Sánchez felicita Biden i li allarga la mà per «afrontar junts els grans reptes globals»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha felicitat Joe Biden per la seua victòria en les eleccions als Estats Units. Ho ha fet amb una piulada a Twitter. «El poble americà ha escollit el seu 46è president» ha apuntat, desitjant sort a Biden i a la seua vicepresidenta, Kamala Harris

 

En eixe sentit, també ha volgut apel·lar a les relacions institucionals entre els EUA i l’estat espanyol. «Estem preparats per cooperar amb els Estats Units i afrontar junts els grans reptes globals».

 

 

Pablo Casado i Pablo Iglesias també feliciten Joe Biden

El president del Partit Popular (PP), Pablo Casado, també ha felicitat al demòcrata Joe Biden per la seua victòria a les eleccions dels Estats Units. En una piulada en Twitter li ha traslladat «els seus millors desitjos» per una nació que considera «amiga i aliada». Casado ha insistit la necessitat de «reforçar el vincle transatlàntic» entre l’estat espanyol i el continent americà en el marc de la Unió Europea. També les «relacions històriques» amb els EUA.

 

Per la seua part, el vicepresident del govern espanyol, Pablo Iglesias, també ha celebrat la victòria de Joe Biden com a president dels EUA. «Es confirma que Trump ha perdut les eleccions» ha apuntat a través d’una piulada en Twitter, a on també ha assegurat que és «una bona notícia» pel planeta, ja que la ultradeta global «perd el seu actiu polític més important».

 

Això sí, Iglesias també ha alertat del perill que esta mateixa corrent no accepte el resultat electoral. «La ultradreta només accepta la democràcia si guanya» un fet que, opina, suposa un enorme «perill» per Amèrica i Europa.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.