Torna a Sagunt el Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana

El IX Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana Splash, impulsat per la Regidoria de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, ha anunciat les dates de l’edició per a este any 2022. Se celebrarà al novembre, com l’edició anterior, entre els dies 18 i 20.

Fa tres anys que el festival Splash es va suspendre pocs dies abans de celebrar-se a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19. De fet, junt amb el Graf barceloní, l’Splash va ser el primer festival del món del còmic que va suspendre la seua edició. La diferència amb la suspensió d’altres festivals, és que l’Splash ja tenia tot el treball pràcticament fet, ja que estava en portes de celebrar la seua edició.

Encara que des de l’organització es refereixen a aquella edició com una ‘antiedició’, han decidit seguir amb el comptador numèric i computar-la com una més. Així, recorden el cartell que Xulia Vicente va il·lustrar, i que a més va haver-hi una activitat que almenys va tindre un cert recorregut.

Esta va ser l’exposició que es va dedicar a l’editorial La Cúpula, amb la seua emblemàtica revista “El Víbora” i que va ser comissariada per Rubén Lardín. En inaugurar-se a primers de mes, abans del confinament, a la Sala d’Exposicions del Centre Cívic del Port de Sagunt, van poder passar-se per l’exposició 746 persones.

A l’estiu de 2020, davant la millora dels casos de la primera ona, des del festival van considerar que el millor era tancar la ‘antiedició’ amb el lliurament dels premis de l’any, comptant amb la majoria dels premiats. En este sentit, van poder fer un acte de lliurament i una xarrada amb autors i autores. A l’any següent, ja es va poder fer una edició relativament normal, amb més de cinquanta autors i autores, i una bona afluència de públic.

Així, el festival Splash repeteix dates respecte a l’edició de l’any passat. Esta decisió s’ha pres per dos motius: no es pot organitzar amb una temporalitat menor a dotze mesos; i l’altre motiu és constatar que, fins al moment, el mes de novembre està alliberat d’altres esdeveniments ‘comiquers’, evitant que autors i editors hagen de triar entre festivals que, o bé se solapen, o bé estiguen fregant-se en el calendari.

Igualment, des de l’organització han anunciat que enguany el festival comptarà amb la presència d’Hermann, el gran autor belga, l’obra del qual es troba entre el millor del nové art; un clàssic que anava a participar en l’edició suspesa del 2020. Encara que ja hi ha més autors confirmats, han volgut fer pública la presència d’Hermann com a motiu il·lusionant per a tots els amants d’este art.

Amb esta gran notícia, es dona el punt de partida d’un Splash que es prepararà amb atenció i treball, una edició que tornarà a celebrar-se en el Casal Jove del Port de Sagunt.

La Regidoria de Joventut i Infància impulsa des del principi la celebració d’esta trobada d’autors i autores i públic amb la fi primigènia del foment de la lectura de xicotets i majors; una biblioteca de còmics ben seleccionada i una festa al voltant del nové art.

El festival està organitzat pel departament de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, el Casal Jove de Sagunt i la Generalitat Valenciana a través del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.