Puig reivindica el canvi del sistema de finançament en el 14 Congrés del PSPV-PSOE

El president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha participat en el col·loqui «Eix Mediterrani: treballem pel que ens uneix» del 14 Congrés del PSPV-PSOE al costat del primer secretari del PSC, Salvador Illa, en el qual ha afirmat que «els lideratges mediterranis representen la mirada perifèrica i la manera de fer política que necessita Espanya». «L’essència d’Espanya està en la seua perifèria; sense ella, som un país que només mira al seu centre i que deixa fora a la majoria dels seus ciutadans i ciutadanes», ha subratllat Puig.

«Per què tot ha d’estar a Madrid?«, ha preguntat el president de la Generalitat i secretari general dels socialistes valencianes, qui ha afirmat que «el centralisme s’ha demostrat ineficient, i hem d’unir i teixir el país ateses les diferents mirades que té Espanya». «Enfront de l’Espanya unilateral, macroencefàlica i injusta, l’Espanya de demà ha de ser diversa i polifònica, ser superadora d’estructures radials i estar compromesa amb la cogovernança«, ha apuntat Puig.

En este sentit, Ximo Puig s’ha referit al Corredor Mediterrani com a «exemple d’infraestructura necessària per a vertebrar el territori espanyol«. «No és tan sols una via de tren; es tracta d’una exigència que afecta el desenvolupament tant a l’arc mediterrani com d’Espanya i de tota Europa«, ha afirmat el dirigent socialista, qui ha afegit que «la connexió amb les Illes Balears a l’hora de desenvolupar el Corredor Mediterrani és fonamental, perquè no s’entén esta infraestructura sense les Illes«.

Finançament

El president Ximo Puig també ha fet referència a la «urgent necessitat de reformular el sistema de finançament autonòmic«: «És inajornable i ha de partir d’una premissa: perseverar la singularitat dels territoris, i garantir la igualtat entre els i les ciutadanes». «Des de les aliances i des del diàleg, hem d’actualitzar un sistema de finançament que garantesca la suficiència econòmica per a prestar els serveis públics fonamentals«, ha apuntat Puig.

Així mateix, el dirigent socialista ha comparat «la indiferència amb la qual el Govern de Mariano Rajoy va tractar el tema del finançament, enfront del compromís i sensibilitat del Govern liderat per Pedro Sánchez sobre esta qüestió». «Malgrat que la Comunitat Valenciana segueix infrafinançada, hem viscut dos models», ha explicat Puig: «Mentre el Govern del PP es va desentendre completament, fins i tot en els pitjors moments de la crisi econòmica, ara el Govern de Sánchez ha activat dos fons extraordinaris, un de 17.000 milions i un altre de 13.000 milions, perquè les autonomies férem front a la pandèmia«.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.