Sánchez emplaça Abascal a criticar davant de Donald Trump les deportacions de veneçolans arribats als EUA

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha animat el líder de Vox, Santiago Abascal, a rebutjar públicament la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de retirar la protecció a migrants veneçolans i retornar-los al seu país.

En la primera sessió de control a l’Executiu de l’any, que s’ha dut a terme hui al Congrés dels Diputats, Abascal ha tirat en cara a Sánchez la seua política amb Veneçuela, acusant-li de legitimar «tirans» com Nicolás Maduro en no reconèixer la victòria de l’oposició veneçolana.

«No sé si s’ha assabentat que l’administració nord-americana de Trump acaba d’anunciar la no extensió de l’estatus de protecció temporal a més de 300.000 veneçolans estes persones podran ser deportades», ha contestat Sánchez.

A partir d’ací, ha qüestionat a Abascal si es s’oposarà a esta mesura encara que a continuació ha vaticinat que no ho farà: «Vostè, senyor Abascal, posarà el crit al cel i criticarà l’administració Trump per esta decisió? Jo crec que vostè no ho farà perquè és fort amb el feble i servil amb el poderós», ha assenyalat.

Últimes notícies

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.