Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en «un món cada vegada més hostil i antagònic» en el qual una «internacional reaccionària» que busca una Europa «feble i desunida».

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

«No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació», ha recalcat Sánchez, incidint que «un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta».

Al contrari, ha afegit el president, «Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat».

Per a això, Espanya seguirà «alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional», en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu «compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra» quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, «enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres», ha indicat que «Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent».

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU