Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en «un món cada vegada més hostil i antagònic» en el qual una «internacional reaccionària» que busca una Europa «feble i desunida».

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

«No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació», ha recalcat Sánchez, incidint que «un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta».

Al contrari, ha afegit el president, «Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat».

Per a això, Espanya seguirà «alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional», en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu «compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra» quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, «enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres», ha indicat que «Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent».

Últimes notícies

Aemet alerta d’un risc d’incendis molt alt el dia de l’eclipsi solar

Aemet ha advertit que el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, el risc d’incendis forestals serà molt alt o extrem en àmplies zones d’Espanya i ha difós recomanacions de prevenció.

Espanya fregua els 50 milions d’habitants amb més de 10 milions nascuts fora

La població resident a Espanya ha arribat als 49,8 milions d’habitants, màxim històric, impulsada pel creixement de persones nascudes a l’estranger.

Awer Mabil deixa el Castellón i fitxa pel Melbourne City australià

L’extrem australià Awer Mabil ha sigut traspassat del CD Castellón al Melbourne City després de temporada i mitja al club albinegre, en què ha destacat amb dotze assistències i tres gols.

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.
FILMOTECA D'ESTIU