Sánchez reivindica una Espanya oberta i que defensa amb determinació els valors de la Constitució

MADRID, 14 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat una Espanya oberta enfront del proteccionisme pel qual semblen estar apostant cada vegada més països i determinada a defensar els valors arreplegats en la Constitució en «un món cada vegada més hostil i antagònic» en el qual una «internacional reaccionària» que busca una Europa «feble i desunida».

Este ha sigut el principal missatge que el cap de l’Executiu ha volgut traslladar als 130 ambaixadors que representen els interessos d’Espanya per tot el món durant la IX Conferència d’Ambaixadors que clausurarà esta vesprada el Rei Felip VI en la seu del Ministeri d’Assumptes exteriors.

«No renunciarem als nostres valors, que són els valors de la nostra Constitució i els defensarem i promoure amb més determinació», ha recalcat Sánchez, incidint que «un món cada vegada més hostil i antagònic no alterarà el nostre full de ruta».

Al contrari, ha afegit el president, «Espanya el que va a fer és treballar més decididament per a construir un món millor i més just en el qual cuidem allò en què creiem i en el que ens definix com a societat, que és la pau, la convivència, la solidaritat i la llibertat».

Per a això, Espanya seguirà «alçant la veu en pro dels Drets Humans i el Dret Internacional», en un moment en què estos no són respectats, i redoblarà el seu «compromís amb la democràcia liberal i plural, oberta, transparent i íntegra» quan precisament esta és qüestionada.

Així mateix, «enfront de la temptació autàrquica i el tancament de fronteres», ha indicat que «Espanya seguirà apostant per l’obertura, per una economia oberta a la internacionalització i per una gestió intel·ligent de les migracions per a continuar creixent».

Últimes notícies

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.