15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Ribó deixa en mans de Sanitat prendre mesures en les Falles pel Coronavirus

Joan Ribó en l'Ajuntament de València

L’alcalde de València, Joan Ribó | Twitter

 

L’alcalde de Valècia, Joan Ribó, ha parlat este matí amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la situació al voltant de la infecció per coronavirus Covid-19, especialment en relació amb la celebració de les seues festes més importants i de major afluència de persones: les Falles.

 

Ribó ha explicat este dilluns que «les autoritats sanitàries, en estos moment, marquen que les Falles es poden desenvolupar amb normalitat», però ha insistit que l’Ajuntament seguirà les directrius de la conselleria i el Ministeri de Sanitat, competents en la presa de mesures extraordinàries. 

 

A preguntes dels periodistes al final de l’acte de reconeixement a les Dones de la Festa, l’alcalde ha explicat que des de l’Ajuntament de València «continuem atents a les directrius que ens marquen la Conselleria i el Ministeri de Sanitat davant el coronavirus, i segons estes autoritats sanitàries, Espanya continua en una fase de contenció, és a dir, controlada».

 

Quant a les Falles, l’alcalde ha ratificat, després de la seua conversa amb la consellera, que «els actes fallers es desenvoluparan amb normalitat, en estos moments, sense perjuí que en un moment donat hàgem de prendre qualsevol mesura que ens dicten les autoritats sanitàries».

 

L’Ajuntament acatarà qualsevol directriu

Cal tindre en compte que són la Conselleria i el Ministeri de Sanitat les instàncies competents per a adoptar qualsevol mesura referida a la salvaguarda de la salut pública. Per això, l’alcalde ha reiterat que l’Ajuntament «acatarà qualsevol directriu de les autoritats sanitàries: Conselleria i Ministeri de Sanitat».

 

En qualsevol cas, Joan Ribó s’ha fet eco de les recomanacions difoses des de les instàncies científiques per a controlar la propagació del virus, i ha recordat que «tots i totes hem de cuidar la higiene personal, per exemple, rentant-nos les mans amb assiduïtat».

 

També ha indicat la necessitat de que «les persones majors o amb malalties prèvies, sobretot de caràcter cardiovascular o respiratori, tinguen una especial precaució i eviten les aglomeracions».

Últimes notícies

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.