Torna a Sagunt el Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana

El IX Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana Splash, impulsat per la Regidoria de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, ha anunciat les dates de l’edició per a este any 2022. Se celebrarà al novembre, com l’edició anterior, entre els dies 18 i 20.

Fa tres anys que el festival Splash es va suspendre pocs dies abans de celebrar-se a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19. De fet, junt amb el Graf barceloní, l’Splash va ser el primer festival del món del còmic que va suspendre la seua edició. La diferència amb la suspensió d’altres festivals, és que l’Splash ja tenia tot el treball pràcticament fet, ja que estava en portes de celebrar la seua edició.

Encara que des de l’organització es refereixen a aquella edició com una ‘antiedició’, han decidit seguir amb el comptador numèric i computar-la com una més. Així, recorden el cartell que Xulia Vicente va il·lustrar, i que a més va haver-hi una activitat que almenys va tindre un cert recorregut.

Esta va ser l’exposició que es va dedicar a l’editorial La Cúpula, amb la seua emblemàtica revista “El Víbora” i que va ser comissariada per Rubén Lardín. En inaugurar-se a primers de mes, abans del confinament, a la Sala d’Exposicions del Centre Cívic del Port de Sagunt, van poder passar-se per l’exposició 746 persones.

A l’estiu de 2020, davant la millora dels casos de la primera ona, des del festival van considerar que el millor era tancar la ‘antiedició’ amb el lliurament dels premis de l’any, comptant amb la majoria dels premiats. En este sentit, van poder fer un acte de lliurament i una xarrada amb autors i autores. A l’any següent, ja es va poder fer una edició relativament normal, amb més de cinquanta autors i autores, i una bona afluència de públic.

Així, el festival Splash repeteix dates respecte a l’edició de l’any passat. Esta decisió s’ha pres per dos motius: no es pot organitzar amb una temporalitat menor a dotze mesos; i l’altre motiu és constatar que, fins al moment, el mes de novembre està alliberat d’altres esdeveniments ‘comiquers’, evitant que autors i editors hagen de triar entre festivals que, o bé se solapen, o bé estiguen fregant-se en el calendari.

Igualment, des de l’organització han anunciat que enguany el festival comptarà amb la presència d’Hermann, el gran autor belga, l’obra del qual es troba entre el millor del nové art; un clàssic que anava a participar en l’edició suspesa del 2020. Encara que ja hi ha més autors confirmats, han volgut fer pública la presència d’Hermann com a motiu il·lusionant per a tots els amants d’este art.

Amb esta gran notícia, es dona el punt de partida d’un Splash que es prepararà amb atenció i treball, una edició que tornarà a celebrar-se en el Casal Jove del Port de Sagunt.

La Regidoria de Joventut i Infància impulsa des del principi la celebració d’esta trobada d’autors i autores i públic amb la fi primigènia del foment de la lectura de xicotets i majors; una biblioteca de còmics ben seleccionada i una festa al voltant del nové art.

El festival està organitzat pel departament de Joventut i Infància de l’Ajuntament de Sagunt, el Casal Jove de Sagunt i la Generalitat Valenciana a través del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.