Torna a Sagunt el Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana

El IX Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana Splash, impulsat per la Regidoria de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, ha anunciat les dates de l’edició per a este any 2022. Se celebrarà al novembre, com l’edició anterior, entre els dies 18 i 20.

Fa tres anys que el festival Splash es va suspendre pocs dies abans de celebrar-se a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19. De fet, junt amb el Graf barceloní, l’Splash va ser el primer festival del món del còmic que va suspendre la seua edició. La diferència amb la suspensió d’altres festivals, és que l’Splash ja tenia tot el treball pràcticament fet, ja que estava en portes de celebrar la seua edició.

Encara que des de l’organització es refereixen a aquella edició com una ‘antiedició’, han decidit seguir amb el comptador numèric i computar-la com una més. Així, recorden el cartell que Xulia Vicente va il·lustrar, i que a més va haver-hi una activitat que almenys va tindre un cert recorregut.

Esta va ser l’exposició que es va dedicar a l’editorial La Cúpula, amb la seua emblemàtica revista “El Víbora” i que va ser comissariada per Rubén Lardín. En inaugurar-se a primers de mes, abans del confinament, a la Sala d’Exposicions del Centre Cívic del Port de Sagunt, van poder passar-se per l’exposició 746 persones.

A l’estiu de 2020, davant la millora dels casos de la primera ona, des del festival van considerar que el millor era tancar la ‘antiedició’ amb el lliurament dels premis de l’any, comptant amb la majoria dels premiats. En este sentit, van poder fer un acte de lliurament i una xarrada amb autors i autores. A l’any següent, ja es va poder fer una edició relativament normal, amb més de cinquanta autors i autores, i una bona afluència de públic.

Així, el festival Splash repeteix dates respecte a l’edició de l’any passat. Esta decisió s’ha pres per dos motius: no es pot organitzar amb una temporalitat menor a dotze mesos; i l’altre motiu és constatar que, fins al moment, el mes de novembre està alliberat d’altres esdeveniments ‘comiquers’, evitant que autors i editors hagen de triar entre festivals que, o bé se solapen, o bé estiguen fregant-se en el calendari.

Igualment, des de l’organització han anunciat que enguany el festival comptarà amb la presència d’Hermann, el gran autor belga, l’obra del qual es troba entre el millor del nové art; un clàssic que anava a participar en l’edició suspesa del 2020. Encara que ja hi ha més autors confirmats, han volgut fer pública la presència d’Hermann com a motiu il·lusionant per a tots els amants d’este art.

Amb esta gran notícia, es dona el punt de partida d’un Splash que es prepararà amb atenció i treball, una edició que tornarà a celebrar-se en el Casal Jove del Port de Sagunt.

La Regidoria de Joventut i Infància impulsa des del principi la celebració d’esta trobada d’autors i autores i públic amb la fi primigènia del foment de la lectura de xicotets i majors; una biblioteca de còmics ben seleccionada i una festa al voltant del nové art.

El festival està organitzat pel departament de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, el Casal Jove de Sagunt i la Generalitat Valenciana a través del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.