PSPV i Compromís denuncien el ‘silenci atronador’ de Mazón davant de la ‘censura cultural’ a Borriana

El PP «respecta» l’autonomia municipal i Vox sosté que «per dos DVD que no es compren no passa res»

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís acusen el president de la Generalitat i líder del PPCV, Carlos Mazón, de mantindre un «silenci atronador» davant de la decisió de la regidoria de Cultura de Borriana de no autoritzar la compra de dos pel·lícules per la seua «ideologia», la qual cosa qaulifiquen de «censura cultural». Per contra, el PP mostra el seu respecte a l’autonomia municipal i Vox sosté que «no passa res» perquè no es compren dos llargmetratges en una biblioteca.

Així ho han exposat els quatre grups de Les Corts, a preguntes dels periodistes abans del ple sobre la decisió de la regidoria de Cultura de Borriana, en mans de Vox, de no autoritzar la compra d’una sèrie de pel·lícules com ‘Barbie’ o ‘20.000 especies de abejas’ atenent, segons diuen, «a la seua marcada ideologia de gènere i LGTBI».

Des del PSPV, el seu síndic, José Muñoz, ha retret a Mazón que «seguisca callat» davant de la «censura cultural» a Borriana, ja que ha recordat que «no és la primera vegada que ocorre». «No crida a files, no fa absolutament res», ha recalcat, per a subratllar que el govern d’Ayuso a Madrid va instar l’alcalde d’Alpedrete a rectificar la decisió d’eliminar la plaça Francisco Rabal.

Al seu parer, aquesta situació demostra que l’extrema dreta «campa a plaer» mentre PP i Vox en el Consell són «un bloc unit i solvent» en el qual «Mazón està orgullós dels seus consellers, regidors i alcaldes». A més, ha advertit que «no només hi ha censura, sinó que hi ha persecució a qui denuncia aquests comportaments antidemocràtics».

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que decisions com la de Cultura de Borriana «no passen si algú no ho permet», per la qual cosa ha acusat al PP de ser «tan responsable o més» que el regidor «inquisidor» de Vox Jesús Albiol. «Censurar una pel·lícula que ha sigut candidata als Oscars o als Goya denota quin és el nivell de les persones que estan al govern de Borriana», ha assenyalat.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha descartat entrar a «enjudiciar» les decisions d’una regidoria i ha reiterat el seu respecte a l’autonomia municipal. «Quants més llibres i més pel·lícules, millor. Però jo no soc regidor de Borriana», ha remarcat.

«A mi el que em sembla bé és que els xiquets en llibertat trien quants més pel·lícules i quants més llibres. Tots», ha afegit, per a assenyalar que li «sorprèn que siguen els partits que no volen que els xiquets trien en quina llengua parlar els que diguen que manca o sobra un CD».

Per part de Vox, el seu diputat a Les Corts i regidor de Cultura de Borriana, Jesús Albiol, ha ironitzat amb que les crítiques de Compromís a les polítiques del seu partit són «un elogi», en considerar que ho estarien «fent malament» si estiguera a favor. «No comprar tot no és censura (…) Per dos DVD que no es compren no passa res», ha sostingut, per a afirmar que els regidors no estan obligats a acceptar les propostes dels tècnics de les biblioteques.

«‘Barbie’ pot tindre una mica de rellevància, però l’altra pel·lícula que ara mateix no recorde el nom, no sé si era ‘20.000 espècies d’abelles submarines’; no em recorde, una pel·lícula que el que s’ha portat en subvenció és el que ha recaptat. O siga, valor d’aquest pel·lícula, zero», ha afegit, i ha reiterat que el seu partit no censura ni prohibeix «res».

Dit açò, el regidor de Cultura ha denunciat que «algú ha filtrat» aquesta decisió dos mesos després d’adoptar-la perquè, al seu parer, en l’oposició estan «molt nerviosos perquè veuen que venen les eleccions (europees) i que s’enfonsen i necessiten traure alguna cosa». «No els importa embarrar el nom de Borriana una vegada més amb mentides i falsedats», ha insistit.

En qualsevol cas, ha assegurat que demanarà a la secretaria municipal de l’Ajuntament de Borriana indagar sobre com té accés Compromís a un expedient que no és públic, en considerar que hi ha irregularitats. «Si es demostra», ha demanat que caiga «tot el pes de la llei» sobre els responsables.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.