Rafa Nadal posa fi a una carrera de llegenda i com un dels millors de la història del tennis

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Rafa Nadal va posar este dimarts fi a la seua extensa i exitosa carrera esportiva, amb l’etiqueta de ser un dels millors de la història d’este esport, on ho va guanyar quasi tot, sobretot un total de 22 ‘Grand Eslams’, 14 d’ells a Roland Garros.

El balear, de 38 anys, no va poder complir el somni de retirar-se amb un somriure i ho va fer amb la tristesa que va acompanyar a l’eliminació d’Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis que acull Màlaga fins a diumenge que ve. Havia triat este esdeveniment i una de les seues competicions fetitxe per a posar fi a la seua aventura en el tennis, marcada en els últims anys pels problemes físics que li van assotar en altres ocasions, amb una derrota clau, la segona de la seua carrera i després de 29 victòries consecutives, en el primer punt davant del neerlandès Botic van de Zandschulp (6-4, 6-4), que ja no va poder remuntar l’equip d’un David Ferrer que havia confiat en ell i en la seua aura.

“Em retire del tennis professional. Han sigut dos anys difícils estos dos últims en els quals no he sigut capaç de jugar sense limitacions. És una decisió difícil i que m’ha portat temps prendre-la, però en esta vida tot té un principi i un final, i és el moment adequat per a posar punt i final a una carrera llarga i molt més exitosa del que mai haguera pogut imaginar”, assenyalava Nadal el passat 10 d’octubre en un vídeo compartit en les seues xarxes socials, on confirmava que ho faria a casa i una Copa Davis on havia sigut clau per a cinc de les sis ‘Ensaladeras’ d’Espanya.

El tennista de Manacor va posar el punt i final a una carrera repleta d’èxits i que va iniciar des de molt ràpid, amb apenes 17 anys, moment en el qual va començar a llaurar un palmarès que li situa com segurament un dels millors de la història d’este esport, on va ser protagonista d’una dels seus millors eres junt, principalment, al suís Roger Federer i el serbi Novak Djokovic, amb els quals va formar un ‘Big 3’ d’alta volada.

El seu camí, marcat també pels problemes físics, amb una greu lesió de genoll el 2012, o l’última patida durant l’Obert d’Austràlia del 2023, de la qual li va costar recuperar-se i que li va tenir sense jugar fins a principis del 2024. Malgrat tornar, apenes va poder jugar en esta temporada i dels ‘grans’ només va jugar en Roland Garros, on va caure en primera ronda davant de l’alemany Alexander Zverev.

El seu últim torneig abans d’acudir al Palau d’Esports José María Martín Carpena va ser el de Paris 2024, on va ser eliminat també en segon partit per Novak Djokovic i on tampoc va poder avançar a la baralla per les medalles junt amb Carlos Alcaraz, el seu millor hereu, en el quadre de dobles.

El tennista espanyol tenia previst jugar al setembre la Copa Laver, però va renunciar finalment i va ser convocat per David Ferrer per a competir amb Espanya en la ‘Final a 8’ de la Copa Davis on va irrompre fa 20 anys donant el punt clau davant de la República Txeca amb tan sols 17 anys, per a després ser clau per a conquistar el títol a Sevilla i començar a llaurar un espectacular palmarès que li col·loca per a molts com el millor esportista espanyol de la història.

Nadal deixa el tennis amb un total de 22 ‘grans’, el segon que més en la història a nivell masculí, només superat pels 24 de Novak Djokovic. En total, és el cinquè, ja que a més del serbi, l’australiana Margaret Court, també amb 24, i la nord-americana Serena Williams, amb 23, li superen, mentre que l’alemanya Steffi Graf té igualment 22.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.