17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Sanitat avisarà per SMS per augmentar la vacunació de grip i covid en majors de 60

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública intensificarà la campanya de vacunació de grip i covid per a majors de 60 anys en els pròxims dies a través de missatges d’SMS i anuncis.

El conseller Miguel Mïnguez, que ha visitat les obres d’ampliació de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha avançat que si fora necessari s’obririen punts de vacunació sense cita prèvia, depenent de la progressió dels contagis.

Mínguez ha manifestat que la campanya de vacunació està funcionant molt bé en els majors de 80 anys. “En majors de 60 anys hi ha més vacunació de grip que de covid i ho anem a ho incrementarem“. Quant als menors de 60 és inferior a altres Comunitats.

Hem tingut en menors de 60 anys bastant covid positiu en els últims mesos que fan que aquestes persones hagen d’esperar aproximadament 5 mesos a una dosi de record. Això significa que el pla de vacunació en menors de 60 anys siga una miqueta inferior“.

Fins hui, a Alacant s’han administrat 276.000 vacunes de la grip i en tota la Comunitat Valenciana 750.000 en pacients majors de 60. “És un percentatge important que suposa que hi ha una bona predisposició de la població a la vacunació, però jo vull insistir que continuen mentalitzats que encara som a temps que encara no ha vingut el fred intens“, ha afegit el conseller. I ha advertit a la població que “és absolutament imprescindible” la vacunació i la protecció responsable amb màscares.

Segons les dades setmanals del passat divendres, dels 2.054 nous casos de covid, 1.096 corresponen a majors de 60 anys.

Cap de setmana sense incidències en les urgències pediàtriques per quadre respiratori

El conseller ha explicat, així mateix, que després del pic de bronquiolitis de la setmana passada “no hi ha hagut grans incidències” al llarg d’aquest cap de setmana respecte a atencions per afeccions respiratòries.

Amb la disminució de les temperatures hi ha hagut un increment de les patologies de transmissió per aire que són les respiratòries i fonamentalment en xiquets“. Ha recordat que tots els departaments de la Comunitat Valenciana tenen un pla de contingència específic i “tot aquest cap de setmana s’ha estat en alerta i s’han cobert tant els llits d’hospitalització de vigilància intensiva com de nounats, com de Pediatria sense que existira cap incidència digna d’esmentar sobre aquest tema“.

Ha demanat tranquil·litat a la població perquè “en moments precisos” si fora necessari s’ampliaria el nombre de llits. “Tenim fins i tot el sistema d’emergències per al trasllat de xiquets que puguen tindre necessitat d’algun suport específic“. També ha explicat que els pares han acudit amb més freqüència a urgències extrahospitalàries i “s’ha donat cobertura absolutament a tots“.

Últimes notícies

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.