PSOE recorrerà la sentència que va absoldre a Camps de presumptes adjudicacions irregulars a una empresa de la Gürtel

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha comunicat la presentació d’un recurs de cassació contra la sentència de l’Audiència Nacional que el passat mes de maig va absoldre a l’expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps del delicte de tràfic d’influències en concurs ideal amb prevaricació del que havia sigut acusat en el juí del ‘cas Gürtel’ relacionat amb els contractes adjudicats a l’empresa Orange Market, pertanyent a la trama, segons han confirmat a Europa Press fonts socialistes. L’anunci del recurs es va oficialitzar este dilluns davant de la sala.

Amb esta resolució de l’Audiència Nacional, l’expresident de la Generalitat acabava un periple judicial sense haver sigut condemnat en cap de les diverses causes en les quals ha sigut investigat i jutjat. La sala en va canviar sí que va condemnar al líder de la Gürtel, Francisco Correa, a el seu ‘número dos’, Pablo Crespo, i al responsable d’Orange Market, Álvaro Pérez ‘El Bigotes’, a dos anys i tres mesos de presó després de l’acord de conformitat amb l’escrit d’acusació de la Fiscalia.

Els magistrats també van condemnar a altres huit acusats a penes d’entre deu mesos de presó, com la imposada al cap del gabinet tècnic de la Societat de Seguretat i Promoció Industrial Valenciana (Sepiva) Enrique Bort, fins als huit anys de presó, com la qual va recaure sobre el gerent d’Orange Market Cándido Herrero.

Per contra, el tribunal va absoldre també a diversos consellers i funcionaris de la Generalitat valenciana per les contractacions públiques que es van estendre durant els anys 2004 a 2009, entre les quals destacaven les relacionades amb l’Open de Tennis i els contractes dels Grans Esdeveniments de la Generalitat Valenciana per a la seua exposició en Fitur.

En el cas de Camps, la sentència assenyalava que «no s’ha acreditat per prova alguna vàlida» que l’expresident «exercira pressió, suggestió, recomanació o insinuació alguna en la conducta» de l’exdirectora general de Promoció Institucional Dora Ibars o en els òrgans de gestió de les societats expositores en el stand de Grans Esdeveniments de la Fira de Fitur del 2009.

«Però és més, no existix testimoni, escrit o comunicació alguna entre tots dos en este període, la qual cosa allunya qualsevol prova o indici amb transcendència penal», indicava la resolució, incidint que no hi havia «registre algun que acredite conversa alguna sobre este tema amb Ibars –a qui el tribunal absol– o qualsevol dels organismes i societats expositores».

La resolució també es referia a un dels elements nuclears del judici: les relacions de Pérez amb Camps. En concret, els magistrats assenyalen que «no pot deduir-se en absolut que Camps fóra responsable de tots els actes de Pérez o que afavorira les activitats del mateix dins de l’àmbit de la contractació pública».

Tot això, continuen, «més enllà de l’opinió de terceres persones i de les escasses escoltes telefòniques entre tots dos durant Nadal, i que el propi Camps fora a actes de celebració personals» de ‘El Bigotes’, com les noces de la seua filla.

L’expresident va ser jutjat en aquesta peça de ‘Gürtel’ i pel conegut com a cas dels vestits, en el qual va ser absolt per un jurat popular. Així mateix, ha sigut investigat en altres causes, com la visita del Papa a València o la construcció del circuit de Fórmula 1 a València, que van ser arxivades.

Últimes notícies

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.

Cinc jugadores del València Basket, clau en la preparació del Mundial amb Espanya

La selecció espanyola femenina ha cridat cinc jugadores del Valencia Basket per a la gira de preparació del Mundial d’Alemanya, que es jugarà del 4 al 13 de setembre.

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.