Ribó deixa en mans de Sanitat prendre mesures en les Falles pel Coronavirus

Joan Ribó en l'Ajuntament de València

L’alcalde de València, Joan Ribó | Twitter

 

L’alcalde de Valècia, Joan Ribó, ha parlat este matí amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la situació al voltant de la infecció per coronavirus Covid-19, especialment en relació amb la celebració de les seues festes més importants i de major afluència de persones: les Falles.

 

Ribó ha explicat este dilluns que «les autoritats sanitàries, en estos moment, marquen que les Falles es poden desenvolupar amb normalitat», però ha insistit que l’Ajuntament seguirà les directrius de la conselleria i el Ministeri de Sanitat, competents en la presa de mesures extraordinàries. 

 

A preguntes dels periodistes al final de l’acte de reconeixement a les Dones de la Festa, l’alcalde ha explicat que des de l’Ajuntament de València «continuem atents a les directrius que ens marquen la Conselleria i el Ministeri de Sanitat davant el coronavirus, i segons estes autoritats sanitàries, Espanya continua en una fase de contenció, és a dir, controlada».

 

Quant a les Falles, l’alcalde ha ratificat, després de la seua conversa amb la consellera, que «els actes fallers es desenvoluparan amb normalitat, en estos moments, sense perjuí que en un moment donat hàgem de prendre qualsevol mesura que ens dicten les autoritats sanitàries».

 

L’Ajuntament acatarà qualsevol directriu

Cal tindre en compte que són la Conselleria i el Ministeri de Sanitat les instàncies competents per a adoptar qualsevol mesura referida a la salvaguarda de la salut pública. Per això, l’alcalde ha reiterat que l’Ajuntament «acatarà qualsevol directriu de les autoritats sanitàries: Conselleria i Ministeri de Sanitat».

 

En qualsevol cas, Joan Ribó s’ha fet eco de les recomanacions difoses des de les instàncies científiques per a controlar la propagació del virus, i ha recordat que «tots i totes hem de cuidar la higiene personal, per exemple, rentant-nos les mans amb assiduïtat».

 

També ha indicat la necessitat de que «les persones majors o amb malalties prèvies, sobretot de caràcter cardiovascular o respiratori, tinguen una especial precaució i eviten les aglomeracions».

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.