Sanitat avisarà per SMS per augmentar la vacunació de grip i covid en majors de 60

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública intensificarà la campanya de vacunació de grip i covid per a majors de 60 anys en els pròxims dies a través de missatges d’SMS i anuncis.

El conseller Miguel Mïnguez, que ha visitat les obres d’ampliació de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha avançat que si fora necessari s’obririen punts de vacunació sense cita prèvia, depenent de la progressió dels contagis.

Mínguez ha manifestat que la campanya de vacunació està funcionant molt bé en els majors de 80 anys. «En majors de 60 anys hi ha més vacunació de grip que de covid i ho anem a ho incrementarem«. Quant als menors de 60 és inferior a altres Comunitats.

«Hem tingut en menors de 60 anys bastant covid positiu en els últims mesos que fan que aquestes persones hagen d’esperar aproximadament 5 mesos a una dosi de record. Això significa que el pla de vacunació en menors de 60 anys siga una miqueta inferior«.

Fins hui, a Alacant s’han administrat 276.000 vacunes de la grip i en tota la Comunitat Valenciana 750.000 en pacients majors de 60. «És un percentatge important que suposa que hi ha una bona predisposició de la població a la vacunació, però jo vull insistir que continuen mentalitzats que encara som a temps que encara no ha vingut el fred intens«, ha afegit el conseller. I ha advertit a la població que «és absolutament imprescindible» la vacunació i la protecció responsable amb màscares.

Segons les dades setmanals del passat divendres, dels 2.054 nous casos de covid, 1.096 corresponen a majors de 60 anys.

Cap de setmana sense incidències en les urgències pediàtriques per quadre respiratori

El conseller ha explicat, així mateix, que després del pic de bronquiolitis de la setmana passada «no hi ha hagut grans incidències» al llarg d’aquest cap de setmana respecte a atencions per afeccions respiratòries.

«Amb la disminució de les temperatures hi ha hagut un increment de les patologies de transmissió per aire que són les respiratòries i fonamentalment en xiquets«. Ha recordat que tots els departaments de la Comunitat Valenciana tenen un pla de contingència específic i «tot aquest cap de setmana s’ha estat en alerta i s’han cobert tant els llits d’hospitalització de vigilància intensiva com de nounats, com de Pediatria sense que existira cap incidència digna d’esmentar sobre aquest tema«.

Ha demanat tranquil·litat a la població perquè «en moments precisos» si fora necessari s’ampliaria el nombre de llits. «Tenim fins i tot el sistema d’emergències per al trasllat de xiquets que puguen tindre necessitat d’algun suport específic«. També ha explicat que els pares han acudit amb més freqüència a urgències extrahospitalàries i «s’ha donat cobertura absolutament a tots«.

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.