Puigdemont adverteix Sánchez que l’estabilitat del Govern ‘s’haurà de guanyar acord a acord’

A les 14 hores tocades d’este dijous 9 de novembre ha comparegut Carles Puigdemont a Brussel·les per donar comptes de l’acord aconseguit la nit passada amb el PSOE i que permetrà investir Pedro Sánchez com a president del Govern durant quatre anys més. Un acord amb què ha llançat un avís a navegants, el líder de Junts per Catalunya: “L’estabilitat del Govern s’haurà de guanyar acord a acord”. I que el president de la Generalitat Carlos Mazón ha vaticinat com que “té la pinta que acaba este règim constitucional”.

El pròfug independentista ha reconegut que els acords aconseguits per formar Govern han requerit dos mesos de treball “sense descans” perquè ja no val “a canvi de res”. “Entrem en una etapa inèdita que cal saber explotar”, Ha afegit.

L’acord aconseguit inclou l’amnistia per als implicats en el Procés i també inclouria casos de llei, amb els quals s’admet pressió judicial amb finalitats polítiques a dirigents independentistes.

El president Carlos Mazón ha lamentat l’acord aconseguit entre el PSOE i JuntsxCat i qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez que suposa «no cuidar una herència» dels que «van portar la Constitució i que van entendre una Espanya d’autonomies, però en règim d’igualtat», cosa que augura que acaba amb el pacte de govern. “Té la pinta que s’acabarà, que acaba este règim constitucional, este règim d’igualtat, este règim d’Estat de Dret, este règim de convivència”.

Assenyala, però, que seguiran eixint al carrer per “per reivindicar la Constitució per reivindicar l’Espanya de les autonomies”. Maó qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez. “La legitimitat la donen les urnes, però la legitimitat moral, quina legitimitat té qui fa el contrari del que ha dit que faria?” Així mateix l’anima a reflexionar i també als “afiliats al Partit Socialista i als votants del Partit Socialista. Que facen una reflexió sobre quin partit socialista volen, per a quina Espanya”.

Recolza un Ple extraordinari a Corts per tractar l’amnistia

Pel que fa a la petició de VOX per celebrar un Ple extraordinari a Corts Valencianes ja ha anunciat que se celebrarà. “Hem de parlar del que està passant a Espanya i, per tant, ho recolzarem”.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU