Puigdemont adverteix Sánchez que l’estabilitat del Govern ‘s’haurà de guanyar acord a acord’

A les 14 hores tocades d’este dijous 9 de novembre ha comparegut Carles Puigdemont a Brussel·les per donar comptes de l’acord aconseguit la nit passada amb el PSOE i que permetrà investir Pedro Sánchez com a president del Govern durant quatre anys més. Un acord amb què ha llançat un avís a navegants, el líder de Junts per Catalunya: “L’estabilitat del Govern s’haurà de guanyar acord a acord”. I que el president de la Generalitat Carlos Mazón ha vaticinat com que “té la pinta que acaba este règim constitucional”.

El pròfug independentista ha reconegut que els acords aconseguits per formar Govern han requerit dos mesos de treball “sense descans” perquè ja no val “a canvi de res”. “Entrem en una etapa inèdita que cal saber explotar”, Ha afegit.

L’acord aconseguit inclou l’amnistia per als implicats en el Procés i també inclouria casos de llei, amb els quals s’admet pressió judicial amb finalitats polítiques a dirigents independentistes.

El president Carlos Mazón ha lamentat l’acord aconseguit entre el PSOE i JuntsxCat i qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez que suposa “no cuidar una herència” dels que “van portar la Constitució i que van entendre una Espanya d’autonomies, però en règim d’igualtat”, cosa que augura que acaba amb el pacte de govern. “Té la pinta que s’acabarà, que acaba este règim constitucional, este règim d’igualtat, este règim d’Estat de Dret, este règim de convivència”.

Assenyala, però, que seguiran eixint al carrer per “per reivindicar la Constitució per reivindicar l’Espanya de les autonomies”. Maó qüestiona la legitimitat moral de Pedro Sánchez. “La legitimitat la donen les urnes, però la legitimitat moral, quina legitimitat té qui fa el contrari del que ha dit que faria?” Així mateix l’anima a reflexionar i també als “afiliats al Partit Socialista i als votants del Partit Socialista. Que facen una reflexió sobre quin partit socialista volen, per a quina Espanya”.

Recolza un Ple extraordinari a Corts per tractar l’amnistia

Pel que fa a la petició de VOX per celebrar un Ple extraordinari a Corts Valencianes ja ha anunciat que se celebrarà. “Hem de parlar del que està passant a Espanya i, per tant, ho recolzarem”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.