11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Puig reivindica el canvi del sistema de finançament en el 14 Congrés del PSPV-PSOE

El president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha participat en el col·loqui “Eix Mediterrani: treballem pel que ens uneix” del 14 Congrés del PSPV-PSOE al costat del primer secretari del PSC, Salvador Illa, en el qual ha afirmat que “els lideratges mediterranis representen la mirada perifèrica i la manera de fer política que necessita Espanya”. “L’essència d’Espanya està en la seua perifèria; sense ella, som un país que només mira al seu centre i que deixa fora a la majoria dels seus ciutadans i ciutadanes”, ha subratllat Puig.

Per què tot ha d’estar a Madrid?“, ha preguntat el president de la Generalitat i secretari general dels socialistes valencianes, qui ha afirmat que “el centralisme s’ha demostrat ineficient, i hem d’unir i teixir el país ateses les diferents mirades que té Espanya”. “Enfront de l’Espanya unilateral, macroencefàlica i injusta, l’Espanya de demà ha de ser diversa i polifònica, ser superadora d’estructures radials i estar compromesa amb la cogovernança“, ha apuntat Puig.

En este sentit, Ximo Puig s’ha referit al Corredor Mediterrani com a “exemple d’infraestructura necessària per a vertebrar el territori espanyol“. “No és tan sols una via de tren; es tracta d’una exigència que afecta el desenvolupament tant a l’arc mediterrani com d’Espanya i de tota Europa“, ha afirmat el dirigent socialista, qui ha afegit que “la connexió amb les Illes Balears a l’hora de desenvolupar el Corredor Mediterrani és fonamental, perquè no s’entén esta infraestructura sense les Illes“.

Finançament

El president Ximo Puig també ha fet referència a la “urgent necessitat de reformular el sistema de finançament autonòmic“: “És inajornable i ha de partir d’una premissa: perseverar la singularitat dels territoris, i garantir la igualtat entre els i les ciutadanes”. “Des de les aliances i des del diàleg, hem d’actualitzar un sistema de finançament que garantesca la suficiència econòmica per a prestar els serveis públics fonamentals“, ha apuntat Puig.

Així mateix, el dirigent socialista ha comparat “la indiferència amb la qual el Govern de Mariano Rajoy va tractar el tema del finançament, enfront del compromís i sensibilitat del Govern liderat per Pedro Sánchez sobre esta qüestió”. “Malgrat que la Comunitat Valenciana segueix infrafinançada, hem viscut dos models”, ha explicat Puig: “Mentre el Govern del PP es va desentendre completament, fins i tot en els pitjors moments de la crisi econòmica, ara el Govern de Sánchez ha activat dos fons extraordinaris, un de 17.000 milions i un altre de 13.000 milions, perquè les autonomies férem front a la pandèmia“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dimarts solejat i temperatures lleugerament més altes en la Comunitat Valenciana

Jornada poc nuvolosa o buidada, amb boires i bancs de boira en el litoral a primeres i últimes hores. Vent fluix i descens de les màximes el dimecres.

L’incendi d’un camió causa retencions de 4 quilòmetres en l’AP-7 a l’altura de Xeraco

Un camió crema en l'AP-7 a l'altura de Xeraco i provoca cues d'uns 4 quilòmetres en els dos sentits. La DGT desvia el trànsit per l'eixida 572 i no es registren ferits.

Gaudir, Celler de Ca Roca, Diverxo i Etxeberri, ‘Top of the Tops’ de la Guia Macarfi

Gaudir, el Celler de Ca Roca, Diverxo i Rostidor Etxeberri han sigut reconeguts com 'Top of the Tops' per liderar la Guia Macarfi tres anys seguits. Restaurant Fontané s'ha emportat el 'Rookie de l'Any' 2025.

Saravia tria al València malgrat altres ofertes i firma fins a final de temporada

El lateral argentí va triar al València malgrat altres ofertes, va firmar fins a final de temporada i va arribar lliure per a reforçar el carril dret. Aporta caràcter i polivalència i va demanar el suport de l'afició

Baskonia ha conquistat la Copa del Rei: sorpresa relativa i més de 100.000 aficionats

El Baskonia ha alçat la Copa del Rei 17 anys després en un torneig amb gran assistència en el Roig Arena. La sorpresa ha sigut relativa pel domini dels caps de sèrie i la potència dels equips Eurolliga.

El València fitxa el lateral argentí Renzo Saravia fins al final de temporada

El club incorpora al lateral dret com a agent lliure fins a juny i li assigna la llicència de Foulquier, de baixa de llarga duració després de passar per quiròfan. El jugador, de 32 anys, va arribar el diumenge, va superar el reconeixement mèdic i va firmar el seu contracte.

Huit anys de presó per a un pres per intentar matar a un altre amb un bolígraf modificat

L'Audiència d'Alacant va imposar huit anys de presó a un intern per atacar a un altre amb un bolígraf adaptat que va quedar clavat en el clatell. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització, i és recurrible.

Excap de Meteorologia d’À Punt contradiu a la Generalitat: ‘Es veia que anava a ser un temporal històric’

Victoria Roselló ha assegurat en la comissió del Congrés que dies abans de la DANA del 29 d'octubre ja es coneixia la seua gravetat i que els avisos es van complir. Les seues paraules contradiuen la versió oficial que no va haver-hi informació suficient per a anticipar-se.