La Generalitat invertix 6,5 milions per a rehabilitar 40 àrees industrials afectades per les riuades

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que el Consell, a través d’Ivace+i, “ha invertit 6,5 milions d’euros per a condicionar 40 àrees industrials afectades per les riuades” i ha asseverat que “les tasques de neteja i rehabilitació ja estan finalitzades al 100%”.

El cap de l’Executiu valencià ha remarcat l’esforç de la Generalitat per  “recuperar l’activitat empresarial en el menor temps possible” i ha assegurat que amb aquesta iniciativa el Consell “està al costat dels municipis per a donar-los suport i ajudar-los en la recuperació dels espais empresarials que són clau per a l’economia local i de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha posat en valor la “immediatesa” de la Generalitat que va ampliar el contracte d’emergència inicial per a la neteja dels espais empresarials d’un milió d’euros als 6,5 milions actuals “per a condicionar com més prompte millor aquests espais”.

Així, s’han augmentat els efectius, vehicles, maquinària i operaris necessaris per a ajustar les actuacions a la situació i donar resposta a les necessitats de les àrees industrials.

Així mateix, ha apuntat que “facilitem a les empreses un entorn i unes condicions propícies per a l’accés als centres de treball”, al mateix temps que puguen recuperar “la normalitat productiva, logística i de servei fonamental per a avançar en la reconstrucció de les zones damnificades i l’ús de milers de famílies”.

En aquest sentit, ha recordat que “s’han habilitat diferents serveis de transport mitjançant autobusos gratuïts per a persones treballadores en àrees industrials afectades i s’han contractat agents de proximitat industrial”.

Condicionament àrees industrials

Les actuacions de condicionament han consistit, en una primera fase, en la retirada d’enderrocs, voluminosos, vehicles, llot i fang mitjançant camions banyera, retroexcavadores i porta cotxes. Posteriorment, les operacions s’han centrat en la recollida de xicotets estris i aigualeig de carrers i voreres, fins a complir l’objectiu amb una execució del 100%.

En concret, s’ha actuat en 40 àrees industrials afectades de Riba-roja de Túria, Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, la pedania Forn d’Alcedo, Xirivella, Aldaia, Algemesí i Quart de Poblet.

Totes les tasques s’han desenrotllat en coordinació amb els ajuntaments, amb el Consorci Provincial de Bombers de València i amb els agents de proximitat industrial contractats per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Així, s’ha treballat en la neteja de Parc Logístic de València, l’Oliveral, Sector 14, Casanova, Sector 13, Sector 12 i Mes de Baló de Riba-roja, Camí La Marjal, l’Hort de Calafre, Sector 2A, UE 14, UE 15, UE 16 i UE 18 d’Albal, la zona empresarial d’Alfafar i El Bony de Catarroja.

També s’ha habilitat Carrascal Oest, Carrascal Est, Corriol Nord, Corriol Sud, San Francisco i El Polió de Beniparrell, el polígon industrial de Massanassa, La Mina, La Pascualeta i L’Estació de Paiporta, l’àrea industrial de Benetússer, Faitanar, Alqueria de Moret i Alqueria de Raga de Picanya.

Així mateix, el polígon industrial de Sedaví, l’àrea industrial de Forn d’Alcedo, El Coscollar, La Lloma i El Pou d’Aldaia, Cotes, Pepe Miquel, Copal i El Nucli d’Algemesí i Sòl industrial A de Quart de Poblet també compten amb vials i accessos condicionats.

Suport als sectors productius

Mazón ha afirmat que la Generalitat ha posat en marxa un paquet de mesures que contemplen ajudes directes, línies de finançament bonificades, reparacions d’infraestructures danyades o suport a treballadors. Per a Mazón, l’objectiu fonamental d’estes línies és “activar la indústria, restaurar la capacitat productiva de les empreses i donar suport al manteniment de l’ocupació en les zones més damnificades”.

Al respecte, el màxim representant de l’Executiu valencià ha posat en valor la mobilització de més de 200 milions d’euros en ajudes directes per a les empreses, autònoms i treballadors afectats per les inundacions.

Així, ha esmentat el paquet de 100 milions d’euros per a ajudes directes dirigides al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses que hagen patit danys per les inundacions. Aquesta línia destina 50 a empreses industrials, i altres 50 milions d’euros per a empreses comercials, turístiques, de serveis, altres tipus d’activitat i autònoms amb empleats.

Així mateix, ha subratllat la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors de la qual “ja s’han abonat 40 milions d’euros a 13.300 sol·licitants que han rebut una ajuda directa de 3.000 euros”.

També cal afegir els 65 milions d’euros per a bonificar les línies de l’IVG i Afí SGR dirigides a empreses i autònoms, i que permeten activar 350 milions en línies de liquiditat “a cost zero” per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afí SGR.

Finalment, s’ha referit a la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors que es troben en un ERTO de força major a conseqüència de les riuades i que “rebran 360 euros en un pagament únic, automàtic i sense realitzar cap gestió”, ha emfatitzat.

Últimes notícies

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.