Regne Unit detecta el primer cas de la nova variant de la mpox

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

Les autoritats sanitàries del Regne Unit han detectat un primer cas de la nova variant de la mpox –l’antiga verola del mico–, en un pacient que havia tornat d’un viatge a Àfrica i que ja va començar a mostrar símptomes en sòl britànic, tot i que han matisat que el risc per al conjunt de la població “continua sent baix”.

L’Agència de Seguretat Sanitària no ha donat detalls del pacient per raons de privadesa, més enllà de dir que es tracta d’un cas detectat a Londres i d’haver-lo remés a una unitat hospitalària de malalties infeccioses. Les autoritats estan supervisant els seus contactes estrets per a descartar un possible brot.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va declarar a mitjans d’agost l’emergència internacional per esta nova variant, que es concentra principalment a República Democràtica del Congo i a altres països africans. A Europa, ja han confirmat casos Suècia, Alemanya i el Regne Unit.

Últimes notícies

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.