Rescaten a dos ocupant d’un camió, atrapats a un barranc per les fortes pluges

A última hora de la vesprada s’hi han intensificat els problemes a les zones inundables, com barrancs o camins rurals.

A les 19.43 h els bombers de Torrent s’hi han mobilitzat a Quart de Poblet, al rescat dels dos ocupants d’un camió que havia quedat atrapat per aigua a un barranc, pel Camí Mas del Jutge.

Part dels bombers han accedit al vehicle, equipats amb vestitsec per a intervenció en aigua, i han rescatat per les finestres als dos ocupants. Després els han ubicat en barca de rescat, mentre des de terra la resta de bombers arrossegava la barca cap a la vora del barranc amb sistema de cordatge.

Tal era la situació de perill en què es trobava el vehicle, que després del rescat, el camió ha sigut arrossegat pel corrent de l’aigua.

Un poc més tard, a les 20.48 h, bombers i comandaments de Sagunt s’hi han mobilitzat a un altre rescat a Estivella, al camí Pla, on un altre vehicle on viatjaven dos persones i el seu gos s’hi havia quedat també bloquejat per aigua.

Durant el dia també han sigut habituals la caiguda d’elements com a parts de façanes, cablejats o arbres. El servei més significatiu ha sigut a última hora de la vesprada, a les 20.16 h, quan s’hi ha produït la caiguda del sostre d’una casa a Llíria, a la urbanització El Regalon.

Fins allí han acudit bombers de L’Eliana i sergent de Paterna. El sostre s’hi ha desplomat sobre el menjador, i afortunadament els ocupants de la casa es trobaven en un altre punt de l’habitatge.

Es tracta d’una família, de dos adults i un menor, que han hagut de ser rescatats pels bombers amb vehicle d’altura. I és que a causa de l’estat en què ha quedat l’habitatge, han hagut d’eixir per una terrassa lateral, des de la que sols hi podien ser rescatats mitjançant el vehicle en altura dels bombers.

En cap dels tres incidents s’hi han enregistrat danys personals.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.