Ribó deixa en mans de Sanitat prendre mesures en les Falles pel Coronavirus

Joan Ribó en l'Ajuntament de València

L’alcalde de València, Joan Ribó | Twitter

 

L’alcalde de Valècia, Joan Ribó, ha parlat este matí amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la situació al voltant de la infecció per coronavirus Covid-19, especialment en relació amb la celebració de les seues festes més importants i de major afluència de persones: les Falles.

 

Ribó ha explicat este dilluns que «les autoritats sanitàries, en estos moment, marquen que les Falles es poden desenvolupar amb normalitat», però ha insistit que l’Ajuntament seguirà les directrius de la conselleria i el Ministeri de Sanitat, competents en la presa de mesures extraordinàries. 

 

A preguntes dels periodistes al final de l’acte de reconeixement a les Dones de la Festa, l’alcalde ha explicat que des de l’Ajuntament de València «continuem atents a les directrius que ens marquen la Conselleria i el Ministeri de Sanitat davant el coronavirus, i segons estes autoritats sanitàries, Espanya continua en una fase de contenció, és a dir, controlada».

 

Quant a les Falles, l’alcalde ha ratificat, després de la seua conversa amb la consellera, que «els actes fallers es desenvoluparan amb normalitat, en estos moments, sense perjuí que en un moment donat hàgem de prendre qualsevol mesura que ens dicten les autoritats sanitàries».

 

L’Ajuntament acatarà qualsevol directriu

Cal tindre en compte que són la Conselleria i el Ministeri de Sanitat les instàncies competents per a adoptar qualsevol mesura referida a la salvaguarda de la salut pública. Per això, l’alcalde ha reiterat que l’Ajuntament «acatarà qualsevol directriu de les autoritats sanitàries: Conselleria i Ministeri de Sanitat».

 

En qualsevol cas, Joan Ribó s’ha fet eco de les recomanacions difoses des de les instàncies científiques per a controlar la propagació del virus, i ha recordat que «tots i totes hem de cuidar la higiene personal, per exemple, rentant-nos les mans amb assiduïtat».

 

També ha indicat la necessitat de que «les persones majors o amb malalties prèvies, sobretot de caràcter cardiovascular o respiratori, tinguen una especial precaució i eviten les aglomeracions».

Últimes notícies

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.