Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en «un món cada vegada més hostil i antagònic» en el qual una «internacional reaccionària» que busca una Europa «feble i desunida».

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

«No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació», ha recalcat Sánchez, incidint que «un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta».

Al contrari, ha afegit el president, «Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat».

Per a això, Espanya seguirà «alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional», en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu «compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra» quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, «enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres», ha indicat que «Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent».

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.