6.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

El reconeixement facial s’imposa en els repartidors d’hostaleria de Benidorm

L’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de Benidorm (ABRECA) se suma al carro de les noves tecnologies per a facilitar el dia a dia d’hostalers i clients. Un dels projectes que estan desenvolupant es troba en fase pilot i pretén agilitar el repartiment de mercaderies emprant intel·ligència artificial. La idea és repartir en horari nocturn les mercaderies que no generen sorolls per a evitar congestió de trànsit diürna però també que l’hostaler es trobe la comanda sol·licitada en la cambra o magatzem a primera hora i sense haver de parar el seu servei.

Per a això, els establiments hauran d’instal·lar una càmera amb un programari de reconeixement facial que obrirà automàticament al repartidor. Per a desenvolupar aquest projecte s’ha signat un acord amb el majorista Makro i amb altres proveïdors. Una idea en la qual tant transportistes com hostalers agiliten temps però que a més descongestiona el trànsit, afirma el gerent d’ABRECA, Diego Salinas.

Salinas assenyala que Benidorm reuneix «la major concentració de bars per metre quadrat amb la qual cosa ho fa un banc de proves estupend per a provar qualsevol iniciativa». Així, iniciaran en breu una espècie de ‘Room Service’ per al repartiment de menjars als allotjaments turístics. La idea és que la pròpia ABRECA cree la seua pròpia agència de repartiment, «tipus Glovo però potenciant les marques dels associats. A través de l’associació gestionem els repartiments i les reserves», que es podran demanar en la web de cada restaurant. De fet, ja compten amb una iniciativa similar pensada com a solució en temporada baixa amb jappi.es, a través d’un conveni amb APTUR, l’Associació d’Empreses d’Apartaments Turístics.

Al costat de la innovació i el seu treball per a la transformació digital del sector, ABRECA s’ha marcat un altre eix de creixement, que és visibilitzar la qualitat de l’hostaleria benidormí a nivell nacional i internacional a través de canals digitals. Amb aquest objectiu estan augmentant l’empremta digital de la restauració local en totes les xarxes socials i en Google. «El que volem és que la gent seleccione Benidorm respecte a altres destins solament veient les fotos dels plats dels nostres associats».

Per a aconseguir-ho «en les xarxes socials d’ABRECA estem donant visibilitat als associats i estem donant moltíssim valor als perfils dels associats en Google per a augmentar la percepció de qualitat de la restauració». La meta és donar conéixer aqueixa gran qualitat i en paral·lel, «volem que el CDT invertisca en qualitat i porte ací a les figures de l’hostaleria o el grau superior o els cursos més avançats de la Comunitat».

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.