15.8 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Recomanacions per tenir una bona digestió als dinars nadalencs

Arriba el Nadal i les celebracions, els dinars copiosos, el consum excessiu de dolços i greixos que poden alterar la nostra salut digestiva. Segons la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu, es calcula que el 30% dels espanyols pateixen acidesa estomacal regularment, com a mínim una vegada a la setmana.

Durant el Nadal, la xifra es pot incrementar i impedir que gaudim plenament d’aquestes dates festives.

Algunes de les característiques de l’ardor d’estómac són sensació de cremor al pit, sabor amarg a la gola, dificultats per empassar i ardor en inclinar-se, ficar-se al llit o menjar.

Per ajudar-te a combatre els símptomes de l’acidesa durant aquesta època tan especial, Aquilea, la marca especialista en salut natural d’Uriach, et porta una sèrie de consells per cuidar la teua salut digestiva mentre gaudeixes de les celebracions nadalenques.

Menja a poc a poc i mastega amb calma. Segons un estudi de l’Associació de Cardiologia dels Estats Units, ingerir aliments molt ràpid impedeix que el nostre cervell reconega els senyals de sacietat, fet que comporta alimentar-nos en excés i, si es fa de manera continuada, augmenta el risc de síndrome metabòlica. Menjar a poc a poc, per contra, optimitza la sensació de sacietat i facilita la digestió.

Hidrata’t adequadament. Intenta disminuir el consum de refrescos ensucrats amb gas i begudes estimulants que poden produir molèsties digestives. A més, cal evitar ingerir aliments massa freds o calents, ja que promouen la irritació de la mucosa gàstrica. Per mantenir-te hidratat, et recomanem beure aigua i/o infusions al llarg del dia.

Escull preparacions més saludables. Els greixos són de difícil digestió i alenteixen el procés digestiu. Per aquesta raó, és aconsellable cuinar els aliments a la planxa, al forn o bullits, cosa que evita afegir calories en excés i, a més, permet conservar el sabor i nutrients dels aliments.

Inclou fruites i verdures als teus menús nadalencs. No abandones del tot els hàbits saludables durant aquests dies i inclou verdures i fruites. Són aliments essencials en la dieta habitual i el manteniment d’una ingesta mínima és bàsica per assegurar l’aportació adequada d’aigua i de nutrients diferents.

Compte amb els sucres, ja que augmenten la producció de gasos. Els dolços nadalencs formen part de la nostra cultura i tradició, però cal no oblidar que tenen una elevada càrrega calòrica, i que intensifiquen la producció de gas intestinal. Per tot això, es recomana evitar els sucres processats en la mesura del possible.

Realitza exercici físic de manera regular. Mantenir una vida activa és la millor manera d’assegurar un bon funcionament del nostre procés digestiu. Si nosaltres ens movem, el nostre aparell digestiu es mou i funciona bé. Per tant, durant el Nadal no abandones les teues rutines i reserva una estona per caminar o fer exercici moderat. Per exemple, fer una passejada després del menjar serà una bona forma de millorar la nostra digestió.

Si sents molèsties, un antiàcid pot ajudar-te. Si després d’un àpat copiós apareixen molèsties, opta per prendre alguna de les diferents solucions que ens poden ajudar a millorar la digestió, reduir l’acidesa o evitar el reflux.

Prova infusions com el te de menta i la camamilla, que tenen propietats analgèsiques i digestives; el te de gingebre, ja que alleuja la sensació d’acidesa i cremor d’estómac, o si tens àloe vera a casa, et recomanem fer un suc amb la polpa de la planta, ja que té efectes antiinflamatoris i calmants.

Aquests consells poden ajudar a millorar les digestions, especialment durant les celebracions nadalenques, però en qualsevol cas, si les molèsties perduren malgrat que aquestes mesures higienicodietètiques es recomana acudir a un metge especialista.

Últimes notícies

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.

La Diputació de València presenta ‘La teua fas gran el nostre Nadal’ per a la seua campanya de Nadal

La corporació ha presentat la campanya nadalenca amb el lema 'El teu fas gran el nostre Nadal'. La programació inclourà la 'Vila del Nadal', concerts, tallers, circ i una exposició de pesebres.

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a 900 agents per la seua ajuda en la DANA

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a més de 900 agents per la seua labor durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. La cerimònia ha reunit un miler de persones i ha posat en valor la coordinació entre administracions i cossos de seguretat.