15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Sanitat alerta dels riscos epidemiològics de treballar sobre el fang mentre garantix vacunes del tètanus

La Conselleria de Sanitat alerta que cal fer una avaluació “constant i contínua” dels riscos epidemiològics que poden sorgir a les zones afectades per la DANA pel fang i les restes orgàniques acumulades.

Recorda les recomanacions de portar el cos cobert, guants, mascaretes i acudir a un centre de salut en cas de sentir marejos, presentar febre o de fer-se alguna ferida. A més, garantix que disposa de suficients vacunes contra el tètanus per previndre infeccions.

Són algunes de les informacions fetes públiques este dilluns pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en roda de premsa per informar de la situació i les mesures adaptades per garantir l’assistència sanitària als afectats pel temporal.

Entre elles ha anunciat que hi ha medicaments per dispensar aquells malalts crònics que ho necessiten i que els pacients dels deu centres de salut afectats greument per la DANA a les diferents comarques valencianes rebran atenció en altres punts. A més, no caldrà, en estos casos  presentar cap SIP i n’hi haurà prou d’identificar-se amb el DNI.

Últimes notícies

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.