Sanitat avisarà per SMS per augmentar la vacunació de grip i covid en majors de 60

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública intensificarà la campanya de vacunació de grip i covid per a majors de 60 anys en els pròxims dies a través de missatges d’SMS i anuncis.

El conseller Miguel Mïnguez, que ha visitat les obres d’ampliació de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha avançat que si fora necessari s’obririen punts de vacunació sense cita prèvia, depenent de la progressió dels contagis.

Mínguez ha manifestat que la campanya de vacunació està funcionant molt bé en els majors de 80 anys. «En majors de 60 anys hi ha més vacunació de grip que de covid i ho anem a ho incrementarem«. Quant als menors de 60 és inferior a altres Comunitats.

«Hem tingut en menors de 60 anys bastant covid positiu en els últims mesos que fan que aquestes persones hagen d’esperar aproximadament 5 mesos a una dosi de record. Això significa que el pla de vacunació en menors de 60 anys siga una miqueta inferior«.

Fins hui, a Alacant s’han administrat 276.000 vacunes de la grip i en tota la Comunitat Valenciana 750.000 en pacients majors de 60. «És un percentatge important que suposa que hi ha una bona predisposició de la població a la vacunació, però jo vull insistir que continuen mentalitzats que encara som a temps que encara no ha vingut el fred intens«, ha afegit el conseller. I ha advertit a la població que «és absolutament imprescindible» la vacunació i la protecció responsable amb màscares.

Segons les dades setmanals del passat divendres, dels 2.054 nous casos de covid, 1.096 corresponen a majors de 60 anys.

Cap de setmana sense incidències en les urgències pediàtriques per quadre respiratori

El conseller ha explicat, així mateix, que després del pic de bronquiolitis de la setmana passada «no hi ha hagut grans incidències» al llarg d’aquest cap de setmana respecte a atencions per afeccions respiratòries.

«Amb la disminució de les temperatures hi ha hagut un increment de les patologies de transmissió per aire que són les respiratòries i fonamentalment en xiquets«. Ha recordat que tots els departaments de la Comunitat Valenciana tenen un pla de contingència específic i «tot aquest cap de setmana s’ha estat en alerta i s’han cobert tant els llits d’hospitalització de vigilància intensiva com de nounats, com de Pediatria sense que existira cap incidència digna d’esmentar sobre aquest tema«.

Ha demanat tranquil·litat a la població perquè «en moments precisos» si fora necessari s’ampliaria el nombre de llits. «Tenim fins i tot el sistema d’emergències per al trasllat de xiquets que puguen tindre necessitat d’algun suport específic«. També ha explicat que els pares han acudit amb més freqüència a urgències extrahospitalàries i «s’ha donat cobertura absolutament a tots«.

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.