Rovira reclama ‘el necessari pressupost’ perquè l’equiparació d’ensenyaments artístics superiors siga una realitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha subratllat que perquè siga “una realitat” l’entrada en vigor de la nova normativa estatal que equipara l’estatus administratiu dels ensenyaments artístics superiors al del sistema universitari ha d’anar “acompanyada del necessari pressupost”, per la qual cosa ha exigit al Govern estes línies pressupostàries.

Així ho ha subratllat durant l’acte d’obertura del curs acadèmic 2024-25 de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD) que, amb 1.600 alumnes matriculats i 176 docents, és “un centre de referència, amb una trajectòria històrica que ha contribuït a la formació dels millors professionals del disseny del nostre país”, ha destacat el conseller.

En esta línia, ha apostat per impulsar els ensenyaments artístics superiors com a “senyal d’identitat pròpia” de la Comunitat Valenciana, per al que ha garantit que el Consell “no escatimarà en esforços”. Prèviament, ha signat en el llibre d’honor de l’EASD, atès que es tracta de la primera vegada que un conseller vas agafar a la inauguració del curs acadèmic d’este centre d’ensenyaments artístics superiors, arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la seua intervenció, ha ressaltat la importància d’este curs, en el qual entra en vigor la nova normativa estatal que equipara l’estatus administratiu dels ensenyaments artístics superiors al del sistema universitari, “tal com li correspon”.

No obstant això, ha advertit que, perquè aquesta nova regulació “siga una realitat”, la llei ha d’anar “acompanyada del necessari pressupost per a convertir-les en una realitat” i ha afirmat que una de “les tasques més importants” del Consell va a ser exigir al Govern aquest línies pressupostàries.

AVAP VERIFICARÀ ELS GRAUS I MÀSTERS

D’altra banda, ha repassat les novetats més importants que el Consell aplicarà durant el curs 2024-25 als ensenyaments artístics superiors i ha anunciat que, per primera vegada, l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) verificarà els graus i màsters d’estos ensenyaments. A més, s’inicia un protocol de col·laboració per a aquesta entitat que assessore i garantisca “l’excel·lència del sistema d’educació artística superior sense necessitat de dependre de l’ANECA”.

Així mateix, ha esmentat que, també “per primera vegada”, l’alumnat d’ensenyaments artístics superiors podrà beneficiar-se de les beques Manuela Solís, per a estudiants amb rendes molt baixes, dotades amb fins a 6.000 euros per persona, les quals es resoldran en “els pròxims dies d’octubre”. A estes se sumen les noves Beques GV-Talent, per a “reconèixer l’excel·lència acadèmica dels nostres estudiants”, tant dels centres integrats en l’ISEACV com a universitaris.

“Estes beques d’excel·lència estan dirigides a tots els estudiants de cada curs i de cada títol de Grau en ensenyaments artístics superiors, equiparant-se per fi amb els estudiants universitaris valencians. Amb elles es pretén fomentar la cultura de l’esforç i superació, enriquint la seua experiència acadèmica”, ha valoreu.

El conseller també ha agraït la labor desenvolupada per l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics (ISEACV) i el “compromís i el treball” de tota la comunitat educativa que ho conformen, gràcies al que la Comunitat Valenciana és “referent en la dignificació, preservació i impuls d’estos ensenyaments en el conjunt d’Espanya”. El nostre model educatiu és admirat i emulat en altres comunitats i això no seria possible sense tots els que participen amb la seua professionalitat en estos centres”, ha ressaltat.

Rovira ha aprofitat per a felicitar al dissenyador valencià Héctor Serrano, professor d’esta escola, qui ha sigut guardonat en els Premis Nacionals d’Innovació i Disseny en la modalitat ‘Trajectòria en Disseny’. “Ell és un exemple del gran professorat amb el qual expliquen els nostres alumnes d’este centre”, ha destacat.

Finament, ha anunciat que el pròxim mes de novembre l’ISEACV celebrarà a València un fòrum de debat per a conèixer “els reptes que tenim per davant”, que comptarà amb la participació d’experts tant autonòmics com a nacionals, i que estarà dirigit al professorat dels centres ISEACV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.