La Generalitat invertix 6,5 milions per a rehabilitar 40 àrees industrials afectades per les riuades

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que el Consell, a través d’Ivace+i, “ha invertit 6,5 milions d’euros per a condicionar 40 àrees industrials afectades per les riuades” i ha asseverat que “les tasques de neteja i rehabilitació ja estan finalitzades al 100%”.

El cap de l’Executiu valencià ha remarcat l’esforç de la Generalitat per  “recuperar l’activitat empresarial en el menor temps possible” i ha assegurat que amb aquesta iniciativa el Consell “està al costat dels municipis per a donar-los suport i ajudar-los en la recuperació dels espais empresarials que són clau per a l’economia local i de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha posat en valor la “immediatesa” de la Generalitat que va ampliar el contracte d’emergència inicial per a la neteja dels espais empresarials d’un milió d’euros als 6,5 milions actuals “per a condicionar com més prompte millor aquests espais”.

Així, s’han augmentat els efectius, vehicles, maquinària i operaris necessaris per a ajustar les actuacions a la situació i donar resposta a les necessitats de les àrees industrials.

Així mateix, ha apuntat que “facilitem a les empreses un entorn i unes condicions propícies per a l’accés als centres de treball”, al mateix temps que puguen recuperar “la normalitat productiva, logística i de servei fonamental per a avançar en la reconstrucció de les zones damnificades i l’ús de milers de famílies”.

En aquest sentit, ha recordat que “s’han habilitat diferents serveis de transport mitjançant autobusos gratuïts per a persones treballadores en àrees industrials afectades i s’han contractat agents de proximitat industrial”.

Condicionament àrees industrials

Les actuacions de condicionament han consistit, en una primera fase, en la retirada d’enderrocs, voluminosos, vehicles, llot i fang mitjançant camions banyera, retroexcavadores i porta cotxes. Posteriorment, les operacions s’han centrat en la recollida de xicotets estris i aigualeig de carrers i voreres, fins a complir l’objectiu amb una execució del 100%.

En concret, s’ha actuat en 40 àrees industrials afectades de Riba-roja de Túria, Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, la pedania Forn d’Alcedo, Xirivella, Aldaia, Algemesí i Quart de Poblet.

Totes les tasques s’han desenrotllat en coordinació amb els ajuntaments, amb el Consorci Provincial de Bombers de València i amb els agents de proximitat industrial contractats per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Així, s’ha treballat en la neteja de Parc Logístic de València, l’Oliveral, Sector 14, Casanova, Sector 13, Sector 12 i Mes de Baló de Riba-roja, Camí La Marjal, l’Hort de Calafre, Sector 2A, UE 14, UE 15, UE 16 i UE 18 d’Albal, la zona empresarial d’Alfafar i El Bony de Catarroja.

També s’ha habilitat Carrascal Oest, Carrascal Est, Corriol Nord, Corriol Sud, San Francisco i El Polió de Beniparrell, el polígon industrial de Massanassa, La Mina, La Pascualeta i L’Estació de Paiporta, l’àrea industrial de Benetússer, Faitanar, Alqueria de Moret i Alqueria de Raga de Picanya.

Així mateix, el polígon industrial de Sedaví, l’àrea industrial de Forn d’Alcedo, El Coscollar, La Lloma i El Pou d’Aldaia, Cotes, Pepe Miquel, Copal i El Nucli d’Algemesí i Sòl industrial A de Quart de Poblet també compten amb vials i accessos condicionats.

Suport als sectors productius

Mazón ha afirmat que la Generalitat ha posat en marxa un paquet de mesures que contemplen ajudes directes, línies de finançament bonificades, reparacions d’infraestructures danyades o suport a treballadors. Per a Mazón, l’objectiu fonamental d’estes línies és “activar la indústria, restaurar la capacitat productiva de les empreses i donar suport al manteniment de l’ocupació en les zones més damnificades”.

Al respecte, el màxim representant de l’Executiu valencià ha posat en valor la mobilització de més de 200 milions d’euros en ajudes directes per a les empreses, autònoms i treballadors afectats per les inundacions.

Així, ha esmentat el paquet de 100 milions d’euros per a ajudes directes dirigides al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses que hagen patit danys per les inundacions. Aquesta línia destina 50 a empreses industrials, i altres 50 milions d’euros per a empreses comercials, turístiques, de serveis, altres tipus d’activitat i autònoms amb empleats.

Així mateix, ha subratllat la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors de la qual “ja s’han abonat 40 milions d’euros a 13.300 sol·licitants que han rebut una ajuda directa de 3.000 euros”.

També cal afegir els 65 milions d’euros per a bonificar les línies de l’IVG i Afí SGR dirigides a empreses i autònoms, i que permeten activar 350 milions en línies de liquiditat “a cost zero” per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afí SGR.

Finalment, s’ha referit a la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors que es troben en un ERTO de força major a conseqüència de les riuades i que “rebran 360 euros en un pagament únic, automàtic i sense realitzar cap gestió”, ha emfatitzat.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.