Rafa Nadal posa fi a una carrera de llegenda i com un dels millors de la història del tennis

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Rafa Nadal va posar este dimarts fi a la seua extensa i exitosa carrera esportiva, amb l’etiqueta de ser un dels millors de la història d’este esport, on ho va guanyar quasi tot, sobretot un total de 22 ‘Grand Eslams’, 14 d’ells a Roland Garros.

El balear, de 38 anys, no va poder complir el somni de retirar-se amb un somriure i ho va fer amb la tristesa que va acompanyar a l’eliminació d’Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis que acull Màlaga fins a diumenge que ve. Havia triat este esdeveniment i una de les seues competicions fetitxe per a posar fi a la seua aventura en el tennis, marcada en els últims anys pels problemes físics que li van assotar en altres ocasions, amb una derrota clau, la segona de la seua carrera i després de 29 victòries consecutives, en el primer punt davant del neerlandès Botic van de Zandschulp (6-4, 6-4), que ja no va poder remuntar l’equip d’un David Ferrer que havia confiat en ell i en la seua aura.

“Em retire del tennis professional. Han sigut dos anys difícils estos dos últims en els quals no he sigut capaç de jugar sense limitacions. És una decisió difícil i que m’ha portat temps prendre-la, però en esta vida tot té un principi i un final, i és el moment adequat per a posar punt i final a una carrera llarga i molt més exitosa del que mai haguera pogut imaginar”, assenyalava Nadal el passat 10 d’octubre en un vídeo compartit en les seues xarxes socials, on confirmava que ho faria a casa i una Copa Davis on havia sigut clau per a cinc de les sis ‘Ensaladeras’ d’Espanya.

El tennista de Manacor va posar el punt i final a una carrera repleta d’èxits i que va iniciar des de molt ràpid, amb apenes 17 anys, moment en el qual va començar a llaurar un palmarès que li situa com segurament un dels millors de la història d’este esport, on va ser protagonista d’una dels seus millors eres junt, principalment, al suís Roger Federer i el serbi Novak Djokovic, amb els quals va formar un ‘Big 3’ d’alta volada.

El seu camí, marcat també pels problemes físics, amb una greu lesió de genoll el 2012, o l’última patida durant l’Obert d’Austràlia del 2023, de la qual li va costar recuperar-se i que li va tenir sense jugar fins a principis del 2024. Malgrat tornar, apenes va poder jugar en esta temporada i dels ‘grans’ només va jugar en Roland Garros, on va caure en primera ronda davant de l’alemany Alexander Zverev.

El seu últim torneig abans d’acudir al Palau d’Esports José María Martín Carpena va ser el de Paris 2024, on va ser eliminat també en segon partit per Novak Djokovic i on tampoc va poder avançar a la baralla per les medalles junt amb Carlos Alcaraz, el seu millor hereu, en el quadre de dobles.

El tennista espanyol tenia previst jugar al setembre la Copa Laver, però va renunciar finalment i va ser convocat per David Ferrer per a competir amb Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis on va irrompre fa 20 anys donant el punt clau davant de la República Txeca amb tan sols 17 anys, per a després ser clau per a conquistar el títol a Sevilla i començar a llaurar un espectacular palmarès que li col·loca per a molts com el millor esportista espanyol de la història.

Nadal deixa el tennis amb un total de 22 ‘grans’, el segon que més en la història a nivell masculí, només superat pels 24 de Novak Djokovic. En total, és el cinquè, ja que a més del serbi, l’australiana Margaret Court, també amb 24, i la nord-americana Serena Williams, amb 23, li superen, mentre que l’alemanya Steffi Graf té igualment 22.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.