10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

XIQUETES ALCÀSSER: troba restes de sang en el cotxe de Miguel Ricart

Els agents de l’Equip Central d’Inspeccions Oculars (ECIO) de la Guàrdia Civil ha trobat noves mostres de restes de sang en el seient del copilot del cotxe -un Opel Corsa- de Miguel Ricart, únic condemnat en el triple assassinat de les xiquetes d’Alcàsser en 1993.

Segons avança el diari ‘Las Provincias’, aquests indicis forenses podrien constituir les úniques proves genètiques que les víctimes, Toñi, Míriam i Desirée es van pujar al vehicle de Ricart, en el qual segons la seua confessió, el seu company i amic Antonio Anglés va colpejar a una d’elles amb la culata de la seua pistola quan va demanar auxili.

Els possibles rastres de sang s’han trobat en la part frontal i posterior del suport del vehicle.

En el marc de les noves perquisicions sol·licitades per l’Associació Laxshmi i acordades per la jutgessa instructora, queda pendent l’anàlisi dels entapissats dels vehicles (de Ricart i Anglés) que es conserven en depòsit judicial des de 1993, així com de l’ADN mitocondrial de pèls trobats tant en la recent inspecció dels cotxes com altres trobats en l’escenari del crim i en les restes de les víctimes.

En cas que es puga extraure ADN, aquests i altres restes seran comparades amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos. Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

Així, segons afirma el perit judicial i president d’una de les associacions que exerceix d’acusació popular, Félix Ríos, aquest descobriment pot suposar “el primer avance forense del cas en quasi trenta anys”.

Segons la sentència dictada per l’Audiència de València el setembre de 1997, i confirmada pel Tribunal Suprem, “Miquel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més“, van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Últimes notícies

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.

El València tornarà als entrenaments este dissabte després de l’aturada nadalenca

L'equip reprendrà el treball el dissabte a les 17.00 després d'una setmana de descans, amb la permanència com a prioritat i un gener clau en Lliga i Copa.

Detingut a València per vendre droga oculta en un rellotge intel·ligent

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 39 anys quan venia droga al carrer. Ocultava dosi en el compartiment d'auriculars d'un rellotge intel·ligent i portava cocaïna i tusi.

Immobilitzen 112 quilos de gamba roja per captura i emmagatzematge il·legals a Santa Pola

El Seprona ha immobilitzat 112,33 quilos de gamba roja en un magatzem no autoritzat de Santa Pola i ha denunciat al responsable. Els expedients s'han remés a l'Administració autonòmica, Salut Pública i l'Ajuntament.