Rescaten a tres migrants d’una pastera a 31 milles d’Alacant i traslladen a dos a l’hospital

Salvament Marítim va rescatar este dimecres a tres migrants que viatjaven en una embarcació precària localitzada a unes 31 milles al sud-est de la costa d’Alacant. Dos d’ells van ser traslladats a l’Hospital General d’Alacant amb deshidratació, desnutrició i cremades de segon grau, mentres que el tercer presentava símptomes similars però de menor gravetat.

Els tres hòmens adults van ser desembarcats en el port de la capital alacantina, on van rebre la primera atenció de Creu Roja a través de l’Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Assistència Humanitària a Immigrants en la Costa. L’organització va activar el protocol habitual per a estos casos, amb valoració sanitària i suport humanitari.

Dos setmanes a la deriva

Segons el seu propi relat, portaven dos setmanes a la deriva, un període que explica l’acusada deterioració física per falta d’aigua i aliment i l’exposició continuada al sol. Quan van ser localitzats en alta mar, el seu estat era molt delicat.

L’embarcació va ser albirada per un vaixell mercant i el rescat el va efectuar la Salvamar Leo al voltant de les 13.21 hores. Després de la maniobra, els tres ocupants van ser traslladats al port d’Alacant per a la seua assistència.

Els rescatats van indicar a més que en el pot viatjaven inicialment huit persones i que durant la travessia haurien mort diverses d’elles. Este extrem, del qual no s’han oferit més detalls, apunta a una travessia especialment perillosa i queda pendent d’aclariment per les autoritats competents.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.