Sanitat monitora fins a 700 mostres setmanals de virus per a previndre possibles epidèmies

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública monitora fins a 700 mostres setmanals procedents de tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a detectar de manera precoç infeccions respiratòries d’interés per a la Salut Pública. Aquest nou sistema de vigilància i control de patògens com la SARS-COVID, la grip o el virus sincicial respiratori (VSR) funciona a ple rendiment des de tardor.

L’operatiu resulta de la suma dels circuits de vigilància de la grip que ja existien en la Comunitat Valenciana (xarxa sentinella) i els procediments de seguiment de la SARS-Covid implantats durant la pandèmia, que s’han reforçat amb noves metodologies i més recursos.

“La vigilància de les infeccions respiratòries agudes abasta grip, COVID i virus respiratori sincitial -que causa infeccions en els pulmons i en les vies respiratòries-, entre altres, a partir de la participació coordinada de diferents recursos i serveis, tant de Salut Pública com d’Atenció Primària i Especialitzada”, com ha explicat la subdirectora General d’Epidemiologia i Vigilància en Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha.

De fet, el sistema sentinella que durant anys ha funcionat en la Comunitat Valenciana i pel qual una mostra prou representativa de centres de salut i hospitals reportava casos de grip és la base del nou circuit de vigilància de les infeccions respiratòries agudes.

No obstant això, i a diferència de la xarxa sentinella, el sistema de vigilància conjunta de les infeccions respiratòries agudes no analitza una mostra representativa sinó que pot arribar a processar fins a 700 mostres setmanals procedents de tots i cadascun dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana.

S’analitzen els resultats d’aqueixes mostres preses en Atenció Primària o Especialitzada i processades en els laboratoris de microbiologia, els casos vistos en Atenció Primària amb clínica compatible i la informació facilitada pels hospitals sobre l’ocupació de llits, tant d’hospitalització general com d’UCI. Aquesta informació es completa amb estudis d’aigües residuals.

El conjunt resultant de dades es processa en uns avançats sistemes informàtics proveïts per la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient i es remet al perspnal tècnic de Salut Pública, que els analitza en profunditat.

L’objectiu últim és fer un seguiment integral tant de l’evolució dels diferents virus respiratoris circulants com de les seues variants per a, si arribara el cas, detectar precoçment situacions de risc que pogueren requerir mesures extraordinàries o reorganitzar l’assistència sanitària. Aquesta informació de caràcter autonòmic es trasllada al Ministeri que es coordina, al seu torn, a nivell europeu.

A nivell internacional, l’Organització de la Nacions Unides commemora el Dia de la Preparació davant les Epidèmies cada 27 de desembre, amb la finalitat de ressaltar la importància de la prevenció de les epidèmies i la preparació i la col·laboració per a donar-los resposta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.