15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Sánchez augura que les comunitats que presenten recursos al Constitucional per la Llei d’Amnistia els ‘van a perdre’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha celebrat este dimecres l’aprovació de la Llei d’Amnistia durant el present curs polític i ha augurat que les comunitats autònomes que presenten recursos d’inconstitucionalitat al Tribunal Constitucional (TC) per la Llei d’Amnistia “els van a perdre”.

“Les comunitats autònomes que van a recórrer davant del Tribunal Constitucional la Llei d’Amnistia, al meu entendre van a perdre este recurs”, ha expressat el cap de l’Executiu durant la roda de premsa que ha oferit al Palau de la Moncloa per a realitzar balanç del curs polític.

Esta reacció de Sánchez es produïx després que Castella-la Manxa, governada pel socialista Emiliano García-Page, haja confirmat este dimarts al Consell de Govern autonòmic que el seu la comunitat recorreria la llei davant de l’alt tribunal.

A esta confirmació, cal afegir la de diverses comunitats autònomes governades pel PP que ja van anunciar en el seu moment la seua intenció de recórrer la norma. Entre elles es troben Madrid, Andalusia, Murcia, Galícia i Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’alcalde d’Almussafes demana la suspensió de militància en el PSOE i seguirà com a regidor

Toni González ha anunciat que dimitix de tots els seus càrrecs orgànics en el PSPV-PSOE i sol·licita la suspensió de militància. Continuarà com a regidor en el grup mixt després de les acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Alerta taronja per pluges a València este diumenge, fins a 60 l/m² en una hora

València manté el nivell taronja per pluges intenses i tempestes, amb registres de fins a 60 l/m² en una hora en el litoral. Alacant i Castelló, en groc.

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa