Retiren del mercat més de 43.000 joguets de contraban

La Guàrdia Civil ha retirat 43.000 joguets de contraban en sis establiments dedicats a la importanció, amb proposta de sanció, dins de la vintena d’inspeccions en societats mercantils realitzades des del mes d’octubre a localitats de Montfort, Saix, Elx, Crevillent, Sant Vicent del Raspeig, Alacant, Ibi i Santa Pola, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Aquestes inspeccions, realitzades per la Patrulla Fiscal i de Fronteres (PAFIF), es realitzen amb l’objecte de localitzar articles introduïts de manera irregular en el territori de la Unió Europea per a prevenir tant el frau fiscal o la falsificació com l’adopció de les mesures de seguretat que han de tenir els jocs i joguets per als consumidors i usuaris.

Així, els agents van localitzar sis magatzems en els quals es van intervenir fins a 47.771 joguets, majorment procedents de Xina, Taiwan i els Estats Units. A la localitat d’Elx es van localitzar i van intervenir la majoria dels joguets americans intervinguts: 36.900 unitats.

Per aquests fets, els joguets han sigut posats a la disposició de l’autoritat competent i les empreses denunciades. Els responsables de les infraccions administratives de contraban i seguretat es poden enfrontar al tancament de l’establiment o la suspensió de l’exercici de l’activitat, així com a multes de fins a 1.000.000 euros.

La Guàrdia Civil recorda que adquirir aquest tipus d’objectes pot comportar un risc per a la salut dels xiquets, ja que poden suposar riscos d’asfíxia per peces de grandària inadequada, malament assemblades o poden incloure components químics perjudicials per a la pell, i que les falsificacions no tenen cap tipus de control de qualitat en la seua fabricació.

Últimes notícies

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.