Sanitat avisarà per SMS per augmentar la vacunació de grip i covid en majors de 60

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública intensificarà la campanya de vacunació de grip i covid per a majors de 60 anys en els pròxims dies a través de missatges d’SMS i anuncis.

El conseller Miguel Mïnguez, que ha visitat les obres d’ampliació de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha avançat que si fora necessari s’obririen punts de vacunació sense cita prèvia, depenent de la progressió dels contagis.

Mínguez ha manifestat que la campanya de vacunació està funcionant molt bé en els majors de 80 anys. «En majors de 60 anys hi ha més vacunació de grip que de covid i ho anem a ho incrementarem«. Quant als menors de 60 és inferior a altres Comunitats.

«Hem tingut en menors de 60 anys bastant covid positiu en els últims mesos que fan que aquestes persones hagen d’esperar aproximadament 5 mesos a una dosi de record. Això significa que el pla de vacunació en menors de 60 anys siga una miqueta inferior«.

Fins hui, a Alacant s’han administrat 276.000 vacunes de la grip i en tota la Comunitat Valenciana 750.000 en pacients majors de 60. «És un percentatge important que suposa que hi ha una bona predisposició de la població a la vacunació, però jo vull insistir que continuen mentalitzats que encara som a temps que encara no ha vingut el fred intens«, ha afegit el conseller. I ha advertit a la població que «és absolutament imprescindible» la vacunació i la protecció responsable amb màscares.

Segons les dades setmanals del passat divendres, dels 2.054 nous casos de covid, 1.096 corresponen a majors de 60 anys.

Cap de setmana sense incidències en les urgències pediàtriques per quadre respiratori

El conseller ha explicat, així mateix, que després del pic de bronquiolitis de la setmana passada «no hi ha hagut grans incidències» al llarg d’aquest cap de setmana respecte a atencions per afeccions respiratòries.

«Amb la disminució de les temperatures hi ha hagut un increment de les patologies de transmissió per aire que són les respiratòries i fonamentalment en xiquets«. Ha recordat que tots els departaments de la Comunitat Valenciana tenen un pla de contingència específic i «tot aquest cap de setmana s’ha estat en alerta i s’han cobert tant els llits d’hospitalització de vigilància intensiva com de nounats, com de Pediatria sense que existira cap incidència digna d’esmentar sobre aquest tema«.

Ha demanat tranquil·litat a la població perquè «en moments precisos» si fora necessari s’ampliaria el nombre de llits. «Tenim fins i tot el sistema d’emergències per al trasllat de xiquets que puguen tindre necessitat d’algun suport específic«. També ha explicat que els pares han acudit amb més freqüència a urgències extrahospitalàries i «s’ha donat cobertura absolutament a tots«.

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU