La Generalitat invertix 6,5 milions per a rehabilitar 40 àrees industrials afectades per les riuades

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que el Consell, a través d’Ivace+i, “ha invertit 6,5 milions d’euros per a condicionar 40 àrees industrials afectades per les riuades” i ha asseverat que “les tasques de neteja i rehabilitació ja estan finalitzades al 100%”.

El cap de l’Executiu valencià ha remarcat l’esforç de la Generalitat per  “recuperar l’activitat empresarial en el menor temps possible” i ha assegurat que amb aquesta iniciativa el Consell “està al costat dels municipis per a donar-los suport i ajudar-los en la recuperació dels espais empresarials que són clau per a l’economia local i de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha posat en valor la “immediatesa” de la Generalitat que va ampliar el contracte d’emergència inicial per a la neteja dels espais empresarials d’un milió d’euros als 6,5 milions actuals “per a condicionar com més prompte millor aquests espais”.

Així, s’han augmentat els efectius, vehicles, maquinària i operaris necessaris per a ajustar les actuacions a la situació i donar resposta a les necessitats de les àrees industrials.

Així mateix, ha apuntat que “facilitem a les empreses un entorn i unes condicions propícies per a l’accés als centres de treball”, al mateix temps que puguen recuperar “la normalitat productiva, logística i de servei fonamental per a avançar en la reconstrucció de les zones damnificades i l’ús de milers de famílies”.

En aquest sentit, ha recordat que “s’han habilitat diferents serveis de transport mitjançant autobusos gratuïts per a persones treballadores en àrees industrials afectades i s’han contractat agents de proximitat industrial”.

Condicionament àrees industrials

Les actuacions de condicionament han consistit, en una primera fase, en la retirada d’enderrocs, voluminosos, vehicles, llot i fang mitjançant camions banyera, retroexcavadores i porta cotxes. Posteriorment, les operacions s’han centrat en la recollida de xicotets estris i aigualeig de carrers i voreres, fins a complir l’objectiu amb una execució del 100%.

En concret, s’ha actuat en 40 àrees industrials afectades de Riba-roja de Túria, Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, la pedania Forn d’Alcedo, Xirivella, Aldaia, Algemesí i Quart de Poblet.

Totes les tasques s’han desenrotllat en coordinació amb els ajuntaments, amb el Consorci Provincial de Bombers de València i amb els agents de proximitat industrial contractats per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Així, s’ha treballat en la neteja de Parc Logístic de València, l’Oliveral, Sector 14, Casanova, Sector 13, Sector 12 i Mes de Baló de Riba-roja, Camí La Marjal, l’Hort de Calafre, Sector 2A, UE 14, UE 15, UE 16 i UE 18 d’Albal, la zona empresarial d’Alfafar i El Bony de Catarroja.

També s’ha habilitat Carrascal Oest, Carrascal Est, Corriol Nord, Corriol Sud, San Francisco i El Polió de Beniparrell, el polígon industrial de Massanassa, La Mina, La Pascualeta i L’Estació de Paiporta, l’àrea industrial de Benetússer, Faitanar, Alqueria de Moret i Alqueria de Raga de Picanya.

Així mateix, el polígon industrial de Sedaví, l’àrea industrial de Forn d’Alcedo, El Coscollar, La Lloma i El Pou d’Aldaia, Cotes, Pepe Miquel, Copal i El Nucli d’Algemesí i Sòl industrial A de Quart de Poblet també compten amb vials i accessos condicionats.

Suport als sectors productius

Mazón ha afirmat que la Generalitat ha posat en marxa un paquet de mesures que contemplen ajudes directes, línies de finançament bonificades, reparacions d’infraestructures danyades o suport a treballadors. Per a Mazón, l’objectiu fonamental d’estes línies és “activar la indústria, restaurar la capacitat productiva de les empreses i donar suport al manteniment de l’ocupació en les zones més damnificades”.

Al respecte, el màxim representant de l’Executiu valencià ha posat en valor la mobilització de més de 200 milions d’euros en ajudes directes per a les empreses, autònoms i treballadors afectats per les inundacions.

Així, ha esmentat el paquet de 100 milions d’euros per a ajudes directes dirigides al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses que hagen patit danys per les inundacions. Aquesta línia destina 50 a empreses industrials, i altres 50 milions d’euros per a empreses comercials, turístiques, de serveis, altres tipus d’activitat i autònoms amb empleats.

Així mateix, ha subratllat la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors de la qual “ja s’han abonat 40 milions d’euros a 13.300 sol·licitants que han rebut una ajuda directa de 3.000 euros”.

També cal afegir els 65 milions d’euros per a bonificar les línies de l’IVG i Afí SGR dirigides a empreses i autònoms, i que permeten activar 350 milions en línies de liquiditat “a cost zero” per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afí SGR.

Finalment, s’ha referit a la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors que es troben en un ERTO de força major a conseqüència de les riuades i que “rebran 360 euros en un pagament únic, automàtic i sense realitzar cap gestió”, ha emfatitzat.

Últimes notícies

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.