Rafa Nadal posa fi a una carrera de llegenda i com un dels millors de la història del tennis

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Rafa Nadal va posar este dimarts fi a la seua extensa i exitosa carrera esportiva, amb l’etiqueta de ser un dels millors de la història d’este esport, on ho va guanyar quasi tot, sobretot un total de 22 ‘Grand Eslams’, 14 d’ells a Roland Garros.

El balear, de 38 anys, no va poder complir el somni de retirar-se amb un somriure i ho va fer amb la tristesa que va acompanyar a l’eliminació d’Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis que acull Màlaga fins a diumenge que ve. Havia triat este esdeveniment i una de les seues competicions fetitxe per a posar fi a la seua aventura en el tennis, marcada en els últims anys pels problemes físics que li van assotar en altres ocasions, amb una derrota clau, la segona de la seua carrera i després de 29 victòries consecutives, en el primer punt davant del neerlandès Botic van de Zandschulp (6-4, 6-4), que ja no va poder remuntar l’equip d’un David Ferrer que havia confiat en ell i en la seua aura.

«Em retire del tennis professional. Han sigut dos anys difícils estos dos últims en els quals no he sigut capaç de jugar sense limitacions. És una decisió difícil i que m’ha portat temps prendre-la, però en esta vida tot té un principi i un final, i és el moment adequat per a posar punt i final a una carrera llarga i molt més exitosa del que mai haguera pogut imaginar», assenyalava Nadal el passat 10 d’octubre en un vídeo compartit en les seues xarxes socials, on confirmava que ho faria a casa i una Copa Davis on havia sigut clau per a cinc de les sis ‘Ensaladeras’ d’Espanya.

El tennista de Manacor va posar el punt i final a una carrera repleta d’èxits i que va iniciar des de molt ràpid, amb apenes 17 anys, moment en el qual va començar a llaurar un palmarès que li situa com segurament un dels millors de la història d’este esport, on va ser protagonista d’una dels seus millors eres junt, principalment, al suís Roger Federer i el serbi Novak Djokovic, amb els quals va formar un ‘Big 3’ d’alta volada.

El seu camí, marcat també pels problemes físics, amb una greu lesió de genoll el 2012, o l’última patida durant l’Obert d’Austràlia del 2023, de la qual li va costar recuperar-se i que li va tenir sense jugar fins a principis del 2024. Malgrat tornar, apenes va poder jugar en esta temporada i dels ‘grans’ només va jugar en Roland Garros, on va caure en primera ronda davant de l’alemany Alexander Zverev.

El seu últim torneig abans d’acudir al Palau d’Esports José María Martín Carpena va ser el de Paris 2024, on va ser eliminat també en segon partit per Novak Djokovic i on tampoc va poder avançar a la baralla per les medalles junt amb Carlos Alcaraz, el seu millor hereu, en el quadre de dobles.

El tennista espanyol tenia previst jugar al setembre la Copa Laver, però va renunciar finalment i va ser convocat per David Ferrer per a competir amb Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis on va irrompre fa 20 anys donant el punt clau davant de la República Txeca amb tan sols 17 anys, per a després ser clau per a conquistar el títol a Sevilla i començar a llaurar un espectacular palmarès que li col·loca per a molts com el millor esportista espanyol de la història.

Nadal deixa el tennis amb un total de 22 ‘grans’, el segon que més en la història a nivell masculí, només superat pels 24 de Novak Djokovic. En total, és el cinquè, ja que a més del serbi, l’australiana Margaret Court, també amb 24, i la nord-americana Serena Williams, amb 23, li superen, mentre que l’alemanya Steffi Graf té igualment 22.

Últimes notícies

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.