Anuncios

Sanitat monitora fins a 700 mostres setmanals de virus per a previndre possibles epidèmies

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública monitora fins a 700 mostres setmanals procedents de tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a detectar de manera precoç infeccions respiratòries d’interés per a la Salut Pública. Aquest nou sistema de vigilància i control de patògens com la SARS-COVID, la grip o el virus sincicial respiratori (VSR) funciona a ple rendiment des de tardor.

L’operatiu resulta de la suma dels circuits de vigilància de la grip que ja existien en la Comunitat Valenciana (xarxa sentinella) i els procediments de seguiment de la SARS-Covid implantats durant la pandèmia, que s’han reforçat amb noves metodologies i més recursos.

Anuncios

“La vigilància de les infeccions respiratòries agudes abasta grip, COVID i virus respiratori sincitial -que causa infeccions en els pulmons i en les vies respiratòries-, entre altres, a partir de la participació coordinada de diferents recursos i serveis, tant de Salut Pública com d’Atenció Primària i Especialitzada”, com ha explicat la subdirectora General d’Epidemiologia i Vigilància en Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha.

De fet, el sistema sentinella que durant anys ha funcionat en la Comunitat Valenciana i pel qual una mostra prou representativa de centres de salut i hospitals reportava casos de grip és la base del nou circuit de vigilància de les infeccions respiratòries agudes.

No obstant això, i a diferència de la xarxa sentinella, el sistema de vigilància conjunta de les infeccions respiratòries agudes no analitza una mostra representativa sinó que pot arribar a processar fins a 700 mostres setmanals procedents de tots i cadascun dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana.

S’analitzen els resultats d’aqueixes mostres preses en Atenció Primària o Especialitzada i processades en els laboratoris de microbiologia, els casos vistos en Atenció Primària amb clínica compatible i la informació facilitada pels hospitals sobre l’ocupació de llits, tant d’hospitalització general com d’UCI. Aquesta informació es completa amb estudis d’aigües residuals.

El conjunt resultant de dades es processa en uns avançats sistemes informàtics proveïts per la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient i es remet al perspnal tècnic de Salut Pública, que els analitza en profunditat.

L’objectiu últim és fer un seguiment integral tant de l’evolució dels diferents virus respiratoris circulants com de les seues variants per a, si arribara el cas, detectar precoçment situacions de risc que pogueren requerir mesures extraordinàries o reorganitzar l’assistència sanitària. Aquesta informació de caràcter autonòmic es trasllada al Ministeri que es coordina, al seu torn, a nivell europeu.

A nivell internacional, l’Organització de la Nacions Unides commemora el Dia de la Preparació davant les Epidèmies cada 27 de desembre, amb la finalitat de ressaltar la importància de la prevenció de les epidèmies i la preparació i la col·laboració per a donar-los resposta.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios