Ribó deixa en mans de Sanitat prendre mesures en les Falles pel Coronavirus

Joan Ribó en l'Ajuntament de València

L’alcalde de València, Joan Ribó | Twitter

 

L’alcalde de Valècia, Joan Ribó, ha parlat este matí amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la situació al voltant de la infecció per coronavirus Covid-19, especialment en relació amb la celebració de les seues festes més importants i de major afluència de persones: les Falles.

 

Ribó ha explicat este dilluns que «les autoritats sanitàries, en estos moment, marquen que les Falles es poden desenvolupar amb normalitat», però ha insistit que l’Ajuntament seguirà les directrius de la conselleria i el Ministeri de Sanitat, competents en la presa de mesures extraordinàries. 

 

A preguntes dels periodistes al final de l’acte de reconeixement a les Dones de la Festa, l’alcalde ha explicat que des de l’Ajuntament de València «continuem atents a les directrius que ens marquen la Conselleria i el Ministeri de Sanitat davant el coronavirus, i segons estes autoritats sanitàries, Espanya continua en una fase de contenció, és a dir, controlada».

 

Quant a les Falles, l’alcalde ha ratificat, després de la seua conversa amb la consellera, que «els actes fallers es desenvoluparan amb normalitat, en estos moments, sense perjuí que en un moment donat hàgem de prendre qualsevol mesura que ens dicten les autoritats sanitàries».

 

L’Ajuntament acatarà qualsevol directriu

Cal tindre en compte que són la Conselleria i el Ministeri de Sanitat les instàncies competents per a adoptar qualsevol mesura referida a la salvaguarda de la salut pública. Per això, l’alcalde ha reiterat que l’Ajuntament «acatarà qualsevol directriu de les autoritats sanitàries: Conselleria i Ministeri de Sanitat».

 

En qualsevol cas, Joan Ribó s’ha fet eco de les recomanacions difoses des de les instàncies científiques per a controlar la propagació del virus, i ha recordat que «tots i totes hem de cuidar la higiene personal, per exemple, rentant-nos les mans amb assiduïtat».

 

També ha indicat la necessitat de que «les persones majors o amb malalties prèvies, sobretot de caràcter cardiovascular o respiratori, tinguen una especial precaució i eviten les aglomeracions».

Últimes notícies

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.