Rovira reclama ‘el necessari pressupost’ perquè l’equiparació d’ensenyaments artístics superiors siga una realitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha subratllat que perquè siga “una realitat” l’entrada en vigor de la nova normativa estatal que equipara l’estatus administratiu dels ensenyaments artístics superiors al del sistema universitari ha d’anar “acompanyada del necessari pressupost”, per la qual cosa ha exigit al Govern estes línies pressupostàries.

Així ho ha subratllat durant l’acte d’obertura del curs acadèmic 2024-25 de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD) que, amb 1.600 alumnes matriculats i 176 docents, és “un centre de referència, amb una trajectòria històrica que ha contribuït a la formació dels millors professionals del disseny del nostre país”, ha destacat el conseller.

En esta línia, ha apostat per impulsar els ensenyaments artístics superiors com a “senyal d’identitat pròpia” de la Comunitat Valenciana, per al que ha garantit que el Consell “no escatimarà en esforços”. Prèviament, ha signat en el llibre d’honor de l’EASD, atès que es tracta de la primera vegada que un conseller vas agafar a la inauguració del curs acadèmic d’este centre d’ensenyaments artístics superiors, arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la seua intervenció, ha ressaltat la importància d’este curs, en el qual entra en vigor la nova normativa estatal que equipara l’estatus administratiu dels ensenyaments artístics superiors al del sistema universitari, “tal com li correspon”.

No obstant això, ha advertit que, perquè aquesta nova regulació “siga una realitat”, la llei ha d’anar “acompanyada del necessari pressupost per a convertir-les en una realitat” i ha afirmat que una de “les tasques més importants” del Consell va a ser exigir al Govern aquest línies pressupostàries.

AVAP VERIFICARÀ ELS GRAUS I MÀSTERS

D’altra banda, ha repassat les novetats més importants que el Consell aplicarà durant el curs 2024-25 als ensenyaments artístics superiors i ha anunciat que, per primera vegada, l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) verificarà els graus i màsters d’estos ensenyaments. A més, s’inicia un protocol de col·laboració per a aquesta entitat que assessore i garantisca “l’excel·lència del sistema d’educació artística superior sense necessitat de dependre de l’ANECA”.

Així mateix, ha esmentat que, també “per primera vegada”, l’alumnat d’ensenyaments artístics superiors podrà beneficiar-se de les beques Manuela Solís, per a estudiants amb rendes molt baixes, dotades amb fins a 6.000 euros per persona, les quals es resoldran en “els pròxims dies d’octubre”. A estes se sumen les noves Beques GV-Talent, per a “reconèixer l’excel·lència acadèmica dels nostres estudiants”, tant dels centres integrats en l’ISEACV com a universitaris.

“Estes beques d’excel·lència estan dirigides a tots els estudiants de cada curs i de cada títol de Grau en ensenyaments artístics superiors, equiparant-se per fi amb els estudiants universitaris valencians. Amb elles es pretén fomentar la cultura de l’esforç i superació, enriquint la seua experiència acadèmica”, ha valoreu.

El conseller també ha agraït la labor desenvolupada per l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics (ISEACV) i el “compromís i el treball” de tota la comunitat educativa que ho conformen, gràcies al que la Comunitat Valenciana és “referent en la dignificació, preservació i impuls d’estos ensenyaments en el conjunt d’Espanya”. El nostre model educatiu és admirat i emulat en altres comunitats i això no seria possible sense tots els que participen amb la seua professionalitat en estos centres”, ha ressaltat.

Rovira ha aprofitat per a felicitar al dissenyador valencià Héctor Serrano, professor d’esta escola, qui ha sigut guardonat en els Premis Nacionals d’Innovació i Disseny en la modalitat ‘Trajectòria en Disseny’. “Ell és un exemple del gran professorat amb el qual expliquen els nostres alumnes d’este centre”, ha destacat.

Finament, ha anunciat que el pròxim mes de novembre l’ISEACV celebrarà a València un fòrum de debat per a conèixer “els reptes que tenim per davant”, que comptarà amb la participació d’experts tant autonòmics com a nacionals, i que estarà dirigit al professorat dels centres ISEACV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.