Puig defensa davant el sector de la construcció habitatges assequibles i sostenibles

Ejemplo de shortcode con estilo
El president Puig advoca en l'III Congrés Nacional d'Habitatge perquè cada edifici compte amb renovables per a evitar la dependència energètica

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat en l’III Congrés Nacional d’Habitatge que se celebra aquest dimecres 21 de setembre a València la “conjunció d’interessos” entre sector públic i privat. Ha advocat per un acord per a agilitar “la capacitat de construir i al mateix temps de rehabilitar i fer-ho d’una manera sostenible perquè és evident que necessitem uns habitatges adaptats a l’emergència climàtica i també l’emergència social”.

En el congrés, organitzat per l’Associació de Promotors i Constructors d’Espanya (APCEspaña), ha apostat per un habitatge “més assequible” i eficient energèticament així com el suport de la Generalitat al sector per a aconseguir aquesta eficiència energètica i la descarbonització dels processos constructius.

Referent a això, el president ha assenyalat com a objectiu del Consell aconseguir que edificis i barris “ens ajuden davant la dependència energètica” i ha advocat per instal·lar renovables “en cada edifici”, tant públic com privat. El debat sobre els preus dels habitatges és també de candent actualitat, tant en la compravenda com en el lloguer, amb dades com els que ahir feia públics la plataforma digital Idealista sobre arrendament.

També ha ressaltat la necessitat d’impulsar el sector de la construcció com a “motor d’ocupació, riquesa i sostenibilitat”. I ha incidit en la importància de llançar un missatge que genere també il·lusió en el mercat de treball perquè “és un sector que està patint també problemes en el mercat de treball, de falta de treballadors. Nosaltres apostem per la Formació Professional, per millorar aqueixa aliança amb el sector de la construcció”.

De la mateixa manera, el cap del Consell ha advocat per la digitalització a través de la tecnologia BIM; la transferència de coneixement des de la universitat o els instituts tecnològics, per a treballar nous materials o processos; la implementació de nous itineraris formatius per a revertir la falta de mà d’obra; i la compra pública d’innovació, des de l’Agència Valenciana de la Innovació.

Ximo Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana ha sigut una “terra líder” en el sector de la construcció, i ha apostat per liderar ara “la transició cap a un nou paradigma”. En aquest sentit, ha mostrat el compromís de la Generalitat per ser una “aliat facilitador”, i agilitar iniciatives que beneficien a aquest sector.

Iniciatives en matèria d’habitatge

En el transcurs de l’acte, el president s’ha referit a l’oportunitat que suposen els fons europeus i ha recordat que la Comunitat Valenciana ha sigut una de les primeres a posar en marxa el Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, amb més de 200 milions, dels quals 124 milions s’han destinat a rehabilitació en entorns construïts, 54 milions a construcció d’habitatges en lloguer social en sòl autonòmic, i altres 51 per a rehabilitació d’edificis públics.

A més, s’ha referit al Pla Habitatge 2022-25, que contempla més de 240 milions, i a l’execució de noves línies com el Pla Conviure, Recuperem Llars i el Pla Irta.

Finalment, ha valorat la designació de la Comunitat Valenciana com a Regió Europea Innovadora en Edificació, i ha assegurat que es tracta del reconeixement a un “ecosistema públic-privat que avança en bones pràctiques”.

La Comunitat lidera la compravenda d’habitatges per cada 100.000 habitants

Precisament aquest dimecres, l’Institut Nacional d’Estadística (INE) ha donat a conéixer les dades de transmissió patrimonial i compravenda d’habitatges d’aquest juliol passat. La Comunitat Valenciana és la tercera darrere d’Andalusia i Catalunya quant a finques transmeses inscrites en els registres i compravendes d’habitatges registrats. A més encapçala el nombre d’habitatges venuts per cada 100.000 habitants, amb 205 transaccions.

En total es van registrar 177.692 transmissions de finques, de les quals 25.152 van ser a la regió valenciana, amb un descens interanual del 0,2%. Respecte als habitatges, les compravendes a Espanya van ser 53.720, d’elles 8.271 en la Comunitat.

‘La fiscalitat no pot ser permanentment un mercadeig’, ‘no es pot fugir de la reforma fiscal’

El president de la Generalitat ha respost categòric sobre el debat que van generar ahir les paraules del ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, en una entrevista en Onda Cero, sobre la recentralització fiscal. Un dia després que el president d’Andalusia, Juanma Moreno, anunciara que eliminaria l’Impost sobre el Patrimoni per a “competir” amb la Comunitat de Madrid i atraure talent. Les paraules del titular del Govern han generat reaccions de rebuig categòric en la presidenta madrilenya.

Ximo Puig ha expressat obertament que “la fiscalitat no pot ser permanentment un mercadeig” i que “no es pot fugir de la reforma fiscal”. Demana una reflexió profunda concorde a la Constitució per a “que paguen aquelles persones que tenen més capacitat i que siga realment progressiva la fiscalitat”.

Considera que “hi ha molts forats” i impostos que s’han de revisar “des de l’impost de Societats fins a l’impost de Patrimoni”. Però també assenyala que en parlar de fiscalitats de Comunitats Autònomes “partim de situacions ben diferents” que requereixen “aplicar fórmules que generen major equitat”.

Puig eludeix la recentralització i parla d’“harmonitzar” en alguns àmbits. “Jo crec que hi ha impostos que tenen una derivada local important i ací sí que pot haver-hi una corresponsabilitat fiscal. Hi ha uns altres que tenen altres circumstàncies que faciliten la deslocació i que no és clar que poden ser eficaces”. És conscient que cal prendre decisions a curt termini sobre fiscalitat però demana no “oblidar” de nou la reforma fiscal.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.