8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Retiren del mercat més de 43.000 joguets de contraban

La Guàrdia Civil ha retirat 43.000 joguets de contraban en sis establiments dedicats a la importanció, amb proposta de sanció, dins de la vintena d’inspeccions en societats mercantils realitzades des del mes d’octubre a localitats de Montfort, Saix, Elx, Crevillent, Sant Vicent del Raspeig, Alacant, Ibi i Santa Pola, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Aquestes inspeccions, realitzades per la Patrulla Fiscal i de Fronteres (PAFIF), es realitzen amb l’objecte de localitzar articles introduïts de manera irregular en el territori de la Unió Europea per a prevenir tant el frau fiscal o la falsificació com l’adopció de les mesures de seguretat que han de tenir els jocs i joguets per als consumidors i usuaris.

Així, els agents van localitzar sis magatzems en els quals es van intervenir fins a 47.771 joguets, majorment procedents de Xina, Taiwan i els Estats Units. A la localitat d’Elx es van localitzar i van intervenir la majoria dels joguets americans intervinguts: 36.900 unitats.

Per aquests fets, els joguets han sigut posats a la disposició de l’autoritat competent i les empreses denunciades. Els responsables de les infraccions administratives de contraban i seguretat es poden enfrontar al tancament de l’establiment o la suspensió de l’exercici de l’activitat, així com a multes de fins a 1.000.000 euros.

La Guàrdia Civil recorda que adquirir aquest tipus d’objectes pot comportar un risc per a la salut dels xiquets, ja que poden suposar riscos d’asfíxia per peces de grandària inadequada, malament assemblades o poden incloure components químics perjudicials per a la pell, i que les falsificacions no tenen cap tipus de control de qualitat en la seua fabricació.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.