15.1 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

El reconeixement facial s’imposa en els repartidors d’hostaleria de Benidorm

L’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de Benidorm (ABRECA) se suma al carro de les noves tecnologies per a facilitar el dia a dia d’hostalers i clients. Un dels projectes que estan desenvolupant es troba en fase pilot i pretén agilitar el repartiment de mercaderies emprant intel·ligència artificial. La idea és repartir en horari nocturn les mercaderies que no generen sorolls per a evitar congestió de trànsit diürna però també que l’hostaler es trobe la comanda sol·licitada en la cambra o magatzem a primera hora i sense haver de parar el seu servei.

Per a això, els establiments hauran d’instal·lar una càmera amb un programari de reconeixement facial que obrirà automàticament al repartidor. Per a desenvolupar aquest projecte s’ha signat un acord amb el majorista Makro i amb altres proveïdors. Una idea en la qual tant transportistes com hostalers agiliten temps però que a més descongestiona el trànsit, afirma el gerent d’ABRECA, Diego Salinas.

Salinas assenyala que Benidorm reuneix «la major concentració de bars per metre quadrat amb la qual cosa ho fa un banc de proves estupend per a provar qualsevol iniciativa». Així, iniciaran en breu una espècie de ‘Room Service’ per al repartiment de menjars als allotjaments turístics. La idea és que la pròpia ABRECA cree la seua pròpia agència de repartiment, «tipus Glovo però potenciant les marques dels associats. A través de l’associació gestionem els repartiments i les reserves», que es podran demanar en la web de cada restaurant. De fet, ja compten amb una iniciativa similar pensada com a solució en temporada baixa amb jappi.es, a través d’un conveni amb APTUR, l’Associació d’Empreses d’Apartaments Turístics.

Al costat de la innovació i el seu treball per a la transformació digital del sector, ABRECA s’ha marcat un altre eix de creixement, que és visibilitzar la qualitat de l’hostaleria benidormí a nivell nacional i internacional a través de canals digitals. Amb aquest objectiu estan augmentant l’empremta digital de la restauració local en totes les xarxes socials i en Google. «El que volem és que la gent seleccione Benidorm respecte a altres destins solament veient les fotos dels plats dels nostres associats».

Per a aconseguir-ho «en les xarxes socials d’ABRECA estem donant visibilitat als associats i estem donant moltíssim valor als perfils dels associats en Google per a augmentar la percepció de qualitat de la restauració». La meta és donar conéixer aqueixa gran qualitat i en paral·lel, «volem que el CDT invertisca en qualitat i porte ací a les figures de l’hostaleria o el grau superior o els cursos més avançats de la Comunitat».

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.