9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Sánchez felicita Biden i li allarga la mà per «afrontar junts els grans reptes globals»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha felicitat Joe Biden per la seua victòria en les eleccions als Estats Units. Ho ha fet amb una piulada a Twitter. «El poble americà ha escollit el seu 46è president» ha apuntat, desitjant sort a Biden i a la seua vicepresidenta, Kamala Harris

 

En eixe sentit, també ha volgut apel·lar a les relacions institucionals entre els EUA i l’estat espanyol. «Estem preparats per cooperar amb els Estats Units i afrontar junts els grans reptes globals».

 

 

Pablo Casado i Pablo Iglesias també feliciten Joe Biden

El president del Partit Popular (PP), Pablo Casado, també ha felicitat al demòcrata Joe Biden per la seua victòria a les eleccions dels Estats Units. En una piulada en Twitter li ha traslladat «els seus millors desitjos» per una nació que considera «amiga i aliada». Casado ha insistit la necessitat de «reforçar el vincle transatlàntic» entre l’estat espanyol i el continent americà en el marc de la Unió Europea. També les «relacions històriques» amb els EUA.

 

Per la seua part, el vicepresident del govern espanyol, Pablo Iglesias, també ha celebrat la victòria de Joe Biden com a president dels EUA. «Es confirma que Trump ha perdut les eleccions» ha apuntat a través d’una piulada en Twitter, a on també ha assegurat que és «una bona notícia» pel planeta, ja que la ultradeta global «perd el seu actiu polític més important».

 

Això sí, Iglesias també ha alertat del perill que esta mateixa corrent no accepte el resultat electoral. «La ultradreta només accepta la democràcia si guanya» un fet que, opina, suposa un enorme «perill» per Amèrica i Europa.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.