Sanitat avisarà per SMS per augmentar la vacunació de grip i covid en majors de 60

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública intensificarà la campanya de vacunació de grip i covid per a majors de 60 anys en els pròxims dies a través de missatges d’SMS i anuncis.

El conseller Miguel Mïnguez, que ha visitat les obres d’ampliació de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha avançat que si fora necessari s’obririen punts de vacunació sense cita prèvia, depenent de la progressió dels contagis.

Mínguez ha manifestat que la campanya de vacunació està funcionant molt bé en els majors de 80 anys. «En majors de 60 anys hi ha més vacunació de grip que de covid i ho anem a ho incrementarem«. Quant als menors de 60 és inferior a altres Comunitats.

«Hem tingut en menors de 60 anys bastant covid positiu en els últims mesos que fan que aquestes persones hagen d’esperar aproximadament 5 mesos a una dosi de record. Això significa que el pla de vacunació en menors de 60 anys siga una miqueta inferior«.

Fins hui, a Alacant s’han administrat 276.000 vacunes de la grip i en tota la Comunitat Valenciana 750.000 en pacients majors de 60. «És un percentatge important que suposa que hi ha una bona predisposició de la població a la vacunació, però jo vull insistir que continuen mentalitzats que encara som a temps que encara no ha vingut el fred intens«, ha afegit el conseller. I ha advertit a la població que «és absolutament imprescindible» la vacunació i la protecció responsable amb màscares.

Segons les dades setmanals del passat divendres, dels 2.054 nous casos de covid, 1.096 corresponen a majors de 60 anys.

Cap de setmana sense incidències en les urgències pediàtriques per quadre respiratori

El conseller ha explicat, així mateix, que després del pic de bronquiolitis de la setmana passada «no hi ha hagut grans incidències» al llarg d’aquest cap de setmana respecte a atencions per afeccions respiratòries.

«Amb la disminució de les temperatures hi ha hagut un increment de les patologies de transmissió per aire que són les respiratòries i fonamentalment en xiquets«. Ha recordat que tots els departaments de la Comunitat Valenciana tenen un pla de contingència específic i «tot aquest cap de setmana s’ha estat en alerta i s’han cobert tant els llits d’hospitalització de vigilància intensiva com de nounats, com de Pediatria sense que existira cap incidència digna d’esmentar sobre aquest tema«.

Ha demanat tranquil·litat a la població perquè «en moments precisos» si fora necessari s’ampliaria el nombre de llits. «Tenim fins i tot el sistema d’emergències per al trasllat de xiquets que puguen tindre necessitat d’algun suport específic«. També ha explicat que els pares han acudit amb més freqüència a urgències extrahospitalàries i «s’ha donat cobertura absolutament a tots«.

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.