Sánchez emplaça Abascal a criticar davant de Donald Trump les deportacions de veneçolans arribats als EUA

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha animat el líder de Vox, Santiago Abascal, a rebutjar públicament la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de retirar la protecció a migrants veneçolans i retornar-los al seu país.

En la primera sessió de control a l’Executiu de l’any, que s’ha dut a terme hui al Congrés dels Diputats, Abascal ha tirat en cara a Sánchez la seua política amb Veneçuela, acusant-li de legitimar «tirans» com Nicolás Maduro en no reconèixer la victòria de l’oposició veneçolana.

«No sé si s’ha assabentat que l’administració nord-americana de Trump acaba d’anunciar la no extensió de l’estatus de protecció temporal a més de 300.000 veneçolans estes persones podran ser deportades», ha contestat Sánchez.

A partir d’ací, ha qüestionat a Abascal si es s’oposarà a esta mesura encara que a continuació ha vaticinat que no ho farà: «Vostè, senyor Abascal, posarà el crit al cel i criticarà l’administració Trump per esta decisió? Jo crec que vostè no ho farà perquè és fort amb el feble i servil amb el poderós», ha assenyalat.

Últimes notícies

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.