Retiren del mercat més de 43.000 joguets de contraban

La Guàrdia Civil ha retirat 43.000 joguets de contraban en sis establiments dedicats a la importanció, amb proposta de sanció, dins de la vintena d’inspeccions en societats mercantils realitzades des del mes d’octubre a localitats de Montfort, Saix, Elx, Crevillent, Sant Vicent del Raspeig, Alacant, Ibi i Santa Pola, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Aquestes inspeccions, realitzades per la Patrulla Fiscal i de Fronteres (PAFIF), es realitzen amb l’objecte de localitzar articles introduïts de manera irregular en el territori de la Unió Europea per a prevenir tant el frau fiscal o la falsificació com l’adopció de les mesures de seguretat que han de tenir els jocs i joguets per als consumidors i usuaris.

Així, els agents van localitzar sis magatzems en els quals es van intervenir fins a 47.771 joguets, majorment procedents de Xina, Taiwan i els Estats Units. A la localitat d’Elx es van localitzar i van intervenir la majoria dels joguets americans intervinguts: 36.900 unitats.

Per aquests fets, els joguets han sigut posats a la disposició de l’autoritat competent i les empreses denunciades. Els responsables de les infraccions administratives de contraban i seguretat es poden enfrontar al tancament de l’establiment o la suspensió de l’exercici de l’activitat, així com a multes de fins a 1.000.000 euros.

La Guàrdia Civil recorda que adquirir aquest tipus d’objectes pot comportar un risc per a la salut dels xiquets, ja que poden suposar riscos d’asfíxia per peces de grandària inadequada, malament assemblades o poden incloure components químics perjudicials per a la pell, i que les falsificacions no tenen cap tipus de control de qualitat en la seua fabricació.

Últimes notícies

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.