Puig reivindica el canvi del sistema de finançament en el 14 Congrés del PSPV-PSOE

El president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha participat en el col·loqui “Eix Mediterrani: treballem pel que ens uneix” del 14 Congrés del PSPV-PSOE al costat del primer secretari del PSC, Salvador Illa, en el qual ha afirmat que “els lideratges mediterranis representen la mirada perifèrica i la manera de fer política que necessita Espanya”. “L’essència d’Espanya està en la seua perifèria; sense ella, som un país que només mira al seu centre i que deixa fora a la majoria dels seus ciutadans i ciutadanes”, ha subratllat Puig.

Per què tot ha d’estar a Madrid?“, ha preguntat el president de la Generalitat i secretari general dels socialistes valencianes, qui ha afirmat que “el centralisme s’ha demostrat ineficient, i hem d’unir i teixir el país ateses les diferents mirades que té Espanya”. “Enfront de l’Espanya unilateral, macroencefàlica i injusta, l’Espanya de demà ha de ser diversa i polifònica, ser superadora d’estructures radials i estar compromesa amb la cogovernança“, ha apuntat Puig.

En este sentit, Ximo Puig s’ha referit al Corredor Mediterrani com a “exemple d’infraestructura necessària per a vertebrar el territori espanyol“. “No és tan sols una via de tren; es tracta d’una exigència que afecta el desenvolupament tant a l’arc mediterrani com d’Espanya i de tota Europa“, ha afirmat el dirigent socialista, qui ha afegit que “la connexió amb les Illes Balears a l’hora de desenvolupar el Corredor Mediterrani és fonamental, perquè no s’entén esta infraestructura sense les Illes“.

Finançament

El president Ximo Puig també ha fet referència a la “urgent necessitat de reformular el sistema de finançament autonòmic“: “És inajornable i ha de partir d’una premissa: perseverar la singularitat dels territoris, i garantir la igualtat entre els i les ciutadanes”. “Des de les aliances i des del diàleg, hem d’actualitzar un sistema de finançament que garantesca la suficiència econòmica per a prestar els serveis públics fonamentals“, ha apuntat Puig.

Així mateix, el dirigent socialista ha comparat “la indiferència amb la qual el Govern de Mariano Rajoy va tractar el tema del finançament, enfront del compromís i sensibilitat del Govern liderat per Pedro Sánchez sobre esta qüestió”. “Malgrat que la Comunitat Valenciana segueix infrafinançada, hem viscut dos models”, ha explicat Puig: “Mentre el Govern del PP es va desentendre completament, fins i tot en els pitjors moments de la crisi econòmica, ara el Govern de Sánchez ha activat dos fons extraordinaris, un de 17.000 milions i un altre de 13.000 milions, perquè les autonomies férem front a la pandèmia“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.