Retiren del mercat més de 43.000 joguets de contraban

La Guàrdia Civil ha retirat 43.000 joguets de contraban en sis establiments dedicats a la importanció, amb proposta de sanció, dins de la vintena d’inspeccions en societats mercantils realitzades des del mes d’octubre a localitats de Montfort, Saix, Elx, Crevillent, Sant Vicent del Raspeig, Alacant, Ibi i Santa Pola, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Aquestes inspeccions, realitzades per la Patrulla Fiscal i de Fronteres (PAFIF), es realitzen amb l’objecte de localitzar articles introduïts de manera irregular en el territori de la Unió Europea per a prevenir tant el frau fiscal o la falsificació com l’adopció de les mesures de seguretat que han de tenir els jocs i joguets per als consumidors i usuaris.

Així, els agents van localitzar sis magatzems en els quals es van intervenir fins a 47.771 joguets, majorment procedents de Xina, Taiwan i els Estats Units. A la localitat d’Elx es van localitzar i van intervenir la majoria dels joguets americans intervinguts: 36.900 unitats.

Per aquests fets, els joguets han sigut posats a la disposició de l’autoritat competent i les empreses denunciades. Els responsables de les infraccions administratives de contraban i seguretat es poden enfrontar al tancament de l’establiment o la suspensió de l’exercici de l’activitat, així com a multes de fins a 1.000.000 euros.

La Guàrdia Civil recorda que adquirir aquest tipus d’objectes pot comportar un risc per a la salut dels xiquets, ja que poden suposar riscos d’asfíxia per peces de grandària inadequada, malament assemblades o poden incloure components químics perjudicials per a la pell, i que les falsificacions no tenen cap tipus de control de qualitat en la seua fabricació.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.