’expresident va ser jutjat en aquesta peça de ‘Gürtel’ i pel conegut com a cas dels vestits, en el qual va ser absolt per un jurat popular. Així mateix, ha sigut investigat en altres causes, com la visita del Papa a València o la construcció del circuit de Fórmula 1 a València, que van ser arxivades.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.