El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha avisat que actualment en Espanya hi ha 201 brots actius, amb 2.289 casos associats, la majoria dels que estan associats a treballs de temporers i a activitats d’oci o a on no es complixen les mesures d’higiene i distanciament físic.
Encara que la majoria d’estos brots estan «controlats», o en fase d’estar-ho, Illa ha reconegut que els que més preocupen són els de Catalunya i Aragó, pel que ha cridat a la societat a «extremar» la precaució amb el nou coronavirus.
«S’han de respectar amb rigor les mesures aplicades per les comunitats autònomes», ha dit el ministre de Sanitat, després de destacar la «correcta coordinació» que està mantenint el Ministeri de Sanitat amb les autonomies i els ajuntaments, les que estan prenent les «mesures adequades» per a controlar els brots
Finalment, el ministre ha reiterat la importància de què els ciutadans seguisquen amb les mesures d’higiene de mans, ús de mascaretes i distanciament físic. «A on s’estan relaxant les mesures, és a on s’estan produint els brots», ha emfatitzat, per a resoldre recordant que la ciutadania ha tingut un comportament «exemplar» durant la pandèmia.
Augment de contagis en Espanya este cap de setmana
El coronavirus avança incessantment en Espanya durant l’estiu. Sanitat ha tornat a informar este dilluns de les dades de la incidència del Covid-19 en l’Estat després d’un nou cap de setmana sense proporcionar-los. En esta ocasió, però l’atenció que els contagis en les últimes 24 hores han estat de 685, mentres que han sigut 9 les persones mortes en els darrers 7 dies.
La notícia va més enllà, ja que segons ha informat Sanitat, a demés, els nous casos que s’haurien diagnosticat des de divendres han sigut 4.581.



