21.5 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Rafa Nadal posa fi a una carrera de llegenda i com un dels millors de la història del tennis

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Rafa Nadal va posar este dimarts fi a la seua extensa i exitosa carrera esportiva, amb l’etiqueta de ser un dels millors de la història d’este esport, on ho va guanyar quasi tot, sobretot un total de 22 ‘Grand Eslams’, 14 d’ells a Roland Garros.

El balear, de 38 anys, no va poder complir el somni de retirar-se amb un somriure i ho va fer amb la tristesa que va acompanyar a l’eliminació d’Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis que acull Màlaga fins a diumenge que ve. Havia triat este esdeveniment i una de les seues competicions fetitxe per a posar fi a la seua aventura en el tennis, marcada en els últims anys pels problemes físics que li van assotar en altres ocasions, amb una derrota clau, la segona de la seua carrera i després de 29 victòries consecutives, en el primer punt davant del neerlandès Botic van de Zandschulp (6-4, 6-4), que ja no va poder remuntar l’equip d’un David Ferrer que havia confiat en ell i en la seua aura.

“Em retire del tennis professional. Han sigut dos anys difícils estos dos últims en els quals no he sigut capaç de jugar sense limitacions. És una decisió difícil i que m’ha portat temps prendre-la, però en esta vida tot té un principi i un final, i és el moment adequat per a posar punt i final a una carrera llarga i molt més exitosa del que mai haguera pogut imaginar”, assenyalava Nadal el passat 10 d’octubre en un vídeo compartit en les seues xarxes socials, on confirmava que ho faria a casa i una Copa Davis on havia sigut clau per a cinc de les sis ‘Ensaladeras’ d’Espanya.

El tennista de Manacor va posar el punt i final a una carrera repleta d’èxits i que va iniciar des de molt ràpid, amb apenes 17 anys, moment en el qual va començar a llaurar un palmarès que li situa com segurament un dels millors de la història d’este esport, on va ser protagonista d’una dels seus millors eres junt, principalment, al suís Roger Federer i el serbi Novak Djokovic, amb els quals va formar un ‘Big 3’ d’alta volada.

El seu camí, marcat també pels problemes físics, amb una greu lesió de genoll el 2012, o l’última patida durant l’Obert d’Austràlia del 2023, de la qual li va costar recuperar-se i que li va tenir sense jugar fins a principis del 2024. Malgrat tornar, apenes va poder jugar en esta temporada i dels ‘grans’ només va jugar en Roland Garros, on va caure en primera ronda davant de l’alemany Alexander Zverev.

El seu últim torneig abans d’acudir al Palau d’Esports José María Martín Carpena va ser el de Paris 2024, on va ser eliminat també en segon partit per Novak Djokovic i on tampoc va poder avançar a la baralla per les medalles junt amb Carlos Alcaraz, el seu millor hereu, en el quadre de dobles.

El tennista espanyol tenia previst jugar al setembre la Copa Laver, però va renunciar finalment i va ser convocat per David Ferrer per a competir amb Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis on va irrompre fa 20 anys donant el punt clau davant de la República Txeca amb tan sols 17 anys, per a després ser clau per a conquistar el títol a Sevilla i començar a llaurar un espectacular palmarès que li col·loca per a molts com el millor esportista espanyol de la història.

Nadal deixa el tennis amb un total de 22 ‘grans’, el segon que més en la història a nivell masculí, només superat pels 24 de Novak Djokovic. En total, és el cinquè, ja que a més del serbi, l’australiana Margaret Court, també amb 24, i la nord-americana Serena Williams, amb 23, li superen, mentre que l’alemanya Steffi Graf té igualment 22.

Últimes notícies

El València visita al Lleida amb la confiança tocada i l’avís del seu triomf davant el Barça

El València Basket visita al Hiopos Lleida després de dos derrotes europees seguides i amb la lliçó de l'inesperat triomf ilerdenc en la pista del Barça molt present.

Corberán demana un pas avant al València abans de visitar a l’Alabés

El tècnic del València reclama compromís col·lectiu després de dos resultats decebedors i subratlla la necessitat de competir i saber patir en Mendizorroza.

Sarabia busca prolongar la ratxa a casa de l’Elx davant un Athletic rearmat

Eder Sarabia vol sostindre el bon moment de l'Elx en el Martínez Valero en un dol especial per a ell davant l'Athletic. El conjunt bilbaí arriba després de tallar la seua mala ratxa i recuperar efectius.

Morant proposa blindar servicis públics en zones despoblades i recuperar el Fons contra el Despoblament

Morant planteja una llei per a garantir servicis essencials en municipis en risc de despoblació i recuperar el Fons contra el Despoblament, amb més governança.

El Consell xifra en 67,46 milions l’estalvi per deduccions de salut i esport en la renda de 2024

Les deduccions autonòmiques per gastos de salut i pràctica esportiva han suposat 67,46 milions d'estalvi en la renda de 2024, un 50% més que l'any anterior. El Consell defén la seua política fiscal per a rendes mitjanes i avança noves deduccions vinculades a la música.

Un intent de robatori acaba en xapes amb la cara del lladre que s’esgoten en hores

Una botiga de Benimaclet va convertir un intent de robatori en una sèrie de xapes amb la cara desdibuixada del merodeador. El producte a 1 euro es va esgotar en hores i ja frega el mig miler de vendes.

Un estudi atribuïx els primers desbordaments a Paiporta a L’Horteta i Gallego

La investigació del IIAMA-UPV reconstruïx la dana del 29 d'octubre de 2024 i conclou que els desbordes inicials no van procedir de la Rambla de Poio. La resposta sobtada de les conques de L'Horta Sud i la distribució de la pluja expliquen la seqüència de l'episodi.

Massanassa necessitarà entre 3 i 4 anys per a recuperar el nivell previ al 28-O després de la DANA

L'alcalde situa la recuperació completa entre 3 i 4 anys després de la DANA del 29 d'octubre. Demana agilitat en les ajudes i obres hidràuliques aigües amunt per a reduir el risc.