Torna a Sagunt el Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana

El IX Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana Splash, impulsat per la Regidoria de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, ha anunciat les dates de l’edició per a este any 2022. Se celebrarà al novembre, com l’edició anterior, entre els dies 18 i 20.

Fa tres anys que el festival Splash es va suspendre pocs dies abans de celebrar-se a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19. De fet, junt amb el Graf barceloní, l’Splash va ser el primer festival del món del còmic que va suspendre la seua edició. La diferència amb la suspensió d’altres festivals, és que l’Splash ja tenia tot el treball pràcticament fet, ja que estava en portes de celebrar la seua edició.

Encara que des de l’organització es refereixen a aquella edició com una ‘antiedició’, han decidit seguir amb el comptador numèric i computar-la com una més. Així, recorden el cartell que Xulia Vicente va il·lustrar, i que a més va haver-hi una activitat que almenys va tindre un cert recorregut.

Esta va ser l’exposició que es va dedicar a l’editorial La Cúpula, amb la seua emblemàtica revista “El Víbora” i que va ser comissariada per Rubén Lardín. En inaugurar-se a primers de mes, abans del confinament, a la Sala d’Exposicions del Centre Cívic del Port de Sagunt, van poder passar-se per l’exposició 746 persones.

A l’estiu de 2020, davant la millora dels casos de la primera ona, des del festival van considerar que el millor era tancar la ‘antiedició’ amb el lliurament dels premis de l’any, comptant amb la majoria dels premiats. En este sentit, van poder fer un acte de lliurament i una xarrada amb autors i autores. A l’any següent, ja es va poder fer una edició relativament normal, amb més de cinquanta autors i autores, i una bona afluència de públic.

Així, el festival Splash repeteix dates respecte a l’edició de l’any passat. Esta decisió s’ha pres per dos motius: no es pot organitzar amb una temporalitat menor a dotze mesos; i l’altre motiu és constatar que, fins al moment, el mes de novembre està alliberat d’altres esdeveniments ‘comiquers’, evitant que autors i editors hagen de triar entre festivals que, o bé se solapen, o bé estiguen fregant-se en el calendari.

Igualment, des de l’organització han anunciat que enguany el festival comptarà amb la presència d’Hermann, el gran autor belga, l’obra del qual es troba entre el millor del nové art; un clàssic que anava a participar en l’edició suspesa del 2020. Encara que ja hi ha més autors confirmats, han volgut fer pública la presència d’Hermann com a motiu il·lusionant per a tots els amants d’este art.

Amb esta gran notícia, es dona el punt de partida d’un Splash que es prepararà amb atenció i treball, una edició que tornarà a celebrar-se en el Casal Jove del Port de Sagunt.

La Regidoria de Joventut i Infància impulsa des del principi la celebració d’esta trobada d’autors i autores i públic amb la fi primigènia del foment de la lectura de xicotets i majors; una biblioteca de còmics ben seleccionada i una festa al voltant del nové art.

El festival està organitzat pel departament de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, el Casal Jove de Sagunt i la Generalitat Valenciana a través del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.