Sánchez augura que les comunitats que presenten recursos al Constitucional per la Llei d’Amnistia els ‘van a perdre’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha celebrat este dimecres l’aprovació de la Llei d’Amnistia durant el present curs polític i ha augurat que les comunitats autònomes que presenten recursos d’inconstitucionalitat al Tribunal Constitucional (TC) per la Llei d’Amnistia «els van a perdre».

«Les comunitats autònomes que van a recórrer davant del Tribunal Constitucional la Llei d’Amnistia, al meu entendre van a perdre este recurs», ha expressat el cap de l’Executiu durant la roda de premsa que ha oferit al Palau de la Moncloa per a realitzar balanç del curs polític.

Esta reacció de Sánchez es produïx després que Castella-la Manxa, governada pel socialista Emiliano García-Page, haja confirmat este dimarts al Consell de Govern autonòmic que el seu la comunitat recorreria la llei davant de l’alt tribunal.

A esta confirmació, cal afegir la de diverses comunitats autònomes governades pel PP que ja van anunciar en el seu moment la seua intenció de recórrer la norma. Entre elles es troben Madrid, Andalusia, Murcia, Galícia i Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU