Sánchez augura que les comunitats que presenten recursos al Constitucional per la Llei d’Amnistia els ‘van a perdre’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha celebrat este dimecres l’aprovació de la Llei d’Amnistia durant el present curs polític i ha augurat que les comunitats autònomes que presenten recursos d’inconstitucionalitat al Tribunal Constitucional (TC) per la Llei d’Amnistia «els van a perdre».

«Les comunitats autònomes que van a recórrer davant del Tribunal Constitucional la Llei d’Amnistia, al meu entendre van a perdre este recurs», ha expressat el cap de l’Executiu durant la roda de premsa que ha oferit al Palau de la Moncloa per a realitzar balanç del curs polític.

Esta reacció de Sánchez es produïx després que Castella-la Manxa, governada pel socialista Emiliano García-Page, haja confirmat este dimarts al Consell de Govern autonòmic que el seu la comunitat recorreria la llei davant de l’alt tribunal.

A esta confirmació, cal afegir la de diverses comunitats autònomes governades pel PP que ja van anunciar en el seu moment la seua intenció de recórrer la norma. Entre elles es troben Madrid, Andalusia, Murcia, Galícia i Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.