16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en “un món cada vegada més hostil i antagònic” en el qual una “internacional reaccionària” que busca una Europa “feble i desunida”.

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

“No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació”, ha recalcat Sánchez, incidint que “un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta”.

Al contrari, ha afegit el president, “Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat”.

Per a això, Espanya seguirà “alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional”, en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu “compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra” quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, “enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres”, ha indicat que “Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent”.

Últimes notícies

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha acceptat 71 de les 74 sol·licituds per a celebrar Nit de cap d'any; dos van arribar fora de termini i una es va desistir. Alacant reunix més municipis autoritzats.

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.

El Consell abona ajudes del Mecanisme XARXA a 5.000 treballadors de l’automoció

La Generalitat ha abonat les ajudes del Mecanisme XARXA per a complementar les prestacions de prop de 5.000 empleats del sector de l'automoció. Els imports van de 16 a 56 euros al mes i s'han gestionat sense tràmits per als beneficiaris.

Cau una banda de lladres en autocaravana després de robar una caixa forta a Elx

La Policia Nacional ha detingut a quatre integrants d'un grup itinerant que actuava en zones d'alt poder adquisitiu; se'ls atribuïxen 25 fets i un botí pròxim a 200.000 euros.

Quinta jornada de busca sense èxit dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

L'operatiu en l'est d'Indonèsia ha tancat la seua quinta jornada sense localitzar als tres desapareguts i seguirà el dimecres. El mal temps obliga a extremar la seguretat i dificulta el rastreig.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense sol·licitada pel partit nega fons no declarats i avala un sistema de caixa traçable, però qüestiona rebuts excessius i localitzacions inusuals.

Hotels del litoral valencià preveuen un 70% d’ocupació en Nit de cap d’any

Els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana esperen prop del 70% d'ocupació entre Nit de cap d'any i el dissabte 3 de gener. Benidorm lidera amb el 84,6% i València ronda el 71%.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 22 hm³ i del Segura en 12 hm³

Les precipitacions recents han incrementat en una setmana 22 hm³ en la conca del Xúquer i 12 hm³ en la del Segura. El conjunt d'Espanya puja al 56,3% amb 31.546 hm³.