14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Puigdemont adverteix Sánchez que l’estabilitat del Govern ‘s’haurà de guanyar acord a acord’

A les 14 hores tocades d’este dijous 9 de novembre ha comparegut Carles Puigdemont a Brussel·les per donar comptes de l’acord aconseguit la nit passada amb el PSOE i que permetrà investir Pedro Sánchez com a president del Govern durant quatre anys més. Un acord amb què ha llançat un avís a navegants, el líder de Junts per Catalunya: “L’estabilitat del Govern s’haurà de guanyar acord a acord”. I que el president de la Generalitat Carlos Mazón ha vaticinat com que “té la pinta que acaba este règim constitucional”.

El pròfug independentista ha reconegut que els acords aconseguits per formar Govern han requerit dos mesos de treball “sense descans” perquè ja no val “a canvi de res”. “Entrem en una etapa inèdita que cal saber explotar”, Ha afegit.

L’acord aconseguit inclou l’amnistia per als implicats en el Procés i també inclouria casos de llei, amb els quals s’admet pressió judicial amb finalitats polítiques a dirigents independentistes.

El president Carlos Mazón ha lamentat l’acord aconseguit entre el PSOE i JuntsxCat i qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez que suposa “no cuidar una herència” dels que “van portar la Constitució i que van entendre una Espanya d’autonomies, però en règim d’igualtat”, cosa que augura que acaba amb el pacte de govern. “Té la pinta que s’acabarà, que acaba este règim constitucional, este règim d’igualtat, este règim d’Estat de Dret, este règim de convivència”.

Assenyala, però, que seguiran eixint al carrer per “per reivindicar la Constitució per reivindicar l’Espanya de les autonomies”. Maó qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez. “La legitimitat la donen les urnes, però la legitimitat moral, quina legitimitat té qui fa el contrari del que ha dit que faria?” Així mateix l’anima a reflexionar i també als “afiliats al Partit Socialista i als votants del Partit Socialista. Que facen una reflexió sobre quin partit socialista volen, per a quina Espanya”.

Recolza un Ple extraordinari a Corts per tractar l’amnistia

Pel que fa a la petició de VOX per celebrar un Ple extraordinari a Corts Valencianes ja ha anunciat que se celebrarà. “Hem de parlar del que està passant a Espanya i, per tant, ho recolzarem”.

Últimes notícies

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.