Puigdemont adverteix Sánchez que l’estabilitat del Govern ‘s’haurà de guanyar acord a acord’

A les 14 hores tocades d’este dijous 9 de novembre ha comparegut Carles Puigdemont a Brussel·les per donar comptes de l’acord aconseguit la nit passada amb el PSOE i que permetrà investir Pedro Sánchez com a president del Govern durant quatre anys més. Un acord amb què ha llançat un avís a navegants, el líder de Junts per Catalunya: “L’estabilitat del Govern s’haurà de guanyar acord a acord”. I que el president de la Generalitat Carlos Mazón ha vaticinat com que “té la pinta que acaba este règim constitucional”.

El pròfug independentista ha reconegut que els acords aconseguits per formar Govern han requerit dos mesos de treball “sense descans” perquè ja no val “a canvi de res”. “Entrem en una etapa inèdita que cal saber explotar”, Ha afegit.

L’acord aconseguit inclou l’amnistia per als implicats en el Procés i també inclouria casos de llei, amb els quals s’admet pressió judicial amb finalitats polítiques a dirigents independentistes.

El president Carlos Mazón ha lamentat l’acord aconseguit entre el PSOE i JuntsxCat i qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez que suposa «no cuidar una herència» dels que «van portar la Constitució i que van entendre una Espanya d’autonomies, però en règim d’igualtat», cosa que augura que acaba amb el pacte de govern. “Té la pinta que s’acabarà, que acaba este règim constitucional, este règim d’igualtat, este règim d’Estat de Dret, este règim de convivència”.

Assenyala, però, que seguiran eixint al carrer per “per reivindicar la Constitució per reivindicar l’Espanya de les autonomies”. Maó qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez. “La legitimitat la donen les urnes, però la legitimitat moral, quina legitimitat té qui fa el contrari del que ha dit que faria?” Així mateix l’anima a reflexionar i també als “afiliats al Partit Socialista i als votants del Partit Socialista. Que facen una reflexió sobre quin partit socialista volen, per a quina Espanya”.

Recolza un Ple extraordinari a Corts per tractar l’amnistia

Pel que fa a la petició de VOX per celebrar un Ple extraordinari a Corts Valencianes ja ha anunciat que se celebrarà. “Hem de parlar del que està passant a Espanya i, per tant, ho recolzarem”.

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU