Sánchez emplaça Abascal a criticar davant de Donald Trump les deportacions de veneçolans arribats als EUA

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha animat el líder de Vox, Santiago Abascal, a rebutjar públicament la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de retirar la protecció a migrants veneçolans i retornar-los al seu país.

En la primera sessió de control a l’Executiu de l’any, que s’ha dut a terme hui al Congrés dels Diputats, Abascal ha tirat en cara a Sánchez la seua política amb Veneçuela, acusant-li de legitimar “tirans” com Nicolás Maduro en no reconèixer la victòria de l’oposició veneçolana.

“No sé si s’ha assabentat que l’administració nord-americana de Trump acaba d’anunciar la no extensió de l’estatus de protecció temporal a més de 300.000 veneçolans estes persones podran ser deportades”, ha contestat Sánchez.

A partir d’ací, ha qüestionat a Abascal si es s’oposarà a esta mesura encara que a continuació ha vaticinat que no ho farà: “Vostè, senyor Abascal, posarà el crit al cel i criticarà l’administració Trump per esta decisió? Jo crec que vostè no ho farà perquè és fort amb el feble i servil amb el poderós”, ha assenyalat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.