Puigdemont adverteix Sánchez que l’estabilitat del Govern ‘s’haurà de guanyar acord a acord’

A les 14 hores tocades d’este dijous 9 de novembre ha comparegut Carles Puigdemont a Brussel·les per donar comptes de l’acord aconseguit la nit passada amb el PSOE i que permetrà investir Pedro Sánchez com a president del Govern durant quatre anys més. Un acord amb què ha llançat un avís a navegants, el líder de Junts per Catalunya: “L’estabilitat del Govern s’haurà de guanyar acord a acord”. I que el president de la Generalitat Carlos Mazón ha vaticinat com que “té la pinta que acaba este règim constitucional”.

El pròfug independentista ha reconegut que els acords aconseguits per formar Govern han requerit dos mesos de treball “sense descans” perquè ja no val “a canvi de res”. “Entrem en una etapa inèdita que cal saber explotar”, Ha afegit.

L’acord aconseguit inclou l’amnistia per als implicats en el Procés i també inclouria casos de llei, amb els quals s’admet pressió judicial amb finalitats polítiques a dirigents independentistes.

El president Carlos Mazón ha lamentat l’acord aconseguit entre el PSOE i JuntsxCat i qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez que suposa «no cuidar una herència» dels que «van portar la Constitució i que van entendre una Espanya d’autonomies, però en règim d’igualtat», cosa que augura que acaba amb el pacte de govern. “Té la pinta que s’acabarà, que acaba este règim constitucional, este règim d’igualtat, este règim d’Estat de Dret, este règim de convivència”.

Assenyala, però, que seguiran eixint al carrer per “per reivindicar la Constitució per reivindicar l’Espanya de les autonomies”. Maó qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez. “La legitimitat la donen les urnes, però la legitimitat moral, quina legitimitat té qui fa el contrari del que ha dit que faria?” Així mateix l’anima a reflexionar i també als “afiliats al Partit Socialista i als votants del Partit Socialista. Que facen una reflexió sobre quin partit socialista volen, per a quina Espanya”.

Recolza un Ple extraordinari a Corts per tractar l’amnistia

Pel que fa a la petició de VOX per celebrar un Ple extraordinari a Corts Valencianes ja ha anunciat que se celebrarà. “Hem de parlar del que està passant a Espanya i, per tant, ho recolzarem”.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.