Retiren del mercat més de 43.000 joguets de contraban

La Guàrdia Civil ha retirat 43.000 joguets de contraban en sis establiments dedicats a la importanció, amb proposta de sanció, dins de la vintena d’inspeccions en societats mercantils realitzades des del mes d’octubre a localitats de Montfort, Saix, Elx, Crevillent, Sant Vicent del Raspeig, Alacant, Ibi i Santa Pola, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Aquestes inspeccions, realitzades per la Patrulla Fiscal i de Fronteres (PAFIF), es realitzen amb l’objecte de localitzar articles introduïts de manera irregular en el territori de la Unió Europea per a prevenir tant el frau fiscal o la falsificació com l’adopció de les mesures de seguretat que han de tenir els jocs i joguets per als consumidors i usuaris.

Així, els agents van localitzar sis magatzems en els quals es van intervenir fins a 47.771 joguets, majorment procedents de Xina, Taiwan i els Estats Units. A la localitat d’Elx es van localitzar i van intervenir la majoria dels joguets americans intervinguts: 36.900 unitats.

Per aquests fets, els joguets han sigut posats a la disposició de l’autoritat competent i les empreses denunciades. Els responsables de les infraccions administratives de contraban i seguretat es poden enfrontar al tancament de l’establiment o la suspensió de l’exercici de l’activitat, així com a multes de fins a 1.000.000 euros.

La Guàrdia Civil recorda que adquirir aquest tipus d’objectes pot comportar un risc per a la salut dels xiquets, ja que poden suposar riscos d’asfíxia per peces de grandària inadequada, malament assemblades o poden incloure components químics perjudicials per a la pell, i que les falsificacions no tenen cap tipus de control de qualitat en la seua fabricació.

Últimes notícies

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.