Sánchez augura que les comunitats que presenten recursos al Constitucional per la Llei d’Amnistia els ‘van a perdre’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha celebrat este dimecres l’aprovació de la Llei d’Amnistia durant el present curs polític i ha augurat que les comunitats autònomes que presenten recursos d’inconstitucionalitat al Tribunal Constitucional (TC) per la Llei d’Amnistia «els van a perdre».

«Les comunitats autònomes que van a recórrer davant del Tribunal Constitucional la Llei d’Amnistia, al meu entendre van a perdre este recurs», ha expressat el cap de l’Executiu durant la roda de premsa que ha oferit al Palau de la Moncloa per a realitzar balanç del curs polític.

Esta reacció de Sánchez es produïx després que Castella-la Manxa, governada pel socialista Emiliano García-Page, haja confirmat este dimarts al Consell de Govern autonòmic que el seu la comunitat recorreria la llei davant de l’alt tribunal.

A esta confirmació, cal afegir la de diverses comunitats autònomes governades pel PP que ja van anunciar en el seu moment la seua intenció de recórrer la norma. Entre elles es troben Madrid, Andalusia, Murcia, Galícia i Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.