La Generalitat invertix 6,5 milions per a rehabilitar 40 àrees industrials afectades per les riuades

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que el Consell, a través d’Ivace+i, “ha invertit 6,5 milions d’euros per a condicionar 40 àrees industrials afectades per les riuades” i ha asseverat que “les tasques de neteja i rehabilitació ja estan finalitzades al 100%”.

El cap de l’Executiu valencià ha remarcat l’esforç de la Generalitat per  “recuperar l’activitat empresarial en el menor temps possible” i ha assegurat que amb aquesta iniciativa el Consell “està al costat dels municipis per a donar-los suport i ajudar-los en la recuperació dels espais empresarials que són clau per a l’economia local i de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha posat en valor la “immediatesa” de la Generalitat que va ampliar el contracte d’emergència inicial per a la neteja dels espais empresarials d’un milió d’euros als 6,5 milions actuals “per a condicionar com més prompte millor aquests espais”.

Així, s’han augmentat els efectius, vehicles, maquinària i operaris necessaris per a ajustar les actuacions a la situació i donar resposta a les necessitats de les àrees industrials.

Així mateix, ha apuntat que “facilitem a les empreses un entorn i unes condicions propícies per a l’accés als centres de treball”, al mateix temps que puguen recuperar “la normalitat productiva, logística i de servei fonamental per a avançar en la reconstrucció de les zones damnificades i l’ús de milers de famílies”.

En aquest sentit, ha recordat que “s’han habilitat diferents serveis de transport mitjançant autobusos gratuïts per a persones treballadores en àrees industrials afectades i s’han contractat agents de proximitat industrial”.

Condicionament àrees industrials

Les actuacions de condicionament han consistit, en una primera fase, en la retirada d’enderrocs, voluminosos, vehicles, llot i fang mitjançant camions banyera, retroexcavadores i porta cotxes. Posteriorment, les operacions s’han centrat en la recollida de xicotets estris i aigualeig de carrers i voreres, fins a complir l’objectiu amb una execució del 100%.

En concret, s’ha actuat en 40 àrees industrials afectades de Riba-roja de Túria, Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, la pedania Forn d’Alcedo, Xirivella, Aldaia, Algemesí i Quart de Poblet.

Totes les tasques s’han desenrotllat en coordinació amb els ajuntaments, amb el Consorci Provincial de Bombers de València i amb els agents de proximitat industrial contractats per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Així, s’ha treballat en la neteja de Parc Logístic de València, l’Oliveral, Sector 14, Casanova, Sector 13, Sector 12 i Mes de Baló de Riba-roja, Camí La Marjal, l’Hort de Calafre, Sector 2A, UE 14, UE 15, UE 16 i UE 18 d’Albal, la zona empresarial d’Alfafar i El Bony de Catarroja.

També s’ha habilitat Carrascal Oest, Carrascal Est, Corriol Nord, Corriol Sud, San Francisco i El Polió de Beniparrell, el polígon industrial de Massanassa, La Mina, La Pascualeta i L’Estació de Paiporta, l’àrea industrial de Benetússer, Faitanar, Alqueria de Moret i Alqueria de Raga de Picanya.

Així mateix, el polígon industrial de Sedaví, l’àrea industrial de Forn d’Alcedo, El Coscollar, La Lloma i El Pou d’Aldaia, Cotes, Pepe Miquel, Copal i El Nucli d’Algemesí i Sòl industrial A de Quart de Poblet també compten amb vials i accessos condicionats.

Suport als sectors productius

Mazón ha afirmat que la Generalitat ha posat en marxa un paquet de mesures que contemplen ajudes directes, línies de finançament bonificades, reparacions d’infraestructures danyades o suport a treballadors. Per a Mazón, l’objectiu fonamental d’estes línies és “activar la indústria, restaurar la capacitat productiva de les empreses i donar suport al manteniment de l’ocupació en les zones més damnificades”.

Al respecte, el màxim representant de l’Executiu valencià ha posat en valor la mobilització de més de 200 milions d’euros en ajudes directes per a les empreses, autònoms i treballadors afectats per les inundacions.

Així, ha esmentat el paquet de 100 milions d’euros per a ajudes directes dirigides al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses que hagen patit danys per les inundacions. Aquesta línia destina 50 a empreses industrials, i altres 50 milions d’euros per a empreses comercials, turístiques, de serveis, altres tipus d’activitat i autònoms amb empleats.

Així mateix, ha subratllat la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors de la qual “ja s’han abonat 40 milions d’euros a 13.300 sol·licitants que han rebut una ajuda directa de 3.000 euros”.

També cal afegir els 65 milions d’euros per a bonificar les línies de l’IVG i Afí SGR dirigides a empreses i autònoms, i que permeten activar 350 milions en línies de liquiditat “a cost zero” per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afí SGR.

Finalment, s’ha referit a la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors que es troben en un ERTO de força major a conseqüència de les riuades i que “rebran 360 euros en un pagament únic, automàtic i sense realitzar cap gestió”, ha emfatitzat.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU