Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en «un món cada vegada més hostil i antagònic» en el qual una «internacional reaccionària» que busca una Europa «feble i desunida».

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

«No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació», ha recalcat Sánchez, incidint que «un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta».

Al contrari, ha afegit el president, «Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat».

Per a això, Espanya seguirà «alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional», en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu «compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra» quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, «enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres», ha indicat que «Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent».

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.