Torna a Sagunt el Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana

El IX Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana Splash, impulsat per la Regidoria de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, ha anunciat les dates de l’edició per a este any 2022. Se celebrarà al novembre, com l’edició anterior, entre els dies 18 i 20.

Fa tres anys que el festival Splash es va suspendre pocs dies abans de celebrar-se a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19. De fet, junt amb el Graf barceloní, l’Splash va ser el primer festival del món del còmic que va suspendre la seua edició. La diferència amb la suspensió d’altres festivals, és que l’Splash ja tenia tot el treball pràcticament fet, ja que estava en portes de celebrar la seua edició.

Encara que des de l’organització es refereixen a aquella edició com una ‘antiedició’, han decidit seguir amb el comptador numèric i computar-la com una més. Així, recorden el cartell que Xulia Vicente va il·lustrar, i que a més va haver-hi una activitat que almenys va tindre un cert recorregut.

Esta va ser l’exposició que es va dedicar a l’editorial La Cúpula, amb la seua emblemàtica revista “El Víbora” i que va ser comissariada per Rubén Lardín. En inaugurar-se a primers de mes, abans del confinament, a la Sala d’Exposicions del Centre Cívic del Port de Sagunt, van poder passar-se per l’exposició 746 persones.

A l’estiu de 2020, davant la millora dels casos de la primera ona, des del festival van considerar que el millor era tancar la ‘antiedició’ amb el lliurament dels premis de l’any, comptant amb la majoria dels premiats. En este sentit, van poder fer un acte de lliurament i una xarrada amb autors i autores. A l’any següent, ja es va poder fer una edició relativament normal, amb més de cinquanta autors i autores, i una bona afluència de públic.

Així, el festival Splash repeteix dates respecte a l’edició de l’any passat. Esta decisió s’ha pres per dos motius: no es pot organitzar amb una temporalitat menor a dotze mesos; i l’altre motiu és constatar que, fins al moment, el mes de novembre està alliberat d’altres esdeveniments ‘comiquers’, evitant que autors i editors hagen de triar entre festivals que, o bé se solapen, o bé estiguen fregant-se en el calendari.

Igualment, des de l’organització han anunciat que enguany el festival comptarà amb la presència d’Hermann, el gran autor belga, l’obra del qual es troba entre el millor del nové art; un clàssic que anava a participar en l’edició suspesa del 2020. Encara que ja hi ha més autors confirmats, han volgut fer pública la presència d’Hermann com a motiu il·lusionant per a tots els amants d’este art.

Amb esta gran notícia, es dona el punt de partida d’un Splash que es prepararà amb atenció i treball, una edició que tornarà a celebrar-se en el Casal Jove del Port de Sagunt.

La Regidoria de Joventut i Infància impulsa des del principi la celebració d’esta trobada d’autors i autores i públic amb la fi primigènia del foment de la lectura de xicotets i majors; una biblioteca de còmics ben seleccionada i una festa al voltant del nové art.

El festival està organitzat pel departament de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, el Casal Jove de Sagunt i la Generalitat Valenciana a través del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU