Sanitat alerta dels riscos epidemiològics de treballar sobre el fang mentre garantix vacunes del tètanus

La Conselleria de Sanitat alerta que cal fer una avaluació “constant i contínua” dels riscos epidemiològics que poden sorgir a les zones afectades per la DANA pel fang i les restes orgàniques acumulades.

Recorda les recomanacions de portar el cos cobert, guants, mascaretes i acudir a un centre de salut en cas de sentir marejos, presentar febre o de fer-se alguna ferida. A més, garantix que disposa de suficients vacunes contra el tètanus per previndre infeccions.

Són algunes de les informacions fetes públiques este dilluns pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en roda de premsa per informar de la situació i les mesures adaptades per garantir l’assistència sanitària als afectats pel temporal.

Entre elles ha anunciat que hi ha medicaments per dispensar aquells malalts crònics que ho necessiten i que els pacients dels deu centres de salut afectats greument per la DANA a les diferents comarques valencianes rebran atenció en altres punts. A més, no caldrà, en estos casos  presentar cap SIP i n’hi haurà prou d’identificar-se amb el DNI.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.