10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

La Generalitat invertix 6,5 milions per a rehabilitar 40 àrees industrials afectades per les riuades

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que el Consell, a través d’Ivace+i, “ha invertit 6,5 milions d’euros per a condicionar 40 àrees industrials afectades per les riuades” i ha asseverat que “les tasques de neteja i rehabilitació ja estan finalitzades al 100%”.

El cap de l’Executiu valencià ha remarcat l’esforç de la Generalitat per  “recuperar l’activitat empresarial en el menor temps possible” i ha assegurat que amb aquesta iniciativa el Consell “està al costat dels municipis per a donar-los suport i ajudar-los en la recuperació dels espais empresarials que són clau per a l’economia local i de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha posat en valor la “immediatesa” de la Generalitat que va ampliar el contracte d’emergència inicial per a la neteja dels espais empresarials d’un milió d’euros als 6,5 milions actuals “per a condicionar com més prompte millor aquests espais”.

Així, s’han augmentat els efectius, vehicles, maquinària i operaris necessaris per a ajustar les actuacions a la situació i donar resposta a les necessitats de les àrees industrials.

Així mateix, ha apuntat que “facilitem a les empreses un entorn i unes condicions propícies per a l’accés als centres de treball”, al mateix temps que puguen recuperar “la normalitat productiva, logística i de servei fonamental per a avançar en la reconstrucció de les zones damnificades i l’ús de milers de famílies”.

En aquest sentit, ha recordat que “s’han habilitat diferents serveis de transport mitjançant autobusos gratuïts per a persones treballadores en àrees industrials afectades i s’han contractat agents de proximitat industrial”.

Condicionament àrees industrials

Les actuacions de condicionament han consistit, en una primera fase, en la retirada d’enderrocs, voluminosos, vehicles, llot i fang mitjançant camions banyera, retroexcavadores i porta cotxes. Posteriorment, les operacions s’han centrat en la recollida de xicotets estris i aigualeig de carrers i voreres, fins a complir l’objectiu amb una execució del 100%.

En concret, s’ha actuat en 40 àrees industrials afectades de Riba-roja de Túria, Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, la pedania Forn d’Alcedo, Xirivella, Aldaia, Algemesí i Quart de Poblet.

Totes les tasques s’han desenrotllat en coordinació amb els ajuntaments, amb el Consorci Provincial de Bombers de València i amb els agents de proximitat industrial contractats per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Així, s’ha treballat en la neteja de Parc Logístic de València, l’Oliveral, Sector 14, Casanova, Sector 13, Sector 12 i Mes de Baló de Riba-roja, Camí La Marjal, l’Hort de Calafre, Sector 2A, UE 14, UE 15, UE 16 i UE 18 d’Albal, la zona empresarial d’Alfafar i El Bony de Catarroja.

També s’ha habilitat Carrascal Oest, Carrascal Est, Corriol Nord, Corriol Sud, San Francisco i El Polió de Beniparrell, el polígon industrial de Massanassa, La Mina, La Pascualeta i L’Estació de Paiporta, l’àrea industrial de Benetússer, Faitanar, Alqueria de Moret i Alqueria de Raga de Picanya.

Així mateix, el polígon industrial de Sedaví, l’àrea industrial de Forn d’Alcedo, El Coscollar, La Lloma i El Pou d’Aldaia, Cotes, Pepe Miquel, Copal i El Nucli d’Algemesí i Sòl industrial A de Quart de Poblet també compten amb vials i accessos condicionats.

Suport als sectors productius

Mazón ha afirmat que la Generalitat ha posat en marxa un paquet de mesures que contemplen ajudes directes, línies de finançament bonificades, reparacions d’infraestructures danyades o suport a treballadors. Per a Mazón, l’objectiu fonamental d’estes línies és “activar la indústria, restaurar la capacitat productiva de les empreses i donar suport al manteniment de l’ocupació en les zones més damnificades”.

Al respecte, el màxim representant de l’Executiu valencià ha posat en valor la mobilització de més de 200 milions d’euros en ajudes directes per a les empreses, autònoms i treballadors afectats per les inundacions.

Així, ha esmentat el paquet de 100 milions d’euros per a ajudes directes dirigides al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses que hagen patit danys per les inundacions. Aquesta línia destina 50 a empreses industrials, i altres 50 milions d’euros per a empreses comercials, turístiques, de serveis, altres tipus d’activitat i autònoms amb empleats.

Així mateix, ha subratllat la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors de la qual “ja s’han abonat 40 milions d’euros a 13.300 sol·licitants que han rebut una ajuda directa de 3.000 euros”.

També cal afegir els 65 milions d’euros per a bonificar les línies de l’IVG i Afí SGR dirigides a empreses i autònoms, i que permeten activar 350 milions en línies de liquiditat “a cost zero” per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afí SGR.

Finalment, s’ha referit a la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors que es troben en un ERTO de força major a conseqüència de les riuades i que “rebran 360 euros en un pagament únic, automàtic i sense realitzar cap gestió”, ha emfatitzat.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.