Sánchez felicita Biden i li allarga la mà per «afrontar junts els grans reptes globals»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha felicitat Joe Biden per la seua victòria en les eleccions als Estats Units. Ho ha fet amb una piulada a Twitter. «El poble americà ha escollit el seu 46è president» ha apuntat, desitjant sort a Biden i a la seua vicepresidenta, Kamala Harris

 

En eixe sentit, també ha volgut apel·lar a les relacions institucionals entre els EUA i l’estat espanyol. «Estem preparats per cooperar amb els Estats Units i afrontar junts els grans reptes globals».

 

 

Pablo Casado i Pablo Iglesias també feliciten Joe Biden

El president del Partit Popular (PP), Pablo Casado, també ha felicitat al demòcrata Joe Biden per la seua victòria a les eleccions dels Estats Units. En una piulada en Twitter li ha traslladat «els seus millors desitjos» per una nació que considera «amiga i aliada». Casado ha insistit la necessitat de «reforçar el vincle transatlàntic» entre l’estat espanyol i el continent americà en el marc de la Unió Europea. També les «relacions històriques» amb els EUA.

 

Per la seua part, el vicepresident del govern espanyol, Pablo Iglesias, també ha celebrat la victòria de Joe Biden com a president dels EUA. «Es confirma que Trump ha perdut les eleccions» ha apuntat a través d’una piulada en Twitter, a on també ha assegurat que és «una bona notícia» pel planeta, ja que la ultradeta global «perd el seu actiu polític més important».

 

Això sí, Iglesias també ha alertat del perill que esta mateixa corrent no accepte el resultat electoral. «La ultradreta només accepta la democràcia si guanya» un fet que, opina, suposa un enorme «perill» per Amèrica i Europa.

Últimes notícies

Quarta setmana de vaga del professorat valencià amb la negociació trencada i el front sindical dividit

La vaga indefinida del professorat valencià de la pública no universitària aconseguix la seua quarta setmana amb la taula de negociació trencada, dos blocs sindicals enfrontats i una creixent tensió per les càrregues policials.

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.