12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Sanitat alerta dels riscos epidemiològics de treballar sobre el fang mentre garantix vacunes del tètanus

La Conselleria de Sanitat alerta que cal fer una avaluació “constant i contínua” dels riscos epidemiològics que poden sorgir a les zones afectades per la DANA pel fang i les restes orgàniques acumulades.

Recorda les recomanacions de portar el cos cobert, guants, mascaretes i acudir a un centre de salut en cas de sentir marejos, presentar febre o de fer-se alguna ferida. A més, garantix que disposa de suficients vacunes contra el tètanus per previndre infeccions.

Són algunes de les informacions fetes públiques este dilluns pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en roda de premsa per informar de la situació i les mesures adaptades per garantir l’assistència sanitària als afectats pel temporal.

Entre elles ha anunciat que hi ha medicaments per dispensar aquells malalts crònics que ho necessiten i que els pacients dels deu centres de salut afectats greument per la DANA a les diferents comarques valencianes rebran atenció en altres punts. A més, no caldrà, en estos casos  presentar cap SIP i n’hi haurà prou d’identificar-se amb el DNI.

Últimes notícies

La Mitja Marató València 2026 esgota les seues 25.000 dorsals

La Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2026 ha esgotat els 25.000 dorsals per a la prova del 25 d'octubre. La demanda s'ha tancat després d'un procés amb període de fidelitat, sorteig i llista d'espera.

La Marató València obri el sorteig de dorsals per a 2026

La Marató València ha obert el registre al sorteig de dorsals per a 2026 després de tancar el període de fidelitat de 2025. Queden 20.757 places que s'assignaran per 'ballot'.

Augmenta la pressió assistencial en hospitals valencians però es manté en nivells propis de l’època

El repunt d'infeccions respiratòries eleva les urgències i els ingressos pendents en la Comunitat Valenciana. Sanitat ho emmarca en la dinàmica estacional i activa reforços.

La jutgessa de la dana acorda un acarament entre Salomé Pradas i l’excap de gabinet de Mazón

La instructora ha acordat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre la gestió de la dana. La resolució no fixa data.

Thierry Ndikumwenayo i María Forero encapçalen l’equip espanyol per als Mundials de cross

Espanya va confirmar un equip de 20 atletes per als Mundials de camp a través de Tallahassee, amb Thierry Ndikumwenayo i María Forero com a referents. La selecció combina experiència i debutants en categories absoluta i sub20.

8 anys d’internament i 5 de llibertat vigilada per als dos menors per l’assassinat de Cloe

El Jutjat de Menors d'Alacant ha imposat 8 anys d'internament tancat i 5 de llibertat vigilada a dos jóvens per l'assassinat masclista de Cloe en Orihuela Costa. La sentència acredita un pla preconcebut i fixa 360.000 euros d'indemnització; cap recurs davant l'Audiència.

Marcelino torna al Sardiner, referent per a José Alberto

L'encreuament de Copa del Rei entre Racing i Vila-real estarà marcat pel retorn de Marcelino a Santander, amb l'equip càntabre líder i fort a casa.

La jutgessa del cas DANA acorda un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha acordat un acarament entre la exconsellera Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La mesura busca aclarir contradiccions detectades per les acusacions.